Miten saa positiivisen elämänasenteen takaisin?
Olen väsynyt, tosi väsynyt. En muista mitään, olen ärtyisä, nukun huonosti. Töissä pää ei tunnu toimivan yhtään, lähes jatkuvat keskeytykset häiritsevät tosi paljon ja on vaikea saada fokusta takaisin asiaan, mitä oli ennen keskeytystä tekemässä. Tunnen oloni riittämättömäksi joka suhteessa ja se taas turhauttaa.
Tilanne on jatkunut jo muutaman vuoden. Olen aiemmin ollut positiivinen ihminen, nykyään näen joka asiassa lähes pelkästään ne negatiiviset puolet. En pidä enää itsestäni.
Jos olet joskus ollut samassa tilanteessa ja selvinnyt siitä takaisin positiiviseen imuun, niin miten teit sen? En jaksa enää tällaista elämää.
Kommentit (4)
Vaihdevuodet aiheutti itselläni tämän. Valitettavasti en osaa auttaa. Hormonikorvaus auttoi jonkin verran, mutta ei ole mitään motivaatiota tehdä mitään.
Jep. Olen ollut.
Rauhoita elämäsi. Tee vain oikeasti välttämättömät asiat. Älä ole yhteyksissä ihmisiin, joihin et halua olla yhteyksissä. Älä tee mitä et halua tehdä, jos voit olla tekemättä. Älä mielistele ketään. Hemmottele itseäsi. Pistä itsesi ykkös paikalle. Ihmisen kuuluu olla terveesti itsekäs ja huolehtia omasta hyvinvoinnistaan. Kuuntele siis itsesi tunteita. Älä tee asioita itseäsi vastaan.
Liiku luonnossa hyviä, iloisia asioita mietiskellen päivittäin. Lue /katso positiivisuutta käsitteleviä juttuja ja kirjojakin, jos jaksat niihin keskittyä. Etsi sinulle iloa tuottavia asioita, tee jotain sellaista päivittäin. Lue positiivisia aforismeja, opettele ulkoa. Käytä niitä nostattamaan mielialaasi. Hyväksy itsesi täydellisesti. Älä ajattele negatiivisesti itsestäsi, äläkä muistakaan. Negatiivisuus vie energiaa ja tietysti ilon.
Ilo on avain. Etsi iloa joka päivä. "Ruoki" itseäsi positiivisilla asioilla. Muistuta itseäsi, että on tärkeää terveydenkin kannalta olla iloinen, positiivinen ihminen. Parempi olla vaikka ylipositiivinen kuin pessimisti. Sillä pessimisti ei saa mitään. Optimisti saa kaiken.
Kannabiksella onnistuu, eikä pilaa terveyttä.
Sama täällä, eikä oikein jaksa enää yrittääkään. Olen kadonnut itseltäni, ja haluan pysyä piilossa elämältä, ettei se taas huomaa mua, ja potkase paskaa tuulettimeen.
Ei mulla oo työkaluja sulle antaa, mutta tiedät ainakin, ettet oo ainut.
Tsemppiä, ja kaikkea hyvää jatkossa elämääsi 😊