Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuisten perjantai :)))

22.12.2006 |

Aloittelen teille valmiiksi huomista pinoa, kello kun on jo yli puolen yön. Tavarat on vihdoin pakattu ja autossa, nyt nukkumaan ja aamulla lähdetään ajelemaan kohti pohjoista. Tulee viikon nettipimento ;)

Ultran jälkeen olo on jo vähän luottavaisempi, syke siellä siis näkyi ;) Humputti kovaa vauhtia. Keskenmeno riski on jotain 4 % luokkaa, eli ei kovin paljon. Pahoinvointi jatkuu edelleen, pöntönhalailulta olen säästynyt jatkuvalla napostelulla (ei hyvä painon kannalta) Tisut on täydet ja kipeät, maha turvoksissa. Katsottiin miehen kanssa tänään sitä mtv3: dokumenttia, huvitti tämä turvonnut maha, kun ajatteli miten pieni se alkio tässä vaiheessa tosiaan on.

Mutta nyt nukkumaan, muuten en selviä huomisesta ajomatkasta kunnialla.

Oikein ihanaa joulua kaikille! Emma rv 6+5

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää kaksi yötä jouluun!!! Jee, jee!!

En oikein vielä usko todeksi että kirjoittelen tämmöiselle palstalle, jossa odotellaan elokuun vauvoja!! :)

Mulla ei ole minkäänlaisia oireita ilmennyt vielä! Pelkään kovasti väsymystä, se kun oli ensimmäisessä raskaudessa, olisin voinut nukkua 24h, mutta nyt se ei ihan onnistukkaan ton 2v.n kanssa!!

Mutta eipä kummempia tällä kertaa!! Viikkoja on ilmeisesti nyt sit 5 ja jotain! Mistähän näkis tarkasti noi viikot?

Vierailija
2/16 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onalle ja Helga76 onnittelut ultrakuulumisista!

Neiti04: onnittelut plussasta ja tervetuloa tänne odotuspuolelle!

Vappukala: normaalia liikuntaa voi harrastaa, ainoastaan esim. kontaktilajit, ja vastaavat ovat ei suositeltavia ja raskauden puolesta välistä eteenpäin sykettä liikaa nostavat n. yli 150/min lajit. Lihasliikkeitä esim. vatsat voi tehdä niin kauan kuin hyvältä tuntuu, varsinkin poikittaista ja vinoja kannattaa treenata, monilla suorien vatsalihasten treenaaminen alkaa jossain vaiheessa mahan kasvaessa tuntua epämiellyttävältä.

Toi sun oksentelusi kuulostaa kyllä inhottavalta. Tärkeintä on, että saat jotain pysymään sisällä, tärkeintä on nesteet. Jos tuntuu, että tilanne menee siihen, että mikään ei pysy sisällä, voi olla viisasta hakeutua lääkäriin, koska joskus noissa tilanteissa tilanne voi vaatia suonensisäisen nesteytyksen ja sairaalahoitoa. Kannattaa tosiaan nauttia vaan niitä ruokia ja juomia nyt tämä pahoinvointiaika, jotka tuntuvat parhaimmilta ja syödä aina pieniä määriä kerrallaan. Monilla esim. kylmät marjat, mehujäät ovat sellaisia, että pysyvät sisällä. Toivotaan, että oksentelu helpottaa, koita levätä paljon....

Oiskohan täällä joku, jolla olisi kovasta oksentelusta kokemusta ja parempia vinkkejä vielä sulle. Ainakin apteekista voi kokeilla b-vitamiinia ja inkiväärikapseleita, joilla on joskus pahoinvointia lieventävä vaikutua.

Oliko emma0403 myös ultrassa käynyt, onnittelut ultrakuulumisista.

Oma napa: Olo on vielä ainakin hyvä, ainoastaa oikeastaan ihan hillitön palelu iltaisin, nukkumaan kahden peiton alla. Rinnat on hieman arat, ja hajuaisti on herkistynyt, mutta väsymystä ei ole niikuin kuopusta odottaessa. no tässä sitten pahoinvointia odotellaan... eiköhän se uudeksi vuodeksi kerkeä. On se kauheaa, kun tietää, että kamalaa tuo pahoinvointi, mutta mikä paniikki iskee, jos sitä ei kohta ala kuulua...

wintergirl h 4+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia taas kaikille,

tänään pitäisi juosta viimeiset joululahjat kaupungista, mutta vielä olo ei kyllä anna periksi lähteä yhtään mihinkään. Sen olen kans pistänyt merkille, että kaikki makea ällöttää. Illalla esim. söin muutaman palan suklaata ja oksentamaahan sen jälkeen oli pakko mennä. Sinänsä varmaan terveellistä, mutta osaako kukaan sanoa syytä.

Mies kävi eilen apteekissa ja toi sieltä mulle naposteltavaksi jotakin Omega-3 + Calcium kapseleita. Niissä ei lue mitään, että saako niitä syödä raskaana ollessa vai ei. Onko kellään tästä tietoa? Pahoinvointiin se toi jotakin raskaus inkiväärivalmistetta. Onko kukaan tälläistä popsinut?

Vielä näistä ei kyllä ole apua ollut, sillä taisin illalla oksentaa suklaan seassa nämäkin.

Kiitos Wintergirl tuo marjavinkki kuulostaa käyttökelpoiselta. Muutenkin olen huomannut, että esim. hedelmät ovat aika toimiva juttu.

Oivia jouluvalmisteluita kaikille.

vappukala

Vierailija
4/16 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille ja noita hyviä ultrakuulumisia on aina mukava lukea.

Oma ultra aikani on 29. pv että joulun yli vielä pitäisi odotella. Tänään kävin lääkärillä pikku vaivan takia ja samalla paineli ja mittaili kohtua. Vk 7 arveli olevan. Omien laskujen mukaan kylläkin vasta 5+3 mutta tuo selvinnee ensi viikolla varmemmin. Samalla suunnitellaan hepariinihoitojen aloitusajankohta.

Tupakkalakko hyvällä mallilla vaikka vähän tiukkaa on välillä tehnytkin. On niin tärkeä syy nyt lopettaa että auttaa kärvistelemään. Kyllä se tästä vielä helpottaa.

Etova olo on saapunut ystäväkseni tämän viikon aikana. Heti jos on vähänkään pitempään syömättä olo on aika karmea. Okselle ei kuitenkaan onneksi ole tarvinnut vielä mennä. Maha on niin turvoksissa että viikkoja luulisi olevan paljon enemmänkin. Kakki housut ahdistaa. Toivottavasti vähän tasoittuu. Ei vielä haluta ulkopuolisten asiasta tietävän.

Viimeiset jouluvalmistelut ja ostokset täytyisi tänään saada suoitetuksi.

Mukavia joulunvalmistelupäiviä kaikille!

Vierailija
5/16 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli tossa torkuttua hetki. joulua kovasti ootelen täällä,onneksi enään kaksi yötä. :) olen joulu ihminen! ällötystä rupee todellakin olemaan luulen että lähi päivinä saan pöntön kaveriksi.mutta toivon kuitenkin että voisin nauttia joulun herkuista normaalisti siis kinkku ja laatikot.. ja suklaa tietenkin. mulla ei oikeastaa ole minkäänlaisia joulu valmisteluja muutakun tietenkin joulu valoja laittettu ja muutamat piparit tehty. mennään aatoksi minun ja miehen vanhempien vuoro perään syömään eli tulee sit syötyä oikeen kunnolla ;)

tyttömme saa pukinkin nähdä kahteen otteeseen,varmasti tykkää. :)

oikeen mukavaa joulua kaikille ja hyviä vointeja!

koneella käyn mutta en tiedä kerkiänkö kirjoitteleen kauheati mutta käyn teidän kuulumisia seurailemassa.

ankka 6+3

Vierailija
6/16 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa!

Kävin äsken moikkaamassa naapuria ja heille syntyi tiistaina pieni tyttö. Kyllä mulle meinas itku tulla, kun niin soma vauva oli. :-) Menen aina aivan sekaisin noista vastasyntyneistä. :-) Liikuttavia pikkuihmisiä ovat.

Vierailija
7/16 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystä painon " ok" -nappia ja teksti karkasi. :-p

Oma vointi on kohtalainen, etoo ja yököttää. Hajut tekee pahaa ja tänään oksensin ekan kerran. Tähtiä vaan näkyi silmissä kun kyykin pöntöllä. Tästä se alkaa... Toivottavasti saan nauttia joulupöydänantimista.

Eilen ultrassa la:ta siirrettiin 9 päivää eteenpäin eli nyt taas jännätään uudestaan näitä viikkoja. Vähän harmi, kun käyn uudestaan läpi raskausviikon seitsemän. Pääasia, että kaikki on hyvin ja syke näkyi jne.

Rauhaisaa joulunodotusta!

T: Ona rv 6+5

Vierailija
8/16 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kiva kuulla, että on muitakin, joilla ei ole oireita! :) Toivoisin oireita, jotta olo ei olisi niin epäuskoinen koko raskauden suhteen... Tosin jo ennenkuin menkat oli myöhässä, paleleminen oli oire, johon kiinnitin huomiota (se on mulle niin harvinaista!). Jälleen aavistelin olevani raskaana jo ennenkuin testi näytti plussaa... Sama juttu oli viime kesänä (se - ensimmäinen - raskaus päättyi keskenmenoon syyskuussa). Mutta nyt ei ole mitään oireita... Tosin olen flunssassa, joten se hankaloittaa oireiden tunnistamista. Esim. väsymystä on flunssan takiakin. Alaselkä on ollut kipeä, joten keskenmenopelko kummittelee mielessä, mutta toivottavasti kyse on vain flunssaan liittyvästä lihaskivusta...

Hyvä raskauslaskuri löytyy osoitteesta:

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

Hanna ja " Ihme" rv5+2 (ovulaation mukaan laskettuna)

Vierailija
9/16 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan pahanolon kourissa. olo on välillä todella huono. Oksentamassa en ole käynyt. Kynnys on muutenkin aina suuri.

Mites te huolehditte päivittäisten vitamiinejen saannista? Ajattelin, että pitäisiköhän minun ottaa jotain vitamiinilisiä, kun syöminen on nyt tosi huonoa. Mulle tyyliin maistuu vain perunamuusi ja jugurtti:) Ekat 3 kuukautta olisi ilmeisesti aika tärkeitä syömisen suhteen, että syö monipuolisesti?

esmaralda rv 7+1

Vierailija
10/16 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa apteekista Multi-tabs raskaus monivitamiinia, joka on nimen omaa raskaana oleville. Siinä on kalsiumia, foolihappoa, d-vitamiinia ym ym. Mun mielestä tosi hyvä valmiste.

Itse en juo maitoa ja maitotuotteitakin menee vähän eli otan kalsiumtabletin ja tuollaisen Multi-tabsin.

Vierailija
11/16 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas syön multivitan vitamiinipillerin joka päivä. Eli sen missä EI ole A-vitamiinia. Kalsiumin otan toisesta purkista, niitä kun on vielä jäljellä. Muuten tietty koetan syödä vihanneksiakin kaiken muun lisäksi. Minulla tekee mieli erityisesti suolaista, ja suklaata ei paitsi jäätelön muodossa. Nytkin on pakko varmistaa jouluun tarpeeksi suolaista minulle maistuvaa ruokaa esim. sienisalaattia, oliiveja (ei ehkä perinteinen jouluruoka) ja muuta vastapainoksi makealle.

(.) Tuntuu, että lihon silmissä, mutta ehkä vain omissa silmissäni. Onneksi kotona ei ole vaakaa. Nyt on laskurin mukaan 6+0, ovulaation mukaan 6+1.

Västis

Vierailija
12/16 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitamiineista mulla kanssa se multitabs special 2+ vitamiini. Suunniteltu just raskaana oleville ja imettäville. Ja sit noita linolive rasvahappoja joissa on omega 3,6 ja 9. Niillä taitaa pärjätä.

Raskausoireina on väsymys, ajoittaiset alavatsa tuntemukset ja aristavat nännit. Pahoinvointia ei oikeastaan ole. Kuvottavaa tunnetta oli tuossa alkuviikolla mut eipä juuri mainittavasti. Nännit taas ovat ajoittain normaalit ja sitten taas kipeät. Toivottavasti se ei enteille pahaa. Itseä se vähän mietittänyt kun tuo aristus välillä on poissa. Onko muilla tälläisiä mietteitä?

Siivosin eilen joulusiivouksen. Ei millään olisi jaksanut! Kun luuttusin lattiaa koski selkään ja alavatsassa oli tuntemuksia. Olin täysin totaalisen väsynyt kun sain homman tehtyä.

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!

T. S.M.L. rv 5+5

Vierailija
13/16 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis kauan odotettu lääkäri ja siellähän pikkuinen sydän ultrassa pompotti, voi sitä onnen hetkeä =) Raskausviikolla 9+1 kuljetaan, eli olen heinäkuinen, mutta en millään haluaisi teidän seurasta luopua, olen niin kotiutunut jo tähän porukkaan, ja varsinkin kun kummatkin lapsoset ovat syntyneet reilun viikon la:n jälkeen..... eli elokuulle se menee tämäkin, todennäköisesti, minullayhan on kolmas sektio automaattisesti edessä, eivät ole aikaisemmat mahtuneet alakautta ja nyt ei tämän kanssa edes yritetäkään enää.

Mutta jos saan pysyä seurassanne niin olisin täällä mielelläni =)

Olipas omanapainen viesti, mutta pää on niin pyörällä tämän päivän onnene hetkistä =)

Ihanaa joulua kaikille!!!!!! Muutama yö ja taas on joulu. Uskomatonta tämä ajan juoksu!

Duracel rv 9+1

Vierailija
14/16 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan Duracel jäät tänne elokuisiin. Olenhan minäkin heinäkuinen.

Niin sitä vaan on jo tottunyt nimimerkkeihin vaikka aika hiljakseen kirjoittelenkin.

Ja onnea Duracel ultrakuulumisista =)

Olen ihan kauhean väsynyt ja huonovointinen. Nyt alkoi lisäksi ahdistamaan, siis ihan fyysistä hengenahdistusta. Muutenkin olen jotenkin vetäytyvällä tuulella, tekisi mieli olla vaan rauhassa ja itsekseen. Vähän erilainen olo kuin aikaisemmissa raskauksissa. En jaksa yhtään että joku (siis oma mies) koko ajan kyselee ja töhisee jotain. Aikaisemmin olen raskaana ollessa halunnut nimenomaan seuraa ja jakaa tätä kokemusta toisen kanssa, nyt en yhtään.

Ja sitten ärsyynnyn kun mies koko ajan tulee selittämään jotain asiaa, tai pyytämään jotain. Vaikka olen sanonut, että saisinko olla ihan rauhassa. Ehkä se on sitten kohtuuton vaatimus. Mutta kun on niin valtava pahoinvointikin ettei jaksaisi edes puhua.

No parempia aikoja odotellessa.

Gaia rv 8+3

Vierailija
15/16 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Duracelille mahtavista ultrakuulumisista. Hienoa että vauva vastasi aikaa : meillä oli muutaman millin liian pieni viikkoihin nähden ja se tekee kuulemma 2-3 päivää siirtoa myöhemmäksi, mutta eivät vielä tuota siirtäneet.

Aika väsy alkaa olla : onneks ei tarvinnu herätä tänään laittaa tyttöjä aamulla kouluun, ihana joululoma :o) Iltasella 4 vanhinta lähtikin isänsä kanssa mummolaan jouluksi, joten rauhaa on lisää luvassa, niin ja lisää unta ja lepoa ! Tosin toiseksi nuorin typykkä on kuulemma taas kuumeessa. Mikä lie jälkitauti iski kun korvaansa valittaa :o( Harmittaa että pikkuressu ei ole äidin luona sairastamassa.

Minun mahaani ei kyllä jouluruuat uppois : olo on sen verran äklö ja oksettaa että ainoastaan jogurtti, sulatejuusto ja vaalea leipä menee alas. Syön multi-tabs specialia, joka on nimenomaan raskaanaoleville tarkoitettu. Otan näin alussa sen 2 tbl joka päivä.

Nyt on pakko mennä nukkumaan....

Rapuäiti ja Lahja rv 7+3

Vierailija
16/16 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neiti04 kyseli. Itse olen käyttänyt ja hyväksi todennut Tekayn sivuilla olevan raskauskiekon (sama typpii joka on tehnyt oys:n sivujen laskurin) eli www.tekay.fi ja sivun oikeassa yläreunassa on kiekko.

Koska käytän maitotuotteita muuten vähän, syön nyt raskauden aikana samoja kalkkitabletteja kuin aiemminkin, niissä on ainakin C-, B6- ja D-vitamiinia lisättynä. Ekassa raskaudessa söin tuon kalkin lisäksi neuvolan suosittelemia rautatabletteja joissa niissäkin oli vitamiinilisä ja joka on suunnattu juuri raskauden aikaiseen käyttöön. Hemoglobiini pysyi noiden avulla kohtuullisella tasolla (kovin hurja se ei mulla ole ollutkaan paitsi viime vuosina kun hormonikierukka vähensi kuukautisvuotoja ja piti hb:n korkealla).

V2.0 6+0