Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella samat vaatteet monet päivää

Vierailija
06.09.2023 |

Yhdellä tuntemallani 10-vuotiaalla saattaa olla samat vaatteet yli viisi päivää. Ei vaihda vaikka olisi ollut koulussa liikuntaa tms.

Onko normaalia vai huolestuttavaa? Kuinka usein teidän lapset vaihtaa vaatteita?

Kiitos

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit ne voi olla eri vaatteita, esmes kun jotain saa halvalla niin niitä ostetaan monta kerralla.

Vierailija
2/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella outoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sit ne voi olla eri vaatteita, esmes kun jotain saa halvalla niin niitä ostetaan monta kerralla.

Jep minulla on aina "sama" tummansininen t-paita päällä.

Vierailija
4/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle.

Voi olla kahdet samaa ja toiset aina pesussa.

Vierailija
5/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan itsekin pitää viisi päivää samaa paitaa. Toki vaihdan, jos likaantuu. Eikö liikunnassa ole eri asu? Miksi asia vaivaa sinua?

Vierailija
6/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lapsi on samanlainen, kuin minun lapseni. Kun löydämme hänelle mieluisan vaatteen, ostamme samalla 2-4 kpl samaa vaatetta. Näyttävät samoille, mutta vaihtaa kyllä. :)

Hän on siis hyvin tarkka pukeutumisestaan, eikä huoli ihan mitä vaan vaatetta.

Vierailija
7/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nepsylapsella on 5 samanlaiset housut, koska ne kelpaa. Joka päivä eri housut, mutta ymmärrän jos luullaan samoiksi

Vierailija
8/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on sen lempivaatteet..

Vierailija
9/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla lapsilla oli kausi kun mieluisimmat housut oli raitaverkkarit, niitä oli useampia samanlaisia.

Vierailija
10/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän lapselle joka päivä erilaiset puhtaat vaatteet päälle kouluun, ettei tule lasua.

Vierailija
11/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on nirso ja kelpaa vaan tietyt vaatteet.

Vierailija
12/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteet on hyvä vaihtaa joka päivä, sukat, nuuhkii haisseeko pitkät housut, paita jne

Vierailija
13/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistän lapselle joka päivä erilaiset puhtaat vaatteet päälle kouluun, ettei tule lasua.

Meillä lapsi laittaa itse vaatteensa.

Vierailija
14/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö vaatteissa likaa? Voihan se olla, että useammat samanlaiset. Pesukone ja kuivurilla menee muutama tunti yhteensä niin ehtiihän ne vaikka joka ilta pesemään ja aamulla päälle.

Vierailija
15/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä saunan/suihkun jälkeen lapsen vaatteet vaihdetaan.

Niin se on meillä aikuisillakin.

Vierailija
16/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa

Vierailija
17/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satun tietämään, että vaatteita ei ole useampaa kappaletta. Vaatteet ovat likaiset. Huppari ja Adidaksen verkkarit.

Ap

Vierailija
18/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin teen itse, kaikki kalsarit ja sukat samanlaisia, paitoja on yhtäkin 5 samanlaista housut kaikki mustia collegehousuja.

Vierailija
19/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä heillä on kaappi täynnä samanlaisia vaatteita.

Meillä oli.

Hyvin hoikalle lapselle löytyi vain yhdet housut joissa oli riittävän hoikka vyötärö. Vyötä hän ei halunnut käyttää.

Ostettiin sitten 6 paria niitä housuja. Ja kun jäivät pieneksi niin ostettiin kassillinen niitä samoja housuja isommassa koossa.

Paidoissa sama juttu. Ostettiin iso kasa niitä paitoja jotka olivat sopivia ja miellyttivät lasta.

Yksi opettaja valitti lapsen vaatteista, muut ymmärsivät ettei lapsella ole joka päivä samat vaatteet.

Vierailija
20/50 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kouluaikoina useimmilla oli erikseen kouluvaatteet, eli sellaiset, joita pidettiin vain koulussa. Ja kuvitelkaa, ihan joka päivä samat vaatteet koko viikon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan