Mitä teillä on lipastojen ja sivupöytien päällä? Olen maailman huonoin tekemään asetelmia
Asetelma = just noi esineet yms lipastojen ja sivupöytien päällä jotka tekee huoneeseen kodikkuutta.
Millaisia juttuja teillä on? Käytättekö pöytäliinoja/kaitaliinoja vai tekeekö ne "mummolamaisen" fiiliksen? Mun äiti oli yhteen aikaan hulluna pitsiliinojen virkkaukseen joten niitä on kertynyt, mutta ei niitä voi joka paikkaan laittaa ja ne tekee ehkä jotenkin pikkusievän/huonolla tavalla vanhanaikaisen fiiliksen.
Laittelin noita liinoja esim tuikkukuppien alle mutta otin pois kun kyllästyin, mutta kumminkin tuntuu että jotain tarvitsisi ikään kuon kokoamaan ryhmän. Tyhjät tasot ei ole vaihtoehto, ovat minusta vähän kolkkoja
(Ja jos ei ole mitään noiden päällä tai et pidä tavaroista tasojen päällä/ei ole sinusta kodikasta niin sitä ei tarvitse kertoa.)
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla on varmaan seinällä 'Live - Love - Laugh' -tarra. Sängyn päädyssä: Always kiss me goodnight.
Keittiön purkeissa lukee, mitä ne sisältää jne.Mistä näin päättelet? Ap
Seuraamalla bloggaajia.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla on varmaan seinällä 'Live - Love - Laugh' -tarra. Sängyn päädyssä: Always kiss me goodnight.
Keittiön purkeissa lukee, mitä ne sisältää jne.Mistä näin päättelet? Ap
Seuraamalla bloggaajia.
- ap
En ole bloggaaja. Mulla ei ole edes facetiliä😄
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pöytien ja lipastojen päällä tarvitse säilyttää yhtään mitään romua. Ei ne mitään kodikkuutta luo vaan sotkuisen vaikutelman.
Pyh, sä et vaan osaa. Mulla on esim. olkkarissa yksi seinän mittainen noin 80 cm korkea valkoinen lipasto ja olis kyllä todella ankean näköinen, jos päällä ei olisi mitään. Tuon lipaston molemmissa päissä mulla on viherkasvit identtisissä ruukuissa, keskemmällä naisen pään muotoinen värikäs maljakko, pari taidekirjaa pinossa ja yksi pieni matala maljakko, johon tapaan tiputtaa korvikseni, kun tuun kotiin. Ei ole siis mitään romuja, vaan muutama toisiinsa sopiva esine.
Mitään pitsiliinoja tms. en kyllä laittais, ne on mummolan juttuja. Sisustukseen sopivan värisistä kynttilöistä voi tehdä ryhmän isolle metallilautaselle, vaikkei kynttilöitä polttaiskaan. Viherkasveista tulee väriä ja kodikkuutta. Joku kaunis maljakko on tyhjänäkin hieno, jos ei aina ole kukkia. Mulla ei ole mitään "pelkästään koriste-esineitä", vaan niillä on joku funktio, esim. toimiva retroradio tai paristokäyttöinen valosarja isossa kulhossa sellaisella seinustalla, jossa ei ole pistorasiaa eli ei saa pöytälamppua.
Kyllä joku "mummolan juttukin" on usein ihan jees, eri aikakausien yhdistelyhän kivoimmat sisustukset aikaan saa. Muutama vanhaa aikaa henkivä esine tuo mukavan säväyksen.
Joo ihan totta! Kirjoitin huonosti, mun kotiin ei sopisi nyt pitsiliinat, eikä vähäisin syy ole se, että on kissoja 😀 Itse ajattelen kaikkea myös aina siivouksen kannalta, joten en ole liinojen ystävä myöskään siksi, että ne "hidastaa" tasojen pyyhintää.
Jos AP:lla on pitsiliinoja ja niitä haluaa käyttää, niin ilman muuta käyttöön sitten. Jos on jotain perittyjä, arvokkaita (rahallisesti tai tunnepuolella) huonekaluja, on myös järkevää suojata pintaa.
No juu, mulla tuli kai vähän kyllästyminenkin niihin pitsiliinoihin. Ja äiti tykkäsi tehdä sellaisia aika "koukeroisia" tyyliltään, kun mun silmää miellyttää ehkä enemmän sellaiset suoraviivaisemmat tyylit, jos voi nyt pitsiliinoista niin sanoa. Ap
Kaksi lasiesinettä ja pari isompaa matkamuistoa.
Vierailija kirjoitti:
Näkyy olevan vinolipaston päällä aseteltuna knipexin sivuleikkurit, pikakolvi, tinakela, led nauhaa, sähköjohtoa, pieni ruuvipuristin, kytkentärimaa ja pieni meisseli.
Malliesimerkki roinan kerääntymisestä tyhjille tasopinnoille. Ja jos ei ole liinaa, pinta naarmuuntuu tuosta roinasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee asetelmia. Pikkupöydillä voi olla kukkia tai valokuvia kehyksissä tai maljakko tai lamppu, mutta en erikseen mieti, että teenpä asetelman. Siinä on jonkin esineen paikka, vaikka sen anopinkielen tai pienen lampun. Lampun alla ei ole liinaa, kukkapurkin alla on.
Juu, en minäkään ajattele että teenpä asetelman mutta käytin sitä sanaa näille tavaroille mitä ihmiset asettelee tasojensa päälle. Meneepä tämä ketju heti alusta saakka jo saivarteluksi. Ap
Se, kuka tässä saivartelee, olet sinä itse. Mikään vastaus ei kelpaa.
Lähinnä tässä on jankattu että tasojen päälle ei tarvitse laittaa mitään. Ap
Mielipide se on sekin, eikä mitään saivartelua. Sinä tässä jankkaat, ei kukaan muu.
Voit vapaasti pitää mielipiteesi, mutta olisko sulla jotain kommenttia ketjun aiheeseen?
En ole ap.
Minä laitan flyygelin päälle muutaman söpön setelinipun piristämään vieraita,ovat niin tykänneet
Minulla on viherkasveja, kuvia kehyksissä nojaamassa seinää vasten, kynttilöitä, paljon eläinpatsaita... Itse tykkään katsella niitä, tyhjät tasot tuntuvat ankeilta.
antiikkilipastojen kantta ,kannattaa varoa neste vaurioilta. kaatunut maljakko voi pilata pinnan.kuivaa heti.
taulu seinälle.lipasto eteen ja sit päälle esim. patsas,kirja,keramiikkaa tms. niin tulee kivan näköistä. house and garden lehdissä ja youtube kanaval runsasta sisustusta ja asetelmia näkyvillä.
Pöytäliinat käyttöön ja kunniaan, eivät ole mitään mummolan juttuja. Viherkasvit ja maljakot ovat yhtä lailla "mummolan juttuja"
Pinterestistä tosiaan löytyy valtavasti inspiraatiota, kuvia ja ohjeita tähän.
Katso esim:
https://thediyplaybook.com/rookie-mistake-fireplace-mantel-decorating/
https://www.mybreezyroom.com/how-to-style-open-shelving/
Jos et halua käyttää pitsiliinoja, yksi toimiva tapa on koota pienempiä esineitä ryhmäksi tarjottimen päälle. Ja tosiaan "rule of thirds" hyvä lähtökohta, kolme samankaltaista esinettä näyttää visuaalisesti kiinnostavammalta kuin (liian symmetriset) kaksi.
Kukkia ja viherkasveja, peili, tauluja, koristevaloja, kynttilälyhtyjä.
Mistä näin päättelet? Ap