Jos luette jotain keskusteluketjua niin jaksatteko lukea jotain vastauksia, joissa pitkät sepustukset?
Itse vaan ohitan ne. Asiansa voi sanoa lyhyesti ja ytimekkäästi. Jaarittelevat ihmiset on rasittavia.
Kommentit (34)
En lue niitä juuri muutenkaan enkä palaa enää keskusteluun kun olen oman viestin laittanut.
En viitsi lukea pitkiä avauksia enkä - kommentteja.
Mitään tekstiseiniä en lue. Kohtuullinen kappalejako ja ytimekäs avaus tai vastaus luetaan.
Tiedän, että toiset selaavat palstaa puhelimella ja toiset läppärillä, joten jos kappalejako ja teksti on muuten luettavissa, annan vähän armoa. Toisaalta avaus, jossa on kymmeniä yksirivisiä kommentteja, jää minultakin yhteen lukukertaan.
Riippuu miten kirjoitettu. Yhteen pötköön ilman mitään rivivälejä hervottoman paljon lauseita, en. Ja riippuu miten trollille kuulostaa jo heti alkuunsa.
Jaksan kyllä.
Yleensä ne pitkästi kirjoitetut ovat niitä kaikkein asiallisimpia viestejä mitä täällä on. Ja niissä on hyvin perusteltu asioita.
Jos aihe kiinnostaa. Tästä ketjusta en lue yhtäkään kommenttia avausviestin lisäksi.
Tottakai! Varsinkin jos on pitkä ns. "jankkaus"ketju, koko keskustelun varsinainen sisältö on niissä pitkissä viesteissä. Kaikki muut ovat lähinnä eipäs-juupas -väittelyä ja onelinereita.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten kirjoitettu. Yhteen pötköön ilman mitään rivivälejä hervottoman paljon lauseita, en. Ja riippuu miten trollille kuulostaa jo heti alkuunsa.
Kappalejakoon voi vaikuttaa.
Riippuu vähän. Jos teksti on asiallista, hyvin kirjoitettua ja kappalejaot paikallaan luen useinkin. Näitä inkkeleiden esseitä en ikinä jaksa lukea. Saman huumoriarvon löytää lyhyemmistäkin viesteistä.
Luen, jos kiinnostaa ja siinä on järkeä. Olen pikalukija, joten ei haittaa pitkät tekstit.
Tietysti luen. Olen nopea vanhanajan lukija. Luen normaalipaksuisen kirjankin parissa illassa.
Harvoin pitkissä vastauksissa on jotain ns omaa vaan teksti on lähinnä kappale jostain oppikirjasta.
Vierailija kirjoitti:
En lue niitä juuri muutenkaan enkä palaa enää keskusteluun kun olen oman viestin laittanut.
Menetät kyllä suuren osan palstaelämystä, jos et harrasta siemenpeukutusta 🥺
Jos on asiaa ja hyvin kirjoitettu, niin tottakai luen.
Mielenkiintoisista aiheista kyllä. Toisaalta lopetan lukemisen heti ja vaan ilmiannan, jos kirjoitus vaikuttaa olevan venäläisen kynästä.
Aitoa ja alkuperäistä historian pisintä? ketjua (corona) tuli kyllä luettua aika tarkkaan, vaikka viestit saattoi olla hurjankin pitkiä. Mutta se oli pääasiassa asiallinen ketju, jossa oli hyvin perusteltu mielipiteitä.
Luen mielelläni pitkiä vastauksia, jos niissä on järkeä. Incel-jankutusta en jaksa, ja moni muukin aihe jää kokonaan lukematta.
Lyhyet juu-ei vastaukset ovat tylsiä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisista aiheista kyllä. Toisaalta lopetan lukemisen heti ja vaan ilmiannan, jos kirjoitus vaikuttaa olevan venäläisen kynästä.
Olet siis luullut minua virheellisesti venäläiseksi, vaikka sitä en ole vain sen takia, että mielipiteeni ei miellytä sinua. Joko kerron totuuden tai asia on muuten poliittisesti arka tai siiihen liittyy rikoksia ja korruptiota niin poistat kaikki viestit mitkä eivät sinua miellytä.
En.