Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut tekevät vapaaehtoisesti yötöitä?

Vierailija
03.09.2023 |

Yövuorojen tekeminenhän on pidemmän päälle terveydelle haitallista.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha.

Lähihoitajan palkka ei ole kummoinen. Jos teet säännöllistä yötyötä, niin saat lisinä aika paljon peruspalkan päälle. 

40% ei toisaalta ole kummoinen korvaus oman terveyden menettämisestä.

Mistä terveyden menettämisestä? Ei ole minkäänlaista terveysvaivaa ollut, vaikka olen jo yli 50v ja tehnyt suuriman osan työurastani yöpainotteisia vuoroja. 

Hyvä sinulle. Enemmistölle ihmisistä yötyö aiheuttaa paljonkin terveysvaivoja ja lisää ennenaikaisen kuoleman riskiä. Kuulut vähemmistöön.

Moni muukin asia aiheuttaa terveysvaivoja ja lisää ennenaikaisen kuoleman riskiä. Huomattavasti enemmän kuin vapaaehtoisesti tehtävä yötyö, joka ei oikeasti lisää terveysvaivoja ollenkaan. Huomaa sana vapaaehtoisesti. Kummallista yrittää demonisoida asiaa, joka sopii toisille jopa paremmin kuin anivarhain herääminen. 

Vierailija
22/28 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän lihavuus , tupakka ja alkoholi aiheuttaa kuolemia kuin yötyö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha.

Lähihoitajan palkka ei ole kummoinen. Jos teet säännöllistä yötyötä, niin saat lisinä aika paljon peruspalkan päälle. 

Mistä terveyden menettämisestä? Ei ole minkäänlaista terveysvaivaa ollut, vaikka olen jo yli 50v ja tehnyt suuriman osan työurastani yöpainotteisia vuoroja. 

Hyvä sinulle. Enemmistölle ihmisistä yötyö aiheuttaa paljonkin terveysvaivoja ja lisää ennenaikaisen kuoleman riskiä. Kuulut vähemmistöön.

Sulla menee sekaisin pakosta tehtävä yötyö ja vapaaehtoisesti tehtävä yötyö. Jos ihminen tekee vapaaehtoisesti yötyötä, silloin yötyö sopii hänelle eikä siitä ole mitään haittaa. Haitallisempaa olisi yrittää kääntää yökukkuja esim. 7-15 työvuoroon. 

Vierailija
24/28 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha.

Moni muukin asia aiheuttaa terveysvaivoja ja lisää ennenaikaisen kuoleman riskiä. Huomattavasti enemmän kuin vapaaehtoisesti tehtävä yötyö, joka ei oikeasti lisää terveysvaivoja ollenkaan. Huomaa sana vapaaehtoisesti. Kummallista yrittää demonisoida asiaa, joka sopii toisille jopa paremmin kuin anivarhain herääminen. 

Niin? Totesin sinun kuuluvan vähemmistöön ja näin myös on. Missä kohtaa väitin mitään muuta. En ole se 40% kommentoija.

Vierailija
25/28 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha.

Sulla menee sekaisin pakosta tehtävä yötyö ja vapaaehtoisesti tehtävä yötyö. Jos ihminen tekee vapaaehtoisesti yötyötä, silloin yötyö sopii hänelle eikä siitä ole mitään haittaa. Haitallisempaa olisi yrittää kääntää yökukkuja esim. 7-15 työvuoroon. 

Ei minulla mene mikään sekaisin. Jollain muulla ehkä menee. Kommentissani ei ollut yhtään valetta. En ole kommentoinut aiemmin, vaan ihan eri tyypit on muiden kommenttien takana.

Vierailija
26/28 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän lihavuus , tupakka ja alkoholi aiheuttaa kuolemia kuin yötyö.

Olen ylipainoinen, tupakoiva ja valkkarista tykkäävä entinen yötyöläinen, ollut nyt pari vuotta vanhuuseläkkeellä (terveenä) :)

Vierailija
27/28 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tehnyt mielellään nuorena pelkkää yötä, jos olisi ollut sellainen työpaikka ja terveys. Jos ei olisi ollut vaihtuva vuoro, vaan vakio. Keski-iässä ei enää varmaan haluaisi. 

Vierailija
28/28 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun löytäisinkin yötyön. Nyt teen osa-aikaista työtä iltaisin muutaman tunnin ja viihdyn tosi hyvin vaikka työ itsessään on aika kökköä. Mutta saa nukkua aamuisin pitkään, ihanaa! Olen lapsesta asti ollut yökukkuja, enkä ole koskaan tottunut ns. normaaliin rytmiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan