Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut ihmiset voivat olla niin harhaisia, että neuvovat työttömiä yksinkertaisesti "ostamaan ruoka 60% ilta-alesta niin säästää"....Aivan tajuttoman typerä idea, ja kerron nyt miksi

Vierailija
04.09.2023 |

Minä yritän bongailla punalaputettuja tuotteita lähiprismastani, mutta viimeksi onnistu noin kuukausi sitten.
Niistä on kuulkaas kova kilpailu, ja ihmiset jemmaavat niitä sekä ottavat kärryihin jo joskus 19:30 ja odottelevat 1,5h että saavat 60% alen.
Koko ajan koventuu kilpailu niistä kun ihmisiä joutuu työttömäksi ja kaikilla on kovat elämisen kulut.
Työttömät sekä työlliset niitä yrittävät saada.
Harhaisia ovat ne jotka hokevat "No osta ruokasi 60% ilta-alesta niin säästät"...Joopa joo.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aidosti pienituloinen mutta omillani toimeentuleva yh, ja en ikinä katsokaan punalapputuotteisiin. Meillä syödään pääosin kotimaista, edullista, hyvää, ravitsevaa, itsetehtyä ja terveellistä kasvisruokaa (sisältää maitotuotteet ja kananmunat). Syödään kaksi lämmintä ateriaa päivässä, perjantaisin jotain vähän erityistä (esim. itsetehtyä pitsaa), lauantaina yleensä leivotaan jotain hyvää, esim. kaurakeksejä kaupan karkkien ja suklaan sijaan, lisäksi sunnuntaina on vähän hienompi lounas sekä jälkiruoka. 

Tärkein ohjeeni on suunnitelmallisuus, teen aina kuukauden ruokalistat kerralla, ja ostat ainekset sen mukaan. Kaupassa en edes ajattele, että minulla pitäisi olla mahdollisuus ostaa kaikkea mahdollista kaupan valikoimasta. On todella paljon juttuja, varmaankin suurin osa kaupan valikoimasta, joita lähtökohtaisesti en osta. Ruokavalion perustan meillä muodostaa erilaisest puurot, satokauden hedelmät, vihannekset, juurekset, marjat, siemenet (esim. auringonkukan, seesamin, pellavansiemenet), peruna, makaroni, soijarouhe, hernerouhe, kananmuna, tofu, kuivatut herneet ja linssit, jne. 

Tämän viikon ruokalistalla on arki-illoille ma-to (lapset syövät koulussa) vaihdellen kukkakaalikeittoa, jonka kanssa raejuustoa ja itsetehtyjä teeleipiä sekä porkkana-linssi-inkiväärikeittoa. Perjantai-illalle uunimunakas ja kukkakaaliwingsejä+dippi, lauantaina lounaalla ja sunnuntaina päivällisellä kaali-tofu-nuudeliwokki, lauantai-illalle lehtitaikinasta kaali-riisi-soijarouhepiirakka (törkeän hyvää), sunnuntai lounaalla feta-kesäkurpitsapaistosta, jälkiruoaksi marjakiisseliä ja vaniljajäätelöä. Aamu- ja iltapalalla erilaisia puuroja ja/tai itsetehtyä viiliä itsetehdyn myslin kanssa. 

En oikein osaa kuvitella, mitä säästöä minulle tulisi siitä, että iltasella juoksisin -60% punalappujen perässä. 

Kauanko sulla menee viikkotasolla ruoanlaittoon? Käytkö töissä?

Vierailija
22/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu! Minä käyn aamulla aikaisin kaupassa ja 2 - 4 x vkossa on 50 % alessa lihaa, leikkeleitä, juustoa ym. Mutta se vaatii joka-aamuista kävelyä kaikkien ostarin ja lähitienoon kaupoissa. Tuo tulostakin, erittäin harvoin ostamme normaalilla hinnalla muuta kuin vähän maitoa, öljyä ja muuta sellaista, mitä ei ole juuri aleen eksynyt. Eli 30 - 50 % alet aamuisin, jos on aikaa. Ilta-alet ovat karmeaa taistelua! Samoin hävikkikassit ja -pussit löytyvät parhaiten mm. Lidlistä  ja Alepasta klo 10 - 11 aikoihin, tämä kannattaa tsekata.

Mä asun pienellä paikkakunnalla jossa vain S-Market ja K-Market. Kummassakaan ei ole pitkään aikaan käytetty -50% alennusta vaan ainoastaan -30% ennen ilta-alea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöt ostelevat ilta-alesta kaikkea ylikallista, joka jää alennustenkin kanssa vielä koville kilohinnoille. Etenkin einesten yms ostaminen on järjetöntä. Opetelkaa laittamaan ruokaa itse. Nyt voi edullisesti syödä esim. kaaliruokia. Kaalikeittoa, kaalilaatikkoa. Kukkakaalikeittoa, kukkakaaligratiinia, kukkakaalipihvejä, kurpitsaa, kesäkurpitsaa. Metsästä senkun lappaa ilmaista ruokaa ämpäriin, on puolukkaa ja sieniä hurjasti. Omenaa saa ilmaiseksikin, kun on hyvä omenavuosi. Puurojakin voi välillä syödä.

Vierailija
24/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmöt ostelevat ilta-alesta kaikkea ylikallista, joka jää alennustenkin kanssa vielä koville kilohinnoille. Etenkin einesten yms ostaminen on järjetöntä. Opetelkaa laittamaan ruokaa itse. Nyt voi edullisesti syödä esim. kaaliruokia. Kaalikeittoa, kaalilaatikkoa. Kukkakaalikeittoa, kukkakaaligratiinia, kukkakaalipihvejä, kurpitsaa, kesäkurpitsaa. Metsästä senkun lappaa ilmaista ruokaa ämpäriin, on puolukkaa ja sieniä hurjasti. Omenaa saa ilmaiseksikin, kun on hyvä omenavuosi. Puurojakin voi välillä syödä.

En mä ainakaan ilta-alesta mitään osta vain sen takia, että se on alessa. Ostan lihoja jotka alen jälkeen todella edullisia. Eineksiä en todellakaan osta. En kyllä osta kukkakaaliakaan koska inhoan sitä. 

Vierailija
25/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapputuotteet loppuu kesken eikä niistä enää juurikaan ruokajonolaisille riitä. Missä tän nykymaailman rahat oikein on?

Vierailija
26/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työssäkäyvä keskituloinen ihminen. Silloin tällöin rentoudun käymällä lähikaupan ilta-alessa heräteostoksilla. Siellä on tuoreita marjoja, erilaisia parempia eineksiä, valmiskastikkeita ja kaikkea, mitä en ikinä raaskisi ostaa täyteen hintaan.

Eli minulle ainakin punalapputuotteet ovat ihan ekstraa. Ei niiden varaan voi perheen ruokahuoltoa perustaa.

Vierailija
27/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löydän satunnaisesti hyviä -60% tuotteita, vaikka en niitä erityisesti metsästä.

Vierailija
28/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapputuotteet loppuu kesken eikä niistä enää juurikaan ruokajonolaisille riitä. Missä tän nykymaailman rahat oikein on?

Ne menee kehitysapuun ja suomessa asuville ulkomaalaisille toimeen tulo tukina

Vierailija
29/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi prkl!!!

Vierailija
30/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä lähin kauppa, jossa on ilta-ale, on 20 kilsan päässä. Että ei todellakaan tule lähdettyä.

Vierailija
31/31 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvis ruoka ei ole kasvavalle nuorella pitkällä juoksulla hyväksi ota selvää asioista