Miten jotkut ihmiset voivat olla niin harhaisia, että neuvovat työttömiä yksinkertaisesti "ostamaan ruoka 60% ilta-alesta niin säästää"....Aivan tajuttoman typerä idea, ja kerron nyt miksi
Minä yritän bongailla punalaputettuja tuotteita lähiprismastani, mutta viimeksi onnistu noin kuukausi sitten.
Niistä on kuulkaas kova kilpailu, ja ihmiset jemmaavat niitä sekä ottavat kärryihin jo joskus 19:30 ja odottelevat 1,5h että saavat 60% alen.
Koko ajan koventuu kilpailu niistä kun ihmisiä joutuu työttömäksi ja kaikilla on kovat elämisen kulut.
Työttömät sekä työlliset niitä yrittävät saada.
Harhaisia ovat ne jotka hokevat "No osta ruokasi 60% ilta-alesta niin säästät"...Joopa joo.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu! Minä käyn aamulla aikaisin kaupassa ja 2 - 4 x vkossa on 50 % alessa lihaa, leikkeleitä, juustoa ym. Mutta se vaatii joka-aamuista kävelyä kaikkien ostarin ja lähitienoon kaupoissa. Tuo tulostakin, erittäin harvoin ostamme normaalilla hinnalla muuta kuin vähän maitoa, öljyä ja muuta sellaista, mitä ei ole juuri aleen eksynyt. Eli 30 - 50 % alet aamuisin, jos on aikaa. Ilta-alet ovat karmeaa taistelua! Samoin hävikkikassit ja -pussit löytyvät parhaiten mm. Lidlistä ja Alepasta klo 10 - 11 aikoihin, tämä kannattaa tsekata.
Mä asun pienellä paikkakunnalla jossa vain S-Market ja K-Market. Kummassakaan ei ole pitkään aikaan käytetty -50% alennusta vaan ainoastaan -30% ennen ilta-alea.
Hölmöt ostelevat ilta-alesta kaikkea ylikallista, joka jää alennustenkin kanssa vielä koville kilohinnoille. Etenkin einesten yms ostaminen on järjetöntä. Opetelkaa laittamaan ruokaa itse. Nyt voi edullisesti syödä esim. kaaliruokia. Kaalikeittoa, kaalilaatikkoa. Kukkakaalikeittoa, kukkakaaligratiinia, kukkakaalipihvejä, kurpitsaa, kesäkurpitsaa. Metsästä senkun lappaa ilmaista ruokaa ämpäriin, on puolukkaa ja sieniä hurjasti. Omenaa saa ilmaiseksikin, kun on hyvä omenavuosi. Puurojakin voi välillä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Hölmöt ostelevat ilta-alesta kaikkea ylikallista, joka jää alennustenkin kanssa vielä koville kilohinnoille. Etenkin einesten yms ostaminen on järjetöntä. Opetelkaa laittamaan ruokaa itse. Nyt voi edullisesti syödä esim. kaaliruokia. Kaalikeittoa, kaalilaatikkoa. Kukkakaalikeittoa, kukkakaaligratiinia, kukkakaalipihvejä, kurpitsaa, kesäkurpitsaa. Metsästä senkun lappaa ilmaista ruokaa ämpäriin, on puolukkaa ja sieniä hurjasti. Omenaa saa ilmaiseksikin, kun on hyvä omenavuosi. Puurojakin voi välillä syödä.
En mä ainakaan ilta-alesta mitään osta vain sen takia, että se on alessa. Ostan lihoja jotka alen jälkeen todella edullisia. Eineksiä en todellakaan osta. En kyllä osta kukkakaaliakaan koska inhoan sitä.
Lapputuotteet loppuu kesken eikä niistä enää juurikaan ruokajonolaisille riitä. Missä tän nykymaailman rahat oikein on?
Mä olen työssäkäyvä keskituloinen ihminen. Silloin tällöin rentoudun käymällä lähikaupan ilta-alessa heräteostoksilla. Siellä on tuoreita marjoja, erilaisia parempia eineksiä, valmiskastikkeita ja kaikkea, mitä en ikinä raaskisi ostaa täyteen hintaan.
Eli minulle ainakin punalapputuotteet ovat ihan ekstraa. Ei niiden varaan voi perheen ruokahuoltoa perustaa.
Itse löydän satunnaisesti hyviä -60% tuotteita, vaikka en niitä erityisesti metsästä.
Vierailija kirjoitti:
Lapputuotteet loppuu kesken eikä niistä enää juurikaan ruokajonolaisille riitä. Missä tän nykymaailman rahat oikein on?
Ne menee kehitysapuun ja suomessa asuville ulkomaalaisille toimeen tulo tukina
No meillä lähin kauppa, jossa on ilta-ale, on 20 kilsan päässä. Että ei todellakaan tule lähdettyä.
Kasvis ruoka ei ole kasvavalle nuorella pitkällä juoksulla hyväksi ota selvää asioista
Kauanko sulla menee viikkotasolla ruoanlaittoon? Käytkö töissä?