Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostaisitko lapsellesi käytetyn turvaistuimen?

Vierailija
21.12.2006 |

Anoppi meinaa ostaa lapsellemme heidän autoonsa käytetyn turvaistuimen. Samoin meinaavat ostaa kirpparilta käytetyn istuimen pyörään. Itse olen turvaistuinasiassa käytettyjä vastaan, mutta miten sen sanoisi hienovaraisesti anopille? Muutenkin heidän autonsa on vuodelta 1 ja 2 niin voisi edes satsata sitten kunnolliseen turvaistuimeen. En halua että lapseni istuu missä tahansa kymmenen vuotta vanhassa istuimessa jolla saattaa olla millaista historiaa vaan takanaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahallisista syistä ja siksi, koska tiesin kenellä istuin on ennen ollut ja miten pidetty... :)

Vierailija
2/10 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta anoppia en voisi vaatia ostamaan uuttakaan. TOdennäköisesti ehdottaisin, että koska näistä vanhojen istuinten kohluista paljon puhutaan, eikä voi olla varma mitä ne ovat kokeneet, olisi parempi kun istuin kulkisi meiltä lapsen mukana heidän autoonsa. Mutta silloin minun täytyisi tosiaan aina olla valmiina lainaamaan sitä ja huolehtimaan sen kuljetuksista esim jos ollaan menossa junalla johonkin suuntaan tms.

Istuinkorokkeen voisin jo ostaa käytetytnä ja olen ostanutkin. Niiden kanssa on eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen ostanutkin.

Vierailija
4/10 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt anoppisi asia ole sitä kustantaa muutenkaan!!

Vierailija
5/10 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöränistuin ostettiin käytettynä, eikä kyllä ole mitään valittamista.

Vierailija
6/10 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. meiltä kannattaisi ostaa, jos olisimme myymässä. ei omaa autoa, joten istuinta käytetty vain noin 15 kertaa 3 vuoden aikana.

Mut hei, jos asia sua häiritsee, niin osta toki itse anoppisi autoo juuri sellainen istuin, jonka haluat. Jos anoppi pahastuu, niin se on sen oma häpeä.

Vierailija
7/10 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhoja turvakaukaloita ja kaksi selkä menosuuntaan-istuinta. Ihan tuntemattomia ostajat ovat olleet ja hyvin on menneet kaupaksi. Käsi sydämellä vannon että kolaroimattomia ja oikein säilytettyjä meidän istuimet ja kaukalot ovat olleet.

Vierailija
8/10 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat meillä toisessa autossa, jota käytetään harvemmin.

Mutta minäkin olen kyllä sitä mieltä, että kyllä se on vanhempien asia ostaa tai hankkia ne turvaistuimet, ei isovanhempien.

Vierailija
9/10 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat on kyllä uusissa istuimissa, kun on pitänyt vertailla ja päästä sovittelemaan yms ja sit ei ole jaksanut miettiä sen enempää, vaan on ostettu vaan kaupasta, mikä on helpointa. Mutta käytetyt hyväkuntoiset kaukalot ainakin ovat menneet hyvin kaupaksi tuntemattomille. Ja sukulaisille menee varmaan seuraavan koon istuimet käytettynä eteenpäin. Ja pyörän istuimen varsinkin aion ostaa käytettynä, jos kävelee vastaan, jos ei niin sitten kaupasta.

Vierailija
10/10 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti siitäkin, kuinka usein hän lastanne kuskaa. MInusta on ihan perusteltua ostaa hyväkuntoinen käytetty istuin, jos istuinta tarvitaan harvoin. Meillä ei appivanhempie autoon ole omia istuimia, vaan kerran viikossa (tarvitsemme silloin heiltä kyydin muskariin) istuimet siirretään meidän autostamme heidän autoonsa. Ei kyllä ole tullut mieleenkään, että heidän tarvitsisi omia istuimia ostaa...