Paljonko sinulla on pankkitilillasi rahaa
Enemmän vai vähemmän kuin suomalaisella keskimäärin
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fb55ed4a-6a27-4c03-a8bc-81e5ea2520f1
Myös Suomen toisiksi suurituloisimpiin on välimatkaa, heillä on keskimääräisiä talletuksia yli puolet vähemmän kuin suurituloisimmalla kymmenyksellä.
Toiseksi suurituloisimmilla on vuonna 2019 ollut keskimäärin 32 018 euroa talletuksia. Suurituloisimmalla kymmenyksellä talletuksia on keskimäärin 67 574 euroa.
Danske Bankin lehdistöpäällikkö Topi Kanniainen kertoo, että Danske Bankin aktiivisten asiakkaiden mediaanitalletus on 3 600 euroa ja keskiarvo 18 000 euroa
Kommentit (117)
Vähän aikaa sitten meni 5 tuhatta täyteen.
14 000€. Ei kovin paljoa. Menee jos pitää ostaa auto vanhan rutkun tilalle, että pääsee jatkamaan työntekoa.
En paljon usko näitä kertomuksia täällä. Useasti, varsinkin päiväs aikaan postaajat eivät käy töissä ja ehdi vastailla palstalla ja silti näillä huimat summat tileillä. Ja jotenkin en usko että hyvävaraiset harrastaa vauvapalstailua tai osallistuisi näihin kyselyihin. Luulen, että useimmat palstailijat työttömiä ja vähävaraisia.
Mulla on säästötilillä 400 € ja käyttötilillä 100 €
vähän päälle 11 000, en viitsi kertoa muijalle ettei se ala keksimään kaikenlaisia "tarpeellisia" menoja, omat ovat rahani, kenelläkään muulla ei mitään määräysvaltaa, en myöskään siedä "lainan" pummijoita
Hävettää kun tilillä 130 000 e, eikä yhtään sijoituksissa ole, makuutan vain tilillä. Nyt tarkoitus kyllä laittaa vaikka määräaikaisille tileille iso osa, sijoittamiseen en ole perehtynyt vielä. Ei ole provo. Rahaa jää joka kuukausi säästöön 1500 e, kun ei lainojakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
55.000€
55 euroa kymmenesosasentin tarkkuudella.
Vierailija kirjoitti:
En paljon usko näitä kertomuksia täällä. Useasti, varsinkin päiväs aikaan postaajat eivät käy töissä ja ehdi vastailla palstalla ja silti näillä huimat summat tileillä. Ja jotenkin en usko että hyvävaraiset harrastaa vauvapalstailua tai osallistuisi näihin kyselyihin. Luulen, että useimmat palstailijat työttömiä ja vähävaraisia.
oletko kuullut koskaan vuorotöistä? kaksivuorotyö? kolmivuorotyö?
Säästötililläni 13500€ ja käyttötilillä 1952€. Maksoin keväällä remontista n 20000 €, joten nyt pitää säästää pari vuotta, että saa loputkin huushollista uusattua.
mies 59 vee kirjoitti:
vähän päälle 11 000, en viitsi kertoa muijalle ettei se ala keksimään kaikenlaisia "tarpeellisia" menoja, omat ovat rahani, kenelläkään muulla ei mitään määräysvaltaa, en myöskään siedä "lainan" pummijoita
meillä puoliso tietää, mutta naapureilleni en koskaan kerro (kyllä, meillä kysellään...) Heille kerron aina vain käyttötilini saldon (kertomatta erikseen, että se on käyttötilin saldo), jolla pidän kuukausittain maksimissaan 500 euroa. Pitävät minua köyhänä, ei haittaa yhtään. Kukaan ei tule pummimaan mitään, ei edes vippejä (ja hyvä niin)
Minulla on varmasti enemmän rahaa tilillä kuin avaajalla, joka unohti kertoa omien tiliensä saldot. Kerron sitten, jos saan tietää hänen talletuksensa ensin.
Käyttötililla pidän 4000€ puskurin, säästötilillä reilut 8000€ tällä hetkellä ja osakkeissa 132000€
Käteisenä on. Tilillä ei yhtään säästössä.
300 euroa. Ja palkka tulee 15.9. Tämmöstä se köyhän elämä on kun tilille tulee vain reilu 3000 kuussa.
Riittävästi. On myös muuta omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
300 euroa. Ja palkka tulee 15.9. Tämmöstä se köyhän elämä on kun tilille tulee vain reilu 3000 kuussa.
Toiset pärjää puolella tuosta ja jää vähän säästöönkin.
Vähän yli 10000€ on tällä hetkellä. Just laitoin sijoituksiin suht ison summan.
Olisko nyt sitten jotain 1085405437005554327 €
Vierailija kirjoitti:
Vähän yli 10000€ on tällä hetkellä. Just laitoin sijoituksiin suht ison summan.
Sijoituksiin tuskin kannattaa nyt laman kynnyksellä laittaa rahaa kun se on sama kuin polttaisn rahaa ..korkeakorkoisiöle tileille kun nyt kerran korkoa maksetaan
19000