Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehoaako SSRI yleiseen ahdistukseen ja jännitykseen?

Vierailija
03.09.2023 |

Kiitos vastauksista ja kokemuksista.
M28

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on venlafaxiini auttanut ihan mielettömästi jännitykseen, uskallan nyt tehdä asioita joista aikaisemmin vain haaveilin. Jotenkin on itseluottamusta ja pokkaa vähän enemmän kuin ennen. Annos on 225. Ahdistukseen ei ole kyllä niin tehokas kuin opamox.

Vierailija
2/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ssri:n ohessa epätyypillinen masennuslääke

lisänä (työ)elämänmuutos ovat auttaneet

ja huom: "Kofeiini voi lisätä hermoston toimintaa, mikä johtaa ahdistukseen ja levottomuuteen. Kofeiini myös vähentää unen laatua ja lisää unettomuutta, mikä voi lisätä ahdistusta ja levottomuutta. Kofeiinin käyttöä on suositeltavaa välttää tai vähentää, jos kärsii ahdistuksesta tai levottomuudesta"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on venlafaxiini auttanut ihan mielettömästi jännitykseen, uskallan nyt tehdä asioita joista aikaisemmin vain haaveilin. Jotenkin on itseluottamusta ja pokkaa vähän enemmän kuin ennen. Annos on 225. Ahdistukseen ei ole kyllä niin tehokas kuin opamox.

Hienoa kuulla! ap

Vierailija
4/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministien lääke on.

Vierailija
5/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidin ahdistuksen pois elintavoilla. Saahan sitä toki lääkkeitä syödä jos haluaa. Paljon haittoja tosin noissa on.

Vierailija
6/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aloita noita myrkkyjä mistään hinnasta, työskentele ongelman kanssa

Vierailija
7/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hoidin ahdistuksen pois elintavoilla. Saahan sitä toki lääkkeitä syödä jos haluaa. Paljon haittoja tosin noissa on.

Mulla ei riitä vaikka optimoi elintavat. Tarviin siihen rinnalle vielä lääkkeen. ap

Vierailija
8/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei riitä vaikka optimoi elintavat. Tarviin siihen rinnalle vielä lääkkeen. ap

Itse elin noin 20 vuotta ahdistuksen kanssa ilman lääkkeitä. Lopulta pääsin siitä eroon elintavoilla ja oman ajattelun muutoksilla. En usko että tarvitset lääkkeitä.

Vierailija
9/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa. Itsellä escitalopraami.

Vierailija
10/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei tuo auttanu, 225 meni puolisen vuotta,lopetin sitte kerralla ,eikä tullu edes vierotusoireita,joita tän kans kuulemma tulee .

Vierailija
11/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla. Itsellä juuri tuo tulossa kokeiluun. ap

Vierailija
12/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toinen sopii toiselle, toinen ei.

Vierailija
13/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaan sosiaalisten tilanteiden pelkoon on toiminut ok. Ei se ole ihmelääke jonka ansiosta kaikki asiat tuntuisivat helpoilta tai edes kaikkeen pystyisi (verrattuna tavalliseen ihmiseen), mutta toisaalta haittoihin nähden sillä on kuitenkin ihan hyvä vaste.

Opamox yms rauhoittavat taas ovat tehokkaampia oikein jännittäviin paikkoihin, mutta niiden päivittäiskäytöllä on jonkinmoisena riskinä että saatat jäädä riippuvaiseksi. Olen tosin itse lopettanut useamman vuoden päivittäiskäytön Opamoxilla ongelmattomasti.

Määrittelisin vaikutukset toimintakykyyni näin:

1. Ilman lääkkeitä 10-20%

2. SSRI kanssa 70%

3. SSRI + OPAMOX 90-100%

(100% = keskiverto ihmisen toimintakyky sosiaalisissa tilanteissa)

Vierailija
14/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaan sosiaalisten tilanteiden pelkoon on toiminut ok. Ei se ole ihmelääke jonka ansiosta kaikki asiat tuntuisivat helpoilta tai edes kaikkeen pystyisi (verrattuna tavalliseen ihmiseen), mutta toisaalta haittoihin nähden sillä on kuitenkin ihan hyvä vaste.

Opamox yms rauhoittavat taas ovat tehokkaampia oikein jännittäviin paikkoihin, mutta niiden päivittäiskäytöllä on jonkinmoisena riskinä että saatat jäädä riippuvaiseksi. Olen tosin itse lopettanut useamman vuoden päivittäiskäytön Opamoxilla ongelmattomasti.

Määrittelisin vaikutukset toimintakykyyni näin:

1. Ilman lääkkeitä 10-20%

2. SSRI kanssa 70%

3. SSRI + OPAMOX 90-100%

(100% = keskiverto ihmisen toimintakyky sosiaalisissa tilanteissa)

Kiitos analyysistä. Toivotaan että mullakin SSRI puree (olen juuri aloittamassa).

Bentsot on erinomainen apu tosiaan myös, harkittuihin hetkiin. ap

Vierailija
15/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sertraliini ehkä vähän parempi kuin essitalopram/citalopram ahdistukseen. Ei tosin mitään merkittävää tehoa missään noista.

Jos alkoa tulee käytettyä niin ihan ekana kannattaa harkita sen jättämistä kokonaan pois, merkittävä ahdistuksen aiheuttaja.

Seuraavana keskittyä hyviin yöuniin, esim valmistella nukkumaanmenoa aikaisian ja vaikka lukea jotain mielenkiintoista että alkaa vähän nukuttamaan. TVt ja älylaitteet pois.

Vierailija
16/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa kyllä. Ovat mainioita siitä etteivät haittaa juomista

Vierailija
17/36 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumelääke auttaa noin 40 %:lla. SSRI auttaa noin 55 %:lla eli vain noin 15 % on sellaisia, joilla vaikuttavan aineen sisältävästä lääkkeestä on enemmän hyötyä kuin lumeesta. Pääosalla vaikutus perustuu uskoon siitä, että tekee jotain josta saa apua. Lumelääkettä ei kuitenkaan Suomessa määrätä lääkärien toimesta, vaikka ahdistukseen ja masennukseen se tutkitusti omaa hoitovasteen monella potilaalla.

Vierailija
18/36 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa ja lukekaa pakkausseloste. Läheinen teki viimeisen ratkaisun näiden ssri-lääkkeiden takia. Lähtötapa viittasi jonkinlaiseen sekoamiseen tai psykoosiin. Siellähän se im mainitaan haittavaikutuksissa.

Vierailija
19/36 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä annostus? Itse olen ottanut 10 mg jo pitkään eikä mitään tunnu.

Vierailija
20/36 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toiminut minulla vaan pahensi oireita. Jatkuva ahdistus ja hermostunut olo, verenpaine todella korkealla. Kokeiltiin sekä essitalopraami että venlafaksiini. En suostuisi noita enää ottamaan.

Bentsot sen sijaan toimivat erittäin hyvin. Harmillisesti niillä on vain tosi suuri addiktiopotentiaali. Nykyisin oireet paljon lievemmät ja ihan beetasalpaaja (Propral) riittää useimmissa tilanteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän