Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettävät maitoallergikkojen äidit huomio!

21.12.2006 |

Lapseni parasta tavoittelen ja maidottomalla dieetillä olen, mutta kuinkas on suklaan laita näin joulun tienoilla...uskallanko syödä konvehdin konvehtia? Eipä sinänsä, kun ilmankin niitä pärjää, mutta onko tummassa suklaassa maitoa..tai oireilevatko lapsenne yleensä, jos olette syöneet suklaata. Entä kuinka kauan olette olleet maidottomalla dieetillä? Itse olen ollut nyt viikon, kannattaako vielä jatkaa vai kokeilla puolestaan ottaa uudelleen maitotuotteet käyttöön. Meillä ovat yöt rauhoittuneet oman maidottomuuteni vuoksi, tai sitten johtuu vain kiinteiden aloituksesta. Saa nähdä.

Oireina jotka epäilyn herättivät olivat siis runsaat ilmavaivat, ripuli,vihreä kakka ja ensimmäisen kerran korvikkeen antamisen jälkeen kova itku, johon ei löytynyt järkevää muuta syytä. Tytöllä ikää n.5kk

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on oikein kiusausten aikaa diettaajalle,valitan...Paljon on maidottomia suklaavaihtoehtoja (valkoinen ja tummasuklaa) ja myös marmelaideilla (huom:varmista maitoproteiinittomuus) voi herkutellaItse olisin tosin kyllä huolestuneempi joulun muista ruoista,kun miltei kaikki joulun perinneruoat sisältävät maitoa,erityisesti valmislaatikoissa on kaikkea allergisoivaa!Lisäksi pikkuisen masua saattaa ärsyttää kaikki raskaat ja voimakkaat ruoat muutenkin.

Itse vietän ensimmäistä dietitöntä joulua kolmeen vuoteen ja kaikki herkuttelumahdollisuudet saavat jo pään sekaisin :-D!Esikoisen kanssa diettasin vuoden ja kuopuksen kanssa puolitoista.Mulla oli tosin paljon muutakin pois ruokavaliosta kuin maito ja muna.Tsemppiä ja jaksuja diettiin;kyllä se kummasti motivoi kun näkee dietin tuloksena iloisen ja rauhallisen vauvan,ja on ihanaa kun saa itse nukkua :-D!!

t.mp

Vierailija
2/4 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanomani piti myös,että diettiä ei kannata purkaa viikon jälkeen,koska menee aina oma aikansa ennen kuin sen saa kohdilleen uudestaan.Ja mitä tulee mahdollisiin oireisiin kiinteistä,niin kannattaa aloittaa kokeilut äärimmäistä varovaisuutta noudattaen ja mieluiten niin,että kirjaat ylös mitä vauva on saanut.Siten on helpompi seurata ja hakea mahdollista syyllistä kummallisiin oireisiin.Ja oireita (erit hitaita suolisto-oireita vaikea seurata) saattaa tulla jopa viikkojen päästä ensimmäisistä kokeiluista.

t.mp

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin tänään neuvolassa, tyttä täynnä punaisia täpliä, veikkasi maitoallergiaksi. joulun jälkeen dietti. Mitä kaikkea olette joutuneet jättämään pois, jopa maksalaatikossa ja tummassa suklaassa (hera) on maitoa, huokaus...

Aion nauttia jouluruoasta jouluaattona mutta sitten jää maitotuotteet hyllylle. Ei kyllä tekisi mieli olla dietillä seuraava ½ v, tyttö täyttää ½v huomenna. Neuvoja kiitos

Vierailija
4/4 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

linda79:

kävin tänään neuvolassa, tyttä täynnä punaisia täpliä, veikkasi maitoallergiaksi. joulun jälkeen dietti. Neuvoja kiitos

http://www.histamiini.com/