Matikka ongelma
Eli
x+y=2
y-x=0
Miten tosta tajuaa mitä noi tuntemattomat on?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin näkee, että matematiikka on täyttä roskaa! Joutavaa näpertelyä.
Älä valita. Sä et vaan itse osaa, aika noloa
Eikö tuo ole ihan helppo ja selvä, jos x & y on yhteenlaskettuna 2 ja vähennettynä toisistaan 0, niin ei siihen sovi mikään muu luku, kuin 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin näkee, että matematiikka on täyttä roskaa! Joutavaa näpertelyä.
Aivan, ei mitään järkeä tehdä numeroista kirjaimia, ja en ole koskaan noita laskuja elämässäni tarvinnut.
Kirjaimet kuvaakin vain numeroita jotka on ennen yhtälön laskemista tuntemattomia.
Minä en ole ikinä tajunnut yhtälöistä hölkäsen pöläystä, mutta aloittajan kysymyksen vastauksen tiesin heti. Olin oikeasti niin paska matematiikassa, että pääsin amiksen matikan läpi sillä kun kaveri kirjoitti pöytään parin yhtälön vastaukset. Onneksi ne pisteet riittivät viimeisen kokeen läpäisemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Toisesta yhtälöstä näät, että x:n ja y:n on pakko olla yhtäsuuria.
Kun kerta näin on, mikä+mikä = 2. No tietysti 1+1=2.
mATEMAATIKON ratkaisu!
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä tajunnut yhtälöistä hölkäsen pöläystä, mutta aloittajan kysymyksen vastauksen tiesin heti. Olin oikeasti niin paska matematiikassa, että pääsin amiksen matikan läpi sillä kun kaveri kirjoitti pöytään parin yhtälön vastaukset. Onneksi ne pisteet riittivät viimeisen kokeen läpäisemiseen.
Onhan se yhtälön "käsittely" sekavaa, jos se ei kiinnosta, niin onhan se turha edes yrittää oppia ja muistaa sen koukerot.
Miten teet vispipuuron, jos sinulla on 2dl puolukoita ja reseptin mukaan pitäisi olla 4 dl?
7 dl vettä
4 dl puolukoita
½ dl sokeria
¼ tl suolaa
1¼ dl mannasuurimoita