Patruunatehtaan räjähdys ja Lapua 1976 -elokuvasta
Mietteitä Patruunatehtaan räjähdyksestä ja juuri ensi-iltaan saapuneesta Lapua 1976 -elokuvasta.
Kommentit (474)
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä puhutaan noin halveksitaan sävyyn tuosta elokuvasta? Minusta mielenkiintoinen aihe ja ei Suomessa liian usein tehdä tämäntyyppisiä katastrofielokuvia. Saatan mennä jopa katsomaan, vaikkei suomalaiset elokuvat yleensä kiinnosta niin hirveästi.
Kommentoijien pahoinvointi purkautuu aiheisiin, joissa voi pahasti loukata muita kommentoijia.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Itikseen ensi viikolle myyty tuohon leffaan yhteensä alle 30 lippua. On tosiaan floppi ensi-iltaviikoksi.
Minusta se on markkinoinnista kiinni, ei ihmiset tiedä tuosta. Itse asun Tampereella ja Pohjanmaalta kotoisin ja kuulin tuosta elokuvasta ensimmäisen kerran tässä ketjussa. Oppenheimerilta ja Barbielta ei ole voinut välttyä, siis kuulemasta. Toivon että ihmiset löytää tämän, itse aion mennä katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä poistatettiin mun viesti, jossa todettiin että tuskin kukaan alle viisikymppinen on kiinnostunut tämän leffan aiheesta saati Hannu-Pekka Björkmanin näkemisestä. 🤣 Joo sori, olen jo yli neljänkympin mutta ennemmin kyllä katson Matt Damonia Oppenheimerissa kuin Björkmania yhtään missään. Sori jos se jotenkin loukkaa.
Poistoon meni myös se kommentti, jossa sanottiin että eilen tuli kolme kotimaista ensi-iltaa ja ne kaikki floppaa. Ilveskuiskaajalle ei ole viikon parhaalle leffapäivälle edes otettu yhtään näytöstä, huomiselle on vielä kaikki liput myymättä.
Sori Lapuan promoryhmä, mutta ei tällainen käytös keskustelupalstalla nyt ainakaan sympatioita lisää!
Miksi olet jäänyt 12-vuotiaan tasolle? Synnynnäistä vai aivovamma?
Vierailija kirjoitti:
Menen kyllä katsomaan. Olin reilun 2kk vanha kun tuo tapahtui.
Nyt vaan vielä täällä S-joella tupa täynnä, parin päivän päästä luulis mahtuvan.
Kannattaa harrastaa vain sellaisia valheita, joista ei jää viidentoista sekunnin googlauksella kiinni. 🤪
Eilen kävin katsomassa ja oli tosi huono elokuva. 2/3 elokuvasta oli surkeaa rakkaustarinaa ja lopussa vasta tehtaan räjähdys. Jäi jotenkin mitäänsanomattomaksi.
Kaikesta se pitää raha repiä. Onnettomuudesta jäi paljon orpoja, heille varmasti ikuisesti kipeä asia. Tekeleeseen on ympätty rakkaustarina houkutuslinnuksi. En mene katsomaan, muistan tapauksen lapsuudestani hyvin ahdistavana ja surullisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä poistatettiin mun viesti, jossa todettiin että tuskin kukaan alle viisikymppinen on kiinnostunut tämän leffan aiheesta saati Hannu-Pekka Björkmanin näkemisestä. 🤣 Joo sori, olen jo yli neljänkympin mutta ennemmin kyllä katson Matt Damonia Oppenheimerissa kuin Björkmania yhtään missään. Sori jos se jotenkin loukkaa.
Poistoon meni myös se kommentti, jossa sanottiin että eilen tuli kolme kotimaista ensi-iltaa ja ne kaikki floppaa. Ilveskuiskaajalle ei ole viikon parhaalle leffapäivälle edes otettu yhtään näytöstä, huomiselle on vielä kaikki liput myymättä.
Sori Lapuan promoryhmä, mutta ei tällainen käytös keskustelupalstalla nyt ainakaan sympatioita lisää!
Kulttuuriväen näkemys rehtiä työtä tekeviin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä puhutaan noin halveksitaan sävyyn tuosta elokuvasta? Minusta mielenkiintoinen aihe ja ei Suomessa liian usein tehdä tämäntyyppisiä katastrofielokuvia. Saatan mennä jopa katsomaan, vaikkei suomalaiset elokuvat yleensä kiinnosta niin hirveästi.
Kommentoijien pahoinvointi purkautuu aiheisiin, joissa voi pahasti loukata muita kommentoijia.
Siis mikä loukkaa muita? Sekö että kaikki ei pidä kiinnostavana 50 vuotta vanhaa tapahtumaa jossain peräkylässä?
Onko tää leffa vähän niinkuin suomalainen Titanic?
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta se pitää raha repiä. Onnettomuudesta jäi paljon orpoja, heille varmasti ikuisesti kipeä asia. Tekeleeseen on ympätty rakkaustarina houkutuslinnuksi. En mene katsomaan, muistan tapauksen lapsuudestani hyvin ahdistavana ja surullisena.
Paljon? Wikipedian mukaan 2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sori jos sekin loukkaa, mutta kun täällä niin hehkutettiin siitä että kansa jonottaa leffaan jotta pääsee näkemään Björkmanin. Siis onko se tukaton möhömaha joku vetonaula ja mistä lähtien? Joo kehorauhaa kaikille, mutta eihän tuon näköinen kaveri pääsisi edes Ruotsissa saati kauempana elokuvaan esiintymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan vielä täällä S-joella tupa täynnä, parin päivän päästä luulis mahtuvan.
Kannattaa harrastaa vain sellaisia valheita, joista ei jää viidentoista sekunnin googlauksella kiinni. 🤪
No pari paikkaa on, mulle se on täysi. Haluan istua hyvällä paikalla, kyllä niitä jo ensviikolla on.
Vierailija kirjoitti:
Minun pikkusiskoni jäi orvoksi vanhempiensa mt- ja päihdeongelmien seurauksena. Silti pikkusiskoni ei kiukkua, että kaikki mt- ja päihdeongelmia sivuavat elokuvat pitää jättää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistapa itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä loukkaa muita? Sekö että kaikki ei pidä kiinnostavana 50 vuotta vanhaa tapahtumaa jossain peräkylässä?
Kyllä me kaikki varmaan ilolla maksamme 16,50 € siitä ilosta, että saamme kuunnella pohojalaaasmurretta. Videopelien parissa kasvanut sukupolvi on kuulemma ihan villinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon? Wikipedian mukaan 2.
Opettele lukemaan: kaksi täysorpoa, se tarkoittaa että molemmat vanhemmat menehtyivät. Orpoja on useita kemmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pari paikkaa on, mulle se on täysi. Haluan istua hyvällä paikalla, kyllä niitä jo ensviikolla on.
Huomiselle näytti yhtä näytöstä vaille kaikkiin olevan suurin osa paikoista myymättä. Ja Seinäjoki siis varmasti se kaupunki jossa parhaiten myy, ja tilanne tuo kaksi päivää ensi-illan jälkeen.
Te nyt vaan ammuttu itseänne ja omaa elokuvaanne jalkaan tällä ketjulla. Kannattaisiko jo lopettaa?
Teollisuudessa joskus työskennelleenä minua kiinnostaisi enemmän dokumenttielokuva aiheesta kuin tuollainen hömppäleffa. Olen itse ollut vajaat 1,5v tuon tapauksen aikaan, joten enpä oikein henk. koht. muista tapausta, en edes asunut sielläpäinkään, mutta Suomen teollisuushistorian merkittävänä onnettomuutena kiinnostava, vaikka joku yrittää niputtaa meidät alle 50 vuotiaat samaan "ei kiinnosta" -porukkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoijia voi pahasti loukata esimerkiksi sillä, että ei ole kiimassa pohjalaismurteesta, siitä mitä tapahtui Lapualle 1970-luvulla ja siitä, ettei villiinny nähdessään H-P Björkmanin. 😀
Tämä lobbaus saa Ilveskuiskaajan vaikuttamaan tosi symppikseltä.