Apua! Työpaikka tarjolla ja rv 7 menossa-mitä tehdä?
Vaihdettiin kesällä miehen työn perässä paikkakuntaa ja olen siitä lähtien etsinyt töitä. Nyt sitten vihdoin saattaisi olla hyvä työpaikka tarjolla, jopa vakituinen. Tässä välissä käytiin toisessa IVF-hoidossa, jonka ekasta ultrasta löydettiin tänään vihdoin sykekin! Rv 7 menossa. Yli neljä vuotta ollaan lasta toivottu eli tämä asia menee tietysti kaiken edelle. Mutta... Jaksanko odotella kotona vielä seuraavat 7 kk äitiysloman alkua (jos nyt kaikki menee hyvin)? Vai otanko pokkana työpaikan vastaan ja olisin muka tässä vaiheessa vielä tietämätön raskaudesta? Riski on tietty se, että koeajalla mut voitaisiin ilman syytä kai irtisanoa jollain verukkeella, jos/kun saisivat joka tapauksessa sinä aikana tietää. Ja miten voisin elää omatuntoni kanssa ekat 4 kk, kun tietäisin koko ajan raskaudesta? Odottaisin kauhulla vain sitä kertomishetkeä ja niiden reaktioita.. Ei siis ainakaan kovin nautinnollista odotusaikaa. Toisaalta työpaikka olisi tosi hyvä, vastaavaa tuskin myöhemmin löytyy. Taloudellisesti onneksi pärjättäisiin juuri miehenkin työn ja työttömyyskorvausteni kanssa. Apua! Neuvoja ja kokemuksia kaipailen - mitä tekisitte?
Hyvä, että löysin tämmöisen ketjun..Olen tavallaan samassa tilanteessa. Tämän viikon torstaina soitin erääseen työpaikkaan, jossa olis tarjolla työtä, jota voisin mielelläni tehdä ja työnantaja pyysi työhaastatteluun maanantaina. Eilen tein raskaustestin, joka näytti plussaa, eli viikkoja on nyt 5. Mietin, että pitäiskö asiasta kertoa vai ei. Tämän ketjun luettuani tulin siihen tulokseen, että en todellakaan kerro vielä tässä vaiheessa. Oli se sitten huijaamista, valehtelua tai mitä tahansa, mutta kyllä varmasti ajattelen ihan omaa napaani, jos tarjolla on vakituinen paikka, mihin voin sitten myöhemminkin vielä mennä. Ja kun raskaus on vielä niin alkuvaiheessa, niin mistä hitosta mä voin tietää, onko se edes oikea raskaus vai ehkä tuulimuna tai voihan se olla vaikka munatorvessa. Ja mitä nyt oman alan esimiehiä on tullut seurailtua, kun olen aika monessa työpaikassa ollut, niin ei siellä kyllä työntekijän parasta ajatella, vaan kusetetaan ihan yhtälailla. Miks ihmeessä minun sitten pitäis olla rehellinen?