Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset elintarvikkeet, jotka eivät enää ole hyviä

Vierailija
02.09.2023 |

Mikä oli mielestäsi ennen hyvää, nykyään syömäkelvotonta?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatit. En ole pariin vuoteen ostanut muita kuin hollantilaisia tomaatteja, ovat makeita. Suomalaiset puolestaan karvaita.

Vierailija
42/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruisleivat maistuu sokerille/makealle ja vehnäjauholle.

Riippuu täysin, minkä leipomon ruisleipää ostaa.

Tehdas valmisteiset ruisleivät ovat laadultaan heikkoja.

Osta oman lähiseutusi leipomon ruisleipää. On kalliimpaa, mutta laadullisesti ykkösluokkaa.

Täältä saa vain Elosta, joka on sitä ihtiään kaikessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten maksalaatikko on huonontunut. Entistä makeampaa ja närästävää.

Vierailija
44/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä saa ihan hyvääkin ja se tuntuu lähes ihmeeltä; pointti on, että aika moni tuote on mennyt niin huonoksi, että minä en söisi niitä edes maksusta. Ihmettelen siis suuresti, miksi joku jopa maksaa saadakseen sisuksiinsa huonoa.

En myöskään käsitä ylipainoa, kun hyvää ruokaa on niin vaikea saada.

Vierailija
45/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tomaatit. En ole pariin vuoteen ostanut muita kuin hollantilaisia tomaatteja, ovat makeita. Suomalaiset puolestaan karvaita.

Turun seudulla hyviä suomalaisia ovat:

Mannerjärvi

Junttila (myös paras kurkku!)

Lindroos (myös hyvät salaatit)

Iittula (kirsikka- ja sydäntomaatit)

Vierailija
46/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten sain Fazerin TaIkayö torttua. Päällä oli paksu kerros oikeaa kermaa ja siinä suuria suklaarouhe paloja. Usein katsoin kaupassa, että kun tulee erityinen hetki, ostan tuotteen.

Nyt viimein ostin, tekokermaa ohut kerros ja suklaa oli kuin jauhoa.

Taika oli kadonnut.

Vierailija
47/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Philadelphia tuorejuusto. Se oli joskus hyvää. Nyt maistuu B-luokan maitojauheelle, jossa kostukkeena mautonta rahkaa.

Mä vasta pari kuukautta sitten ekaa kertaa maistoin Philadelphiaa ja mun mielestä se oli aivan järjettömän hyvää. Vaihdoin siihen, kun nuo muut tuorejuustot alkoivat pikku hiljaa maistumaan pahalle.631

Että Philadelphia on ollut joskus parempaakin. :)

Vierailija
48/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kabanosseissa luusiruja, ei ollut ennen.

2000 - luvun alusta Kabanosseja mainostettiin A-luokan makkarana. Ihastuksissani niitä ostelin ja joka kerta petyin. Oli luusiruja ja narskuvia kohtia runsaasti.

Itse kun olen sihtikurkku, niin ei vaan voi syödä tuommoista. Ihmetellyt monesti, että miksei a-luokan makkaroita jauheta kunnolla. On kabanossit jäänyt vuosikymmenten ajaksi hyllyyn jo.

Vierailija
49/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valion jäätelöt! Olivat ennen kermajäätelöä ja vanilja miellyttävä. Nyt kerman aromista ei tietoakaan, rasvan tuntu kuitenkin on.

Ne pingiinijäätelöt eivät ole Valion tekemiä. Valio tekee nykyään vain Aino-jäätelöitä.

Vierailija
50/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valion jäätelöt! Olivat ennen kermajäätelöä ja vanilja miellyttävä. Nyt kerman aromista ei tietoakaan, rasvan tuntu kuitenkin on.

Jos tarkoitat pingviinijäätelöä niin ei ole valio niitä tehnyt kahteenkymmeneen vuoteen

Kuka ne valmistaa?

Nestle ja joku R&R.

Vierailija
51/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitat pingviinijäätelöä niin ei ole valio niitä tehnyt kahteenkymmeneen vuoteen

Kuka ne valmistaa?

Froneri jonka omistaa nestle

Valmistaa Pingviinien lisäksi ainakin Ainot ja Fazerin jädet...

Valio tekee Aino-jäätelöt.

Vierailija
52/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoportin kirnupiimän maku on viime aikoina muistuttanut liiaksi Valion rasvattoman makua.

Vierailija
53/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000 - luvun alusta Kabanosseja mainostettiin A-luokan makkarana. Ihastuksissani niitä ostelin ja joka kerta petyin. Oli luusiruja ja narskuvia kohtia runsaasti.

Itse kun olen sihtikurkku, niin ei vaan voi syödä tuommoista. Ihmetellyt monesti, että miksei a-luokan makkaroita jauheta kunnolla. On kabanossit jäänyt vuosikymmenten ajaksi hyllyyn jo.

Ostin ensimmäistä kertaa kabanossia pari vuotta sitten, ja olin yllättynyt siitä, kuinka paljon kovia aineksia massassa oli - ehkä luukalvoa. Eihän sellaista kuuluisi laittaa kabanossiin ollenkaan? Siksi eivät käytä (?) edes luujauhoa, sitä olisi vaikea perustella?

Olen syönyt kabanossia lapsena ja olen varma siitä, ettei tuotteessa ollut silloin luuta.

En siis puhu yksittäisistä luusiruista, vaan niitä on tosiaan paljon, ja se tekee tuotteen syömisestä liian epämiellyttävää. Voisin repiä lihaa ja kalvoja suoraan luusta, mutta jos syön makkaraa tms. nautinto tulee osittain tasalaatuisuudesta.

Vierailija
54/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaista valmisriisipuuro. Oli ennen tosi hyvää, mutta nykyään tuntuu että riisiä on siinä puolet vähemmän. Ennemmin jotain riisivellitahnaa.

Vierailija
55/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ne valmistaa?

Froneri jonka omistaa nestle

Valmistaa Pingviinien lisäksi ainakin Ainot ja Fazerin jädet...

Valio tekee Aino-jäätelöt.

Fronerin tehdas Turengissa tekee Aino-jäätelöt

Vierailija
56/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten kasvispizza, se alkuperäinen poistui markkinoilta ja tilalle tuotiin viimenään uusi versio, joka ei ole yhtä hyvää.

Vierailija
57/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkusaakkoset. Vielä 2000-luvun alussa niissä oli kunnon rakenne ja salmiakki ja hedelmä maistuivat. Olikohan se 2004 kun muuttuivat Malacolle ja poistivat käytännössä kaiken salmiakin niistä ja koostumuksestakin tuli semmoinen liivateklöntti. :/

Vierailija
58/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin ensimmäistä kertaa kabanossia pari vuotta sitten, ja olin yllättynyt siitä, kuinka paljon kovia aineksia massassa oli - ehkä luukalvoa. Eihän sellaista kuuluisi laittaa kabanossiin ollenkaan? Siksi eivät käytä (?) edes luujauhoa, sitä olisi vaikea perustella?

Olen syönyt kabanossia lapsena ja olen varma siitä, ettei tuotteessa ollut silloin luuta.

En siis puhu yksittäisistä luusiruista, vaan niitä on tosiaan paljon, ja se tekee tuotteen syömisestä liian epämiellyttävää. Voisin repiä lihaa ja kalvoja suoraan luusta, mutta jos syön makkaraa tms. nautinto tulee osittain tasalaatuisuudesta.

Joo, Kabanossi on pilattu. Mäkin söin sitä lapsena, silloin se oikeasti oli laatumakkara. En ole vuosiin ostanut sitä, juurikin luupalojen, nivelpalijen, niljakkeiden takia. Vähän väliä joutui sylkemään. Sama ongelma on lisääntynyt muissakin "A-luokan" makkaroissa.

Löysin kesällä Snellmannin sileän makkaran, se oli ok. Olikohan se nimeltään joku Iivari tai Eetwartti sileä.

Vierailija
59/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalja ja einekset on hirveetä ja kallista kakkaa verrattuna 90-2000 alkuun.

Vierailija
60/60 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sirkusaakkoset. Vielä 2000-luvun alussa niissä oli kunnon rakenne ja salmiakki ja hedelmä maistuivat. Olikohan se 2004 kun muuttuivat Malacolle ja poistivat käytännössä kaiken salmiakin niistä ja koostumuksestakin tuli semmoinen liivateklöntti. :/

Oho, nyt muistelinkin väärin, se taisi olla 2008 paikkeilla ennemminkin kun muuttuivat. No, kuitenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi