Meillä meinas syttyä tulipalo tänään ja mies on huolissaan minusta!!
Siis ihan tavallinen ajatuskatko.
Jätin patalaput epähuomiossa uuniin sisälle ja ne alkoi käryämään.
Tarvitsin käsiäni vapaaksi.
Hyvä, ettei sattunut mitään pahempaa, mutta mies väittää, että minun olisi syytä mennä muistitestiin.
Eikö teille mitään tällaista ikinä?
Kommentit (46)
Miehesi on dementikko koska unohti muistuttaa sinua että et vaan unohda patalappuja uuniin.
Ette pärjää ilman ympärivuorokautista valvontaa, ja ruuat ostatte joko valmiina tai menette ulos syömään.
Jää enemmän aikaa hoitaa tota teidän parisuhdetta.
Ja se tissuttelu loppuu sitte nytte.
Voi olla vaikka väsymyksestä johtuvaa huolimattomuutta. Itselläni on ADHD ja krooninen väsymysoireyhtymä aivosumuineen. Välillä on koheltamista. Ja kerran kotonani syttyi tulipalo johtuen edellämainituista syistä. Niin ja olen nuori ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan oli ihan hetkellinen ajatuskatko, että kintaat kestäisivät uunia.
Kyllähän minä tiedän, ettei ne kestä.
Mistään muistiongelmasta ei kuitenkaan ole kyse.
Ap
Joku sulla nyt pätkii päässä
Ehkä mies on jo pidempään ollut huolissaan, mutta ei ole sanonut mitään ennen kuin nyt tuli todellinen vaaratilanne. Sinne muistitestiin heti, jotta selviää.
Näin eilen 63v koulukaverin, joka oli dementoitunut. Hänen äitinsäkin dementoitui nuorena. Ei huoli ole aiheeton.
Aika paha. Mut ei se muistista johdu, vaan epähuomiosta. Miehesi on siis väärässä. Jos olisit 99,9v sitten joku muu voisi käyttää uunia puolestasi.
Myös hajamielisenä, ajatuksissaan tai suurpiirteisenä voisi tuolla tavalla käydä. Joskin yleensä huomio terästyy kun tehdään jotain, jos on riskejä tai vaaroja. Pitää olla jotenkin hereillä.
Eikö muistitesteihin kehoteta menemään, jos alkaa mm laittaa tavaroita oitoihon paikkoihin.
Kannattaa mennä, koska jos se on alkava muistisairaus, sen etenemistä voi hidastaa oikeilla lääkkeillä. Saat enemmän hyviä vuosia silloin. Jos ei hoidata, niin tilasi pahenee nopeammin.
Kyllähän aivopieruja sattuu kaikille, mutta tämä on jo erikoisempi.
Näinköhän sitä pääsis lääkärin pakeille, kun on vaan yksi moka takana?
Menet testiin ja selvität asian vaikka sitte ihan vaa miehes vuoksi.
Ei tuo ihan normaalia ole. Huolestuisin.
Älä miellytä miestä tuossa asiassa. Ei ole tarvetta testille. Muistissa pitäisi olla oikeasti vikaa jos testiä tarvii. Se oli joku virhe jonka vahingossa teki.
OT
Ihmisillä on jotenkin naivi käsitys tuosta lääkäriin menosta. Niinkuin täällä saisi noineen vaan lääkäri ajan ja hoitoa valitsemalleen vaivalle.
Mä olen tässä nyt vuoden ajan ravannut uniapnean takia lääkärissä. Viime vuonna viidesti ja tänä vuonna neljästi. EHKÄ ensi kerralla sitten on lähetteen vuoro.
Ensin on suljettu pois virtsis, anemia, diabetes2, tarjottu mielialalääkkeitä ja unilääkkeitä, verenpainettodettu taas ja vaihdettu lääkkeet... mitähän kaikkea muuta? Ei niihin uniapneatesteihin noin vaan pääse, kun ovat selkeesti kalliita testejä. Entäs sitten noi lukemattomat kokeet joita mulle on jo tehty?
Sellaista roiskintaa noi tutkimukset, että alkanut v*tuttaa käynnit lääkärissä. Turhauttaa, olen tästä lääkärillekin jo puhunut. Mä en kohta enää tule tänne arvuuteltavaksi, kun mitään lopullista ei tällä väsymykselle tule. Mä olen aivan sippi ja loppu. Mun fyysinen duuni kärsii! Sitten se kirjoittaa mulle sairaslomaa, että saan levätä.
Mulla on kaikki tyypilliset uniapnea oireet. Mies ja teinit ovat kertoneet mun unikatkoksista ja joka kerta toi lääkäri kijoittaa ne samat jutut ylös.
On aivosumua, hajamielisyyttä, uneliaisuutta, nukahdan kesken työpäivän esim lounaan jälkeen pöytään...
Pahoittelut turhautumisestani tässä ketjussa!
Nosto