Chromen tai Mozilla Firefoxin asentamisesta ei tule mitään
Ei tämä ole ensimmäinen kerta elämässä ladatessani jonkun muun nettiselaimen, koska Internet Explorer ja nykyinen Microsoft Edge ovat lagisia. Noin viikko sitten hankin uuden kannettavan (Lenovo IdeaPad Slim 3, jos tätä tietoa tarvitsee) Windows-tietokoneen, joka on ihan hyvä ja jopa uusikin, mutta tämä Microsoft Edge pakko-oletusselaimena tökkii.
Monta kertaa olen yrittänyt asentaa Google Chromea tai Mozilla Firefoxia, mutta äkkiä siihen pompahtaa ikkuna, jossa lukee: "Jotta tietokone pysyy suojattuna, suosittelemme hankkimaan Microsoftin vahvistaman sovelluksen. Voit myös käyttää sovellusta Microsoft Edge - Windows 10:lle suunniteltua turvallisempaa ja nopeampaa selainta." Vaihtoehtoina minulla on ollut avata Microsoft Edge tai muuttaa sovellussuositusten asetuksia, mutta minkä sovelluksen, jotta voisin asentaa Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.
Palstan tekniikkaneroja, onko heitä?
Kommentit (5)
No klikkaa sitä vaihtoehtoa että muuta asetuksia ja katso mitä siellä on.
Eikö sitä Microsoftin valitusta voi vain jättää huomioimatta? Esim. painaa ruksia, Esc-näppäintä tms.?
Mene asetuksiin, sieltä sovellukset ja valitse salli kaikki sovellukset.
Kyllä sitä sai hakea tietoa lähes surkealla englannin kielen taidolla. No, ainakin opin uutta, että poistumalla S-tilasta voi ladata Windows Storen ulkopuolisia sovelluksia. Nyt Mozilla Firefox ladattu ja hitaan Microsoft Edgen voi unohtaa.
- AP
Eikö oikeasti kukaan palstalasista tiedä paremmin? Olen niin kädetön tällaisissa asioissa.
- ap