Tyhmä kysymys jääkaapin siivouksesta
Siivosin äsken kaverini kanssa jääkaappiamme, joka oli kerennyt vähän likaantumaan. Emme tienneet millaisella aineella kaappi pitäisi pestä, joten käytimme jotain yleispuhdistus/desinfiointi-ainetta jota suihkutimme jääkaapin lasilevyille. Annoimme aineen vaikuttaa hetken, minkä jälkeen pyyhimme aineen pois talouspaperilla ja tämän jälkeen pesimme lasit vielä vedellä, saippualla ja rätillä pari kertaa.
Nyt aloimme kuitenkin miettiä että olisimmeko saaneet käyttää tuota yleispuhdistus/desinfiointi-ainetta jääkaapin levyille? Laitoimme ainetta siis kun lasit olivat kaapin sisällä. Pesimme kyllä lasit vielä tuon jälkeen saippualla mutta nyt aloimme "panikoimaan" että onko tuonne jääkaappin nyt turvallista laittaa ruokaa...
Olemme 18-vuotiaita ja muutimme juuri omillemme, joten ei ole tullut aiemmin tuota tehtyä, ja nyt on todella tyhmä olo.
Kommentit (8)
Turvallista on. Pestäänhän sillä tökötillä keittiön tasojakin ja niille ruokaa lasketaan.
Mä taas laiskana vedän ne tiskikoneeseen (yläkori irtoaa).
Ammattisiivooja
Ei sinne jääkaappiin mitään hirveitä myrkkyjä tarvita. Ihan vain tavallisella kosteall keittiörätillä saa jo melkein kaiken pois sieltä...
Astianpesuaineella voi pestä melkein kaikkea. Monet tökötit on vähän turhaa hifistelyä kotiolosuhteissa, jos vaan muuten ylläpitosiivouksista huolehtii säännöllisesti.
Minä putsaan pelkällä mikrokuituliinalla ilman tököttejä. Tiskiainetta käyttäisin jos johonkin tököttiin olisi tarvetta. Harvemmin on.
Vierailija kirjoitti:
Turvallista on. Pestäänhän sillä tökötillä keittiön tasojakin ja niille ruokaa lasketaan.
Kiitos, näin me vähä mietittiinkin mutta paniikki tuli silti päälle 🙈 nyt saatiin rauhoitutta, kiitos
Itse vedän aina pelkällä saippualla.