Mikä valkoviini sienirisottoon?
On niin kauheasti mistä valita enkä ymmärrä niiden päälle juurikaan, osaatteko ehdottaa jotain hyvää ja halpaa valkoviiniä sienirisottoon?
Kiitos.
Kommentit (30)
Kuiva riesling sopii varmaan parhaiten. Kannattaa mennä rohkeasti kysymään suosituksia henkilökunnalta, Alkossa olen ainakin itse saanut aina mukavaa ja osaavaa asiakaspalvelua.
Dorista lirautat niin johan tulee hyvää!
https://www.alko.fi/tuotteet/004951/Villa-Anna-Soave-2022/, tuota me normisti risottoon tyrkätään. Tosin meidän lisuke on usein miten äyriäiset, eli siksi tuolaline vähän sitruksinen valkkari.
Mä laitan aina alkoholitonta, ei oo maussa eroa alkoholilliseen. Ihan ruokakaupassa myydään pienissä pulloissa
Laitan ruokaan mitä sattuu olemaan. Jos ostamalla ostan niin ihan perus gato negrot on menny mukisematta vaativampiikin suihin ruuan seassa :D
Minulla myös sienirisottoon menee Villa Annaa; se on sopivan kuiva ja mineraalinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan aina alkoholitonta, ei oo maussa eroa alkoholilliseen. Ihan ruokakaupassa myydään pienissä pulloissa
Minä laitan lähes aina pelkkää kasvislientä, joskus viinietikkaa ja ihan hyvää tulee. Valkoviini maistuu paremmalta lasista, eikä se viinin maku ihan oikeasti moneen suomalaisista aineksista tehtyyn risottoon edes sovi.
Osta pullo suomen suosituinta valkoviiniä Koskenkorvaa siitä 1rkl risottoon loppu juo kokkaillessa risoton voit heittää roskikseen ja mennä pitsalle.
Vierailija kirjoitti:
Chablis on aina hyvää.
Joo juotavaksi, mutta en kyllä risottoon laittaisi noin hyvää viiniä.
Libis