Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelläni on toinen nainen, miten ottaa puheeksi uudet pelisäännöt?

Vierailija
03.09.2023 |

Pitkä tarina, mutta summa summarum, miehelläni on toinen nainen. Ovat samassa harrastusporukassa, tekevät välillä yhteisiä "kisareissuja" jne. Todistusainestoa ovat esim kynnenjäljet reissun jälkeen miehen selässä ja viestittely.

En ole koskaan ollut mustasukkaista tyyppiä, ja enemmänkin polysuhde-ihmisiä. Mies taas on aina puhunut yksiavioisuuden puolesta. Siis tällähän ei ole mitään tekemistä sinällään polysuhteen kanssa, kun suhmuroidaan selän takana, mutta en ainakaan halua erota.

Mutta, onko paikalla ihmisiä saman kaltaisesta tilanteesta, miten ottaa asia puheeksi? Voinko nyt toivoa suhteen avaamista muutenkin, vai käsittääkö mies asian todennäköisesti niin, että vain hänellä on oikeus salasuhteeseen?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko molemmilla oikeus sivusuhteeseen/sivusuhteisiin tai ei kummallakaan. Ole asiasta ehdoton äläkä kuuntele miehen mussutusta tai tyhjiä lupauksia sivusuhteen lopettamisesta.

Vierailija
2/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sulle kuitenkaan anna avointa suhdetta. Miehet haluaa itse avoimen suhteen, mutta odottavat, että vaimonsa ei pane muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä voit ilmoitusluonteisesti nyt alkaa tapailla muita miehiä. Tai johan mies on omalla käytöksellään ehdottanut uusia sääntöjä eli ei oikeastaan tarvitse ilmoittakaan.

Vierailija
4/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko molemmilla oikeus sivusuhteeseen/sivusuhteisiin tai ei kummallakaan. Ole asiasta ehdoton äläkä kuuntele miehen mussutusta tai tyhjiä lupauksia sivusuhteen lopettamisesta.

Tätä mieltä olisin itsekin, tai ainakin haluaisin perustavanlaatuisen keskustelun miehen kanssa meidän suhteen tilasta. Käsittäisin kuitenkin, että mekin olemme onnellisia. Mutta ei tämä nyt ihan näinkään voi mennä, että aina "kisareissujen" ajan joudun istumaan yksin

Ap

Vierailija
5/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sulle kuitenkaan anna avointa suhdetta. Miehet haluaa itse avoimen suhteen, mutta odottavat, että vaimonsa ei pane muita.

Jotain tällaista pelkään. Mies on puheissaan niin yksiavioinen, kuin voi olla. Joskus suhteen alussa puhuttiin näistä jutuista, silloin kerroin itse, että jonkin tason polysuhteet ovat ok, mutta mies sanoi, että ollaan vain kahdestaan.

Vierailija
6/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sä voit ilmoitusluonteisesti nyt alkaa tapailla muita miehiä. Tai johan mies on omalla käytöksellään ehdottanut uusia sääntöjä eli ei oikeastaan tarvitse ilmoittakaan.

Toisaalta ihmisethän muuttuu. Jos mies on muuttunut ymmärtäväisemmäksi sivusuhteille? Siis kun itsekin nyt ymmärtää, että ne ei välttämättä tuhoa sitä "ydinsuhdetta". Mutta vaikea ottaa asia puheeksi.

Ap

Vierailija
7/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa ap se suusi sunnuntain kunniaksi ja tule kertomaan sitten miehen kanta. Jos mies varaa oikeuden sivusuhteisiin vain itselleen, kannattaa suosiolla erota, koska osoittaa vain miehen mielessä olevan muutenkin löyhemmät säännöt itselle kuin muille.

Vierailija
8/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaa ap se suusi sunnuntain kunniaksi ja tule kertomaan sitten miehen kanta. Jos mies varaa oikeuden sivusuhteisiin vain itselleen, kannattaa suosiolla erota, koska osoittaa vain miehen mielessä olevan muutenkin löyhemmät säännöt itselle kuin muille.

Tätäkin se toki voi olla. Siksi tilanne onkin vaikea, koska en kaikesta huolimatta halua erota. Meillä on miehen kanssa mukavaa yhdessä. Olisihan asia hyvä ottaa puheeksi, mutta jos mies ei olekaan ns. kypsynyt, että näistäkin asioista voitaisiin puhua, vaan suuttuu tai alkaa joku vuosisadan riita... No sehän selviäisi sillä puhumisella

Ap

Vierailija
9/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tossa ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa asia puheeksi. Tee se mahd. pian. Kysy mieheltä mitä hän haluaa, voitko luottaa hänen sanomisiinsa enää? Itse en ehkä kykenisi luottamaan, mikäli lupaisi lopettaa sivusuhteen. Sivusuhde harrastuskaverin kanssa saattaa myös tarkoittaa sitä, että kohta ilmoittaa halustaan ottaa avioero. Onko teidän tapauksessa oikeasti mahdollista muuttaa suhde avoimeksi ilman ikäviä seurauksia.

Vierailija
10/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkin se toki voi olla. Siksi tilanne onkin vaikea, koska en kaikesta huolimatta halua erota. Meillä on miehen kanssa mukavaa yhdessä. Olisihan asia hyvä ottaa puheeksi, mutta jos mies ei olekaan ns. kypsynyt, että näistäkin asioista voitaisiin puhua, vaan suuttuu tai alkaa joku vuosisadan riita... No sehän selviäisi sillä puhumisella

Ap

Miehen tässä kuuluisi pelätä, ei sinun, jos sopimanne vastaisesti sivusuhteilee. Sinun kannattaisi ottaa asenne, jossa elämäsi ei ole kiinni tästä parisuhteesta. Mies vie sinua kuin litran mittaa, jos huomaa sinun epätoivoisesti ripustautuvan parisuhteeseenne.

Vierailija
11/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies olisi 10/10 niin itseänikään ei ehkä haittaisi muiden tapailu, vaan se että asiasta ei olla rehellisiä. Osaako joku avata miesten logiikkaa tuo salailun osalta, saavatko siitä kicksejä? -eri

Vierailija
12/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies olisi 10/10 niin itseänikään ei ehkä haittaisi muiden tapailu, vaan se että asiasta ei olla rehellisiä. Osaako joku avata miesten logiikkaa tuo salailun osalta, saavatko siitä kicksejä? -eri

Jos et miehenä kommentoisi.

Vierailija
13/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vastaavassa tilanteessa.

Mies huseerasi naisten kanssa ja minä olin työssä ja kotona yksin.

Olen lapseton.

Yksi perjantai-ilta laitoin itseni ihan viimeisen päälle kuntoon ja lähdin raflaan.

Minua haettiin joraamaan ja naistenvuorolla hain itsekin.

Eräs vesiselvä mies tarjoutui saattajaksi.

Kerroin hänelle tilanteeni kotona.

Mies on, mutta elää omaa elämäänsä.

Hän lähti autolla kotiinsa.

Soitti minulle myöhemmin ja tapailimme.

"Oma" mies tuli aamuyöllä täyskännissä kotiin.

Ruokaa tarjosin ja riisuin kengät.

Hän simahti lattialle kuorsaamaan.

Silloin minulla joku sisimmässä romahti.

Sanoin aamulla että tämä tarina on nyt loppu.

Vuokrakämppä on minun nimissä ja sinä lähdet täältä ja heti.

Mies oli hirveässä kanuunassa ja hiljaa.

Otti laukkunsa ja jätti avaimen pöydälle.

Ja lähti.

Tiesin että hän muuttaa exälään tai jonkun muun naisen luokse.

Paikkoja oli tarjolla komealle juopolle.

Minulla kyllä hiipi kaipaus tätä komistusta kohtaan mutta sysäsin sen sivuun.

Näin oli parempi, ainakin silloin.

Vierailija
14/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä juuri pointtina! Mies on tosi mahtava, komea, osallistuva, kaikkea mahdollista. Meilläkin on ihanaa yhdessä, on seksiä, parisuhdelomia ym. Mutta miksi tämä salailu? Varsinkin, kun olen ainakin silloin vuosia vuosia sitten sanonut olevani avoin polysuhteelle.

Ap

Vierailija
15/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miehen tässä kuuluisi pelätä, ei sinun, jos sopimanne vastaisesti sivusuhteilee. Sinun kannattaisi ottaa asenne, jossa elämäsi ei ole kiinni tästä parisuhteesta. Mies vie sinua kuin litran mittaa, jos huomaa sinun epätoivoisesti ripustautuvan parisuhteeseenne.

Elämäni ei ole riippuvainen tästä parisuhteesta, mutta olen onnnellinen mieheni kanssa. Monille varmasti tosi iso kynnyskysymys, mutta en ole itse koskaan ajatellut, että ihminen voi rakastaa vain yhtä kumppania kerrallaan ym. Siksi tämä asia ei sinällään järkytä, salailu lähinnä.

Ap

Vierailija
16/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mieltä olisin itsekin, tai ainakin haluaisin perustavanlaatuisen keskustelun miehen kanssa meidän suhteen tilasta. Käsittäisin kuitenkin, että mekin olemme onnellisia. Mutta ei tämä nyt ihan näinkään voi mennä, että aina "kisareissujen" ajan joudun istumaan yksin

Ap

No avaa sitten se suhde. Ei kai sun miehellesi tarvitse sitä kertoa. Ei hänkään ole kertonut suhteen avaamista omalta puoleltaan sinulle. 

Vierailija
17/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sopimaan mitään ennen kuin on mahdollisuus toiseen mieheen? Eli suu suppuun, ei mitään jossittelua vaan miehelle ihan vaan tiedoksi jotain perjantaina, että en tule kotiin viikonloppuna, on muita menoja.

Vierailija
18/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tossa ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa asia puheeksi. Tee se mahd. pian. Kysy mieheltä mitä hän haluaa, voitko luottaa hänen sanomisiinsa enää? Itse en ehkä kykenisi luottamaan, mikäli lupaisi lopettaa sivusuhteen. Sivusuhde harrastuskaverin kanssa saattaa myös tarkoittaa sitä, että kohta ilmoittaa halustaan ottaa avioero. Onko teidän tapauksessa oikeasti mahdollista muuttaa suhde avoimeksi ilman ikäviä seurauksia.

Tämäkin toki pelottaa. Jos salailu siksi, että mies aikoo erota tai suunnittelee sitä? Pelkään ikäviä seurauksia, sillä en tosiaan haluaisi erota.

Ap

Vierailija
19/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No avaa sitten se suhde. Ei kai sun miehellesi tarvitse sitä kertoa. Ei hänkään ole kertonut suhteen avaamista omalta puoleltaan sinulle. 

Niin, onhan tämäkin vaihtoehto...mutta haluaisin kuitenkin itse olla rehellinen. Enkä ole kiinnostunut mistään nopeista seksisuhteista, vaan ehkä itsekin voisin ottaa vastaavan suhteen, kuin miehellä on. Jos toki löytäisin ketään, ei nämä ole itsestäänselvyyksiä.

Ap

Vierailija
20/36 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ap tajua, että uusi sääntö on, että muita saa olla, mutta asia tiukasti ja raivon vimmalla kielletään puolisolta. Noudata tätä äläkä vatvo turhaan. Nyt tinder laulamaan niin saat kevyempää ja hauskempaa ajateltavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi