Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut ihmiset voivat olla niin harhaisia, että neuvovat työttömiä yksinkertaisesti "ostamaan ruoka 60% ilta-alesta niin säästää"....Aivan tajuttoman typerä idea, ja kerron nyt miksi

Vierailija
04.09.2023 |

Minä yritän bongailla punalaputettuja tuotteita lähiprismastani, mutta viimeksi onnistu noin kuukausi sitten.
Niistä on kuulkaas kova kilpailu, ja ihmiset jemmaavat niitä sekä ottavat kärryihin jo joskus 19:30 ja odottelevat 1,5h että saavat 60% alen.
Koko ajan koventuu kilpailu niistä kun ihmisiä joutuu työttömäksi ja kaikilla on kovat elämisen kulut.
Työttömät sekä työlliset niitä yrittävät saada.
Harhaisia ovat ne jotka hokevat "No osta ruokasi 60% ilta-alesta niin säästät"...Joopa joo.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein myös ne tuotteet ovat muutenkin kalliimpia, joten sama vaikka ostaisi samankaltaisen perustuotteen normaalihinnalla.

Vierailija
2/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyllyttäjä ja nappaan -60% tuotteet jo itselleni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita ale tuotteita ostaa ihan keskituloisetkin. Ei niitä riitä kaikille.

Vierailija
4/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä velho ale-tuotteet? Kuka ne ostaa?

Vierailija
5/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ja eipä sinne kaikki perheelliset yöllä pääse eikä -60% ole kaikilla lähellä. Kyllä sitä ruokaa pitäisi valoisan aikana työttömienkin pystyä ostamaan!

Terveisin työssäkäyvä hyvätuloinen iloinen veronmaksaja, aiemmin köyhä työtön

Vierailija
6/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu! Minä käyn aamulla aikaisin kaupassa ja 2 - 4 x vkossa on 50 % alessa lihaa, leikkeleitä, juustoa ym. Mutta se vaatii joka-aamuista kävelyä kaikkien ostarin ja lähitienoon kaupoissa. Tuo tulostakin, erittäin harvoin ostamme normaalilla hinnalla muuta kuin vähän maitoa, öljyä ja muuta sellaista, mitä ei ole juuri aleen eksynyt. Eli 30 - 50 % alet aamuisin, jos on aikaa. Ilta-alet ovat karmeaa taistelua! Samoin hävikkikassit ja -pussit löytyvät parhaiten mm. Lidlistä  ja Alepasta klo 10 - 11 aikoihin, tämä kannattaa tsekata.

Vierailija
7/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

punalaputetut tuotteet ovat varmiten tuotteita jossa on pieni menekki ja ei alkujaankaan mitään edullista hyödyllistä bulkkikamaa. tai sitten on tyyliin leipä, halpa ja suuri menekki ja nopeasti pilaantuva, mutta meinaatko syödä sen jonkun pullavan, seuraavana päivänä kakun ja samana päivänä kokonaisen leivän? sulatella pakkasesta leipää? säästät pari senttiä jos ylipäätään syöt leipää. sanoisin että ostaa ihan perus tavaraa kaappiin ja jos tykkää käydä johonkin aikaan kaupassa käy silloin, jos se sattuu olemaan yhdeksän jälkeen iltaisin niin voihan nyt satunnaisia tuotteita pitää silmällä ja harkita sitten.

Vierailija
8/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin tästä lähteä jo ovelle jonottamaan, hyvä kun muistutit. 👍

Tosin ostin jo eilen jääkaapin täyteen silakkapihvejä ja possunleikettä, maitoa ja jugurttia, pussillisen banaaneja + kärpäset kaupan päälle, salaattia, valmisruokia, pastaa, leipää ja juustoja ja makkaraa, mutta en ookkaan työtön ja mulla oli varaa.

Vierailija
9/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha- ja kalatiskiltä saa hyvin aterioita -60%.

Vierailija
10/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä on aikaa viettää ruokakaupoissa tunnin verran eikö? Itse poimin minkä kerkiän ja kiertelen eri osastoilla kunnes koittaa klo20

t. työtön

Vierailija
11/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele tekemään ruokasi itse; saat tuoretta ja halvemmalla, kuin monet kaupan vastaavat.

Vierailija
12/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin niitä alelappuja missään kaaleissa tai perunapusseissa näkee. Enemmän jossain eineksissä, joita köyhän ei kannata ostaa edes puoleen hintaan. Minä ostan ihan normaalia ruokaa, juureksia, kauden kasviksia, halpoja lihoja yms. Ne ovat ilmankin alennuksia köyhänkin ulottuvilla. Välillä on varaa ostaa jotain kalliimpaakin, kuten tuoretta leipää tai kalliimpia juustoja. Juustoja jaa joskus alelaputettuina, ja nehän ovat parhaimmillaan hyvin kypsyneinä, joten niitä kannattaa yrittää bongailla.

Vierailija
13/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen olin samaan aikaan ale-tuotteita tsekkaamassa kuin eräs erittäin tunnettu perussuomalainen, joten kyllä sitä kyrsi, kun vein parhaat nenän edestä ;D

Vierailija
14/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aidosti pienituloinen mutta omillani toimeentuleva yh, ja en ikinä katsokaan punalapputuotteisiin. Meillä syödään pääosin kotimaista, edullista, hyvää, ravitsevaa, itsetehtyä ja terveellistä kasvisruokaa (sisältää maitotuotteet ja kananmunat). Syödään kaksi lämmintä ateriaa päivässä, perjantaisin jotain vähän erityistä (esim. itsetehtyä pitsaa), lauantaina yleensä leivotaan jotain hyvää, esim. kaurakeksejä kaupan karkkien ja suklaan sijaan, lisäksi sunnuntaina on vähän hienompi lounas sekä jälkiruoka. 

Tärkein ohjeeni on suunnitelmallisuus, teen aina kuukauden ruokalistat kerralla, ja ostat ainekset sen mukaan. Kaupassa en edes ajattele, että minulla pitäisi olla mahdollisuus ostaa kaikkea mahdollista kaupan valikoimasta. On todella paljon juttuja, varmaankin suurin osa kaupan valikoimasta, joita lähtökohtaisesti en osta. Ruokavalion perustan meillä muodostaa erilaisest puurot, satokauden hedelmät, vihannekset, juurekset, marjat, siemenet (esim. auringonkukan, seesamin, pellavansiemenet), peruna, makaroni, soijarouhe, hernerouhe, kananmuna, tofu, kuivatut herneet ja linssit, jne. 

Tämän viikon ruokalistalla on arki-illoille ma-to (lapset syövät koulussa) vaihdellen kukkakaalikeittoa, jonka kanssa raejuustoa ja itsetehtyjä teeleipiä sekä porkkana-linssi-inkiväärikeittoa. Perjantai-illalle uunimunakas ja kukkakaaliwingsejä+dippi, lauantaina lounaalla ja sunnuntaina päivällisellä kaali-tofu-nuudeliwokki, lauantai-illalle lehtitaikinasta kaali-riisi-soijarouhepiirakka (törkeän hyvää), sunnuntai lounaalla feta-kesäkurpitsapaistosta, jälkiruoaksi marjakiisseliä ja vaniljajäätelöä. Aamu- ja iltapalalla erilaisia puuroja ja/tai itsetehtyä viiliä itsetehdyn myslin kanssa. 

En oikein osaa kuvitella, mitä säästöä minulle tulisi siitä, että iltasella juoksisin -60% punalappujen perässä. 

Vierailija
15/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on parikin porukkaa, jotka käyvät kaupoista hakemassa punalapputuotteita ja jakavat köyhille tietyissä paikoissa. Itse pitää mennä ne hakemaan. Mutta tällainen on tosi järkevää toimintaa. Niistä ei tarvi maksaa edes sitä alennusta.

Vierailija
16/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on parikin porukkaa, jotka käyvät kaupoista hakemassa punalapputuotteita ja jakavat köyhille tietyissä paikoissa. Itse pitää mennä ne hakemaan. Mutta tällainen on tosi järkevää toimintaa. Niistä ei tarvi maksaa edes sitä alennusta.

Siis jotkut ostavat ne punalaputetut tuotteet ja antavat ilmaiseksi eteenpäin. Ymmärsinkö oikein?

Vierailija
17/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ne aletuotteet tuntuu menevän jo ennen sitä ilta-alea, sillä se kolmenkymmenen prossan ale tuntuu nykyisissä hinnoissa. Hyvähän se vaan on, että menevät kaupaksi, niin ei hävikkiä synny.

Vierailija
18/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele olemaan välittämättä turhanpäiväisistä huuteluista mitä nyt palstallakin on, ei ne ole henkilökohtaisia ollenkaan. 

Vierailija
19/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy jauhelihaa, kanaa, vihanneksia yms -60% tarjouksessa täällä Helsingissä.

Vierailija
20/31 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne täytyy hyvätuloisille jättää, ei köyhät niitä voi omia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan