Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähensi juomista 8 kk sitten. Muutoksesta.

Vierailija
05.09.2023 |

Ajattelin vähentämisen tekevän autuaaksi ja painon putoavan kunnolla.
No, myönnetään, että asiat olisivat paljon huonommin varmasti jos olisin jatkanut. Olen silti edelleen masentunut, käyn kyllä töissä mutta olen lihava ja rahaakin melko vähän.
Yksinäinen olen myös.

Join ennen 10 vuotta putkeen joka ikinen viikonloppu. Viimeiset 5 vuotta join myös arkisin ja viikonloppujen molempina päivinä. Viimeisimmät vuodet join varmaan 40-60 annosta alkoholia viikossa.

Eihän se hyvää tehnyt. Join aivan liikaa.
Nykyään juon aivan maks 20 annosta kuukaudessa, harvoin sitäkään. Kesällä tuli juotua muutaman kerran humalatila. Muuten oikeastaan en ole juonut.
Enkä kaipaakaan sitä. Tulee henkisesti niin valtavan huono olo ja fyysisesti myös, ettei vain enää pysty.

Enkä myöskään näe enää siinä mitään tavoiteltavaa juoda humalaan itseään. Muutaman kerran tuossa vielä kokeilin ja totesin sen olevan aivan turhaa.
Ei tarvitse juoda enää ollenkaan.

Mitään suurempaa tässä nyt ei ole kyllä tapahtunut. Paitsi suhtautumisen muutos saattoi pelastaa elämäni, olen aika nuori vielä.

Miten muilla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä mun olo autuaammaksi muuttunut, kun olin n.vuoden tipattomalla. Tylsemmäksi tunsin itseni ja oloni, mieluummin välillä nautin pikkuhuppelista, ja hauskasta itsestäni, kuin tylsääkin tylsemmästä itsestäni, kun mikään ei tunnu miltään. Juu, on alkoholistin geenejä mulla, sitä vain en ole itse valinnut.

Käyn töissä, ja hoidan perheeni, mutta tykkään oluesta, ja humalan keveydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että elämä ei täytä emotionaalisia tarpeita. Niitä kohti lähtisin menemään. Alkon vähennys toki hyvä asia.

Vierailija
4/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mitään (tervehenkistä) ei tule juomisen tilalle niin tuollaista se on.

Vierailija
5/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän se muutos oli. Jäi jonkinverran epäselväksi.

Vierailija
6/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että elämä ei täytä emotionaalisia tarpeita. Niitä kohti lähtisin menemään. Alkon vähennys toki hyvä asia.

Mistä näitä emotionaalisia tarpeita voi täydentää?

Minulla alkaa kai kohta terapia. Parisuhteita ei helvetissä. Ihmisiä en jaksa, syövät liikaa voimavaroja.

Ap

Vierailija
7/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän se muutos oli. Jäi jonkinverran epäselväksi.

Muutos oli juomisen suuri vähentäminen.

Vierailija
8/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa-23 tuli 3v ilman alkoholia. Oma päätös ja tyytyväinen olen ollut.

Vierailija
9/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkaa kai kohta terapia. Parisuhteita ei helvetissä. Ihmisiä en jaksa, syövät liikaa voimavaroja.

Ap

Mitä "kai alkaa"?

-eri

Vierailija
10/10 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä "kai alkaa"?

-eri

Ensin pitää päästä psykiatrian vastaanotolle lausuntoa varten. Sitten odottelen kelan vastausta. Sitten etsin terapeutin. Ihan pian on ensimmäinen steppi tulossa. Sitten odottelua. Ja toivoa, että kaikki menee hyvin ja alkaa viimeistään ensi vuonna.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi