Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen nivustyrä leikkaus

Vierailija
31.08.2008 |

Meidän 5-vuotiaalla tytöllä olisi edessä nivustyräleikkaus ja mua pelottaa kamalasti. Kertoisitteko omia kokemuksianne kuinka teidän lasten tyräleikkaus on sujunut ja leikkauksesta paraneminen!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikattiin vuosi sitten nivustyrä ja kaikki meni oikein hyvin.

Sain olla salissa nukahtamiseen asti ja lapsen kädet oli tippaa ja nukutusainetta varten puudutettu voiteella.

Leikkaus heräämisineen vei noin 2 tuntia ja sit vielä odoteltiin sairaalassa että kävi pissalla.

Lapsi nousi heti herättyään istumaan ja söi sämpylän.

Tikkejä laitetiin jokunen ja ne suli itestään pois. Parina seuraavana päivänä säännöllinen kipulääkitys.

Nukutusaine alkoi oksettamaan lasta autossa kotiin mennessä (tosin oli kova helle) joten kannattaa varata vaikka pussi mukaan ja paperia.

Ota joku tärkeä unikaveri tms mukaan "turvaksi"

Hyvin se menee! tsemppiä!

Vierailija
2/6 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meni nopeasti ja parantuminen oli nopeaa. Osastolla hoitaja sanoi, että leikki-ikäiset ovat jo täydessä touhussa pian leikkauksen jälkeen. Itseä myös jännitti kovasti, kun oli vielä niin pienestä vauvasta kyse, mutta lohduteltiin, että tuo on hyvin yleinen leikkaus.

Hyvin se varmasti menee! Levollista mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi oli myös 5-vuotias kun leikattiin. Jännitti tietty lapsikin mutta ihanat hoitajat ja lääkärit selitti kaiken lapselle niin että hänkin ymmärsi mitä tapahtuu.

Vierailija
4/6 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin meni, olin mukana nukutukseen asti ja olin heräämössä odottamassa. Nopea ja vaivaton toimenpide. Meillä oli vain ongelmana, ettei vilkas ja eläväinen poika olisi millään malttanut pysyä sängyssä nukutusaineiden haihtumista odottamassa. Ei ollut pahoinvointia tai kipuja. Muistaakseni saatiin sairaalasta mukaan jotain kipulääkettä.

Vierailija
5/6 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli siis kauan kauan sitten. Se on jäänyt kokemuksena mieleen. Lastenosaston ikkunoista näki ensiavin ovelle eli amplansseja. Kipua en muista ollenkaan. Silloin vanhemmat ei olleet mukana kuten nyt näyttää olevan, vaan osaston ovelle saateltiin. Muistan hoitajien kansian ja muistan yhden hengen huoneessa olleen potilaan, jota hoidettaessa minäkin olin toisinaan seuraamassa. Oma peti oli isossa 10 hengen huoneessa heti oven vieressä.

Vierailija
6/6 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassa on päässyt saliin asti?! ei lastenklinikalla ainakaan! mukaan pääsee jos lapsi nukutetaan jotain tutkimusta varten, muttei todellakaan leikkausta..