Itä-Vantaasta tietoa haluaisin, kiitos!
Etenkin Korso-Koivukylän seudusta, onko millainen paikka lapsiperheelle?
Kommentit (9)
enkä pitänyt mitenkään levottomana. Ja nykyisin asun Koivukylässä, Havukosken puolella. Täällä on paljon ihan tavallisia työssäkäyviä lapsiperheitä. Kapakoissa on juopponsa, mutta vuosien saatossa olen nähnyt vain yhden ainoan tappelun ja senkin saivat aikaan muualta tulleet kesävieraat omalla pihalla. Ja kerran mua nauratti, kun ostarilla istui kaksi rapajuoppoa ja minä kävelin lasten kanssa siitä läheltä. Toinen sanoi toiselle: ei helvetti, laita se pullo piiloon, ei juoda lasten nähden! Juopoista ei minulle ole ikinä ollut mitään ongelmaa.
Vuokratalot ovat sitten oma lukunsa, ihan asui missä päin vaan.
Junapuistossa on lapsiparkkitoimintaa ja myös meitä muutamia äitejä, jotka pitävät oven auki kun paikalle sattuvat, että lapset saa leikkiä leluilla.
Jos potee maahanmuuttaja-allergiaa, niin sitten ei ehkä kannata muuttaa tänne. Oman lapseni hengen on pelastanut somali, että....
Neuvolan kanssa (dysfasia-lapsi) yhteistyö on toiminut hyvin, samoin päiväkodin.
Kauppavalikoima on parantunut ja paranee, kun alueelle tulee Citymarket. Tulevaisuudessa tänne tulee myös Kehärata.
Ainakin oman asumiskokemuksen perusteella levottominta on Korson aseman seudulla ja Keravan Killassa, jossa asui paljon narkkeja. Ja appi asui muutaman kuukauden Mikkolassa (huumekauppaa talossa) ja muutti vauhdilla takaisin Hakunilaan, kun oli niin levotonta.
Itse katselemme pohdimme taas asunnonostoa Hakunilasta, koska viihdyimme siellä loistavasti emmekä enää tarvitse junayhteyttä pohjoiseen, opin ajamaan autoa. Hakunilasta on hyvät bussiyhteydet Helsinkiin, Tikkurilaan, lentokentälle ja metrolle.
Ei oo kivoja paikkoja ollenkaan.
-Tikkurilalainen-
Kaupungin vuokrakasarmeissa sitten rauhattomampaa.
Mutta korson keskustasta vallinojalle päin on ihan rauhallista omakotitaloseutua vaikka onkin muutama kerrostalo ja rivari. Turvallista on lapsiperheen kanssa. Hyvä paikka, tarvittavat palvelut lähellä, kaupunkiin 26min junalla, Jumbo lähellä ja paljon ulkoilumahdollisuuksia. Kauniita taloja kun vähän kiertelee. En valita. Paras paikka tähän mennessä
Vierailija:
esim. Mikkolaan en muutaisi
Mutta korson keskustasta vallinojalle päin on ihan rauhallista omakotitaloseutua vaikka onkin muutama kerrostalo ja rivari. Turvallista on lapsiperheen kanssa. Hyvä paikka, tarvittavat palvelut lähellä, kaupunkiin 26min junalla, Jumbo lähellä ja paljon ulkoilumahdollisuuksia. Kauniita taloja kun vähän kiertelee. En valita. Paras paikka tähän mennessä
...mutta esim. Nikinmäki, Jokivarsi ovat tosi kivoja ja rauhallisia alueita
on ihan kivaa aluetta. Palvelut lähellä ja luonto myös!
Paljon lapsiperheitä, pururata ja todella rauhallista.
En itse halunnut alunperin muuttaa tänne (Asola oli mielessä), mutta olen kyllä hyvin mieltynyt tähän :) Puhtaat pihat ja hiljaiset naapurit!
Hakunila myös rauhatonta, mutta Itä-Hakkila luxusta...
Koivukylä- Korson etuna hyvät liikenneyhteydet ja kaupat ja sairaala lähellä.