Mitä teillä on lipastojen ja sivupöytien päällä? Olen maailman huonoin tekemään asetelmia
Asetelma = just noi esineet yms lipastojen ja sivupöytien päällä jotka tekee huoneeseen kodikkuutta.
Millaisia juttuja teillä on? Käytättekö pöytäliinoja/kaitaliinoja vai tekeekö ne "mummolamaisen" fiiliksen? Mun äiti oli yhteen aikaan hulluna pitsiliinojen virkkaukseen joten niitä on kertynyt, mutta ei niitä voi joka paikkaan laittaa ja ne tekee ehkä jotenkin pikkusievän/huonolla tavalla vanhanaikaisen fiiliksen.
Laittelin noita liinoja esim tuikkukuppien alle mutta otin pois kun kyllästyin, mutta kumminkin tuntuu että jotain tarvitsisi ikään kuon kokoamaan ryhmän. Tyhjät tasot ei ole vaihtoehto, ovat minusta vähän kolkkoja
(Ja jos ei ole mitään noiden päällä tai et pidä tavaroista tasojen päällä/ei ole sinusta kodikasta niin sitä ei tarvitse kertoa.)
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pöytien ja lipastojen päällä tarvitse säilyttää yhtään mitään romua. Ei ne mitään kodikkuutta luo vaan sotkuisen vaikutelman.
Pyh, sä et vaan osaa. Mulla on esim. olkkarissa yksi seinän mittainen noin 80 cm korkea valkoinen lipasto ja olis kyllä todella ankean näköinen, jos päällä ei olisi mitään. Tuon lipaston molemmissa päissä mulla on viherkasvit identtisissä ruukuissa, keskemmällä naisen pään muotoinen värikäs maljakko, pari taidekirjaa pinossa ja yksi pieni matala maljakko, johon tapaan tiputtaa korvikseni, kun tuun kotiin. Ei ole siis mitään romuja, vaan muutama toisiinsa sopiva esine.
Mitään pitsiliinoja tms. en kyllä laittais, ne on mummolan juttuja. Sisustukseen sopivan värisistä kynttilöistä voi tehdä ryhmän isolle metallilautaselle, vaikkei kynttilöitä polttaiskaan. Viherkasveista tulee väriä ja kodikkuutta. Joku kaunis maljakko on tyhjänäkin hieno, jos ei aina ole kukkia. Mulla ei ole mitään "pelkästään koriste-esineitä", vaan niillä on joku funktio, esim. toimiva retroradio tai paristokäyttöinen valosarja isossa kulhossa sellaisella seinustalla, jossa ei ole pistorasiaa eli ei saa pöytälamppua.
Kyllä joku "mummolan juttukin" on usein ihan jees, eri aikakausien yhdistelyhän kivoimmat sisustukset aikaan saa. Muutama vanhaa aikaa henkivä esine tuo mukavan säväyksen.
Ajattelin ensin että ei mitään, mutta onpas sittenkin, en vain osannut ajatella että olisivat mitään vartavasten laitettuja asetelmia. Eteisen lipasto on luonnollisesti täynnä roinaa, avaimia sun muuta tarpeellista joita käsistään laskee. Olkkarissa koko seinän tvtasolla on tietty tv, ja sitten viherkasveja, piöytälamppu ja puinen "torni" jossa on cd-levyt ja yksi kaiutin, päällä viherkasvi. Pienellä sivupöydällä olkkarissa on kaksi viherkasvia kirjapinojen päällä (että yltävät hyvin ikkunalle kasvit), ja pari puista figuuria jotka olen matkatuliaisina saanut. Toisella pienellä pöydällä on viherkasvi ja pitsiliina. Liina siksi että jos vettä vähän tulee kukkaa kastellessa.
Yksi lipasto olkkarissa, sen päällä on telineessään soitin, taulu nojailemassa seinään ja pöytälamppu. Olkkarin sohvapöydällä puinen tabletti ja kaukosäätimet.
Keittiön pöydällä on hedelmäkori, ja pöytäliina.
Pöytäliinoilla on aina jokin tarkoitus, parin pöydän pinta on huono, ja liina/tabletti peittää sen :D
Eli vastaan siis että kotonani viherkasvit kauniissa ruukuissaan ovat niitä "asetelmia".
Meillä on olohuoneen piirongin päällä lasten valokuvat kauniissa koristekehyksissä, samoin hääkuva. Viherkasvi/kukkia ja koristeellinen kynttilänjalka. Jouluisin laitan niihin jouluisia esineitä kuten pari hopeista peuraa ja valolyhtyjä. Liinoja en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla "toimivuus" menee "asetelmallisuuden " edelle. Lipastolla radio ja mysoda- laite.
Mutta olenkin mies.
Jaa, meillä taas olohuoneen klaffilipaston päällä on miehen ostamia koriste-esineitä: pronssipatsas, okarina ja pehmolelu. Itse asiassa kun mietin, lähes kaikki meidän koriste-esineet on miehen hankkimia. Ei niistä kyllä mitään asetelmia ole tehty. Kirjahyllyn päällä on viherkasvi, pari suvun muistoesinettä ja pari muuta hauskaa juttua. Keittiössä sivutasolla on (miehen ostama) lasiesine lapsen tekemän liinan päällä.
Aloittajalla on varmaan seinällä 'Live - Love - Laugh' -tarra. Sängyn päädyssä: Always kiss me goodnight.
Keittiön purkeissa lukee, mitä ne sisältää jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla "toimivuus" menee "asetelmallisuuden " edelle. Lipastolla radio ja mysoda- laite.
Mutta olenkin mies.
Jaa, meillä taas olohuoneen klaffilipaston päällä on miehen ostamia koriste-esineitä: pronssipatsas, okarina ja pehmolelu. Itse asiassa kun mietin, lähes kaikki meidän koriste-esineet on miehen hankkimia. Ei niistä kyllä mitään asetelmia ole tehty. Kirjahyllyn päällä on viherkasvi, pari suvun muistoesinettä ja pari muuta hauskaa juttua. Keittiössä sivutasolla on (miehen ostama) lasiesine lapsen tekemän liinan päällä.
jepujee, mutta siltikin on tosiasia, että sisustuksellisuus ja asetelmallisuus ovat enemmän naisten kuin miesten juttuja.Poikkeukset erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta olenkin mies.
jepujee, mutta siltikin on tosiasia, että sisustuksellisuus ja asetelmallisuus ovat enemmän naisten kuin miesten juttuja.Poikkeukset erikseen.
Niin?
Mieheni työhuoneessa; vanhan, suuren lipaston päälle hän on laittanut autokokoelmansa eli suuri määrä pienoismalleja autoista, joita hänen sivullaan (isoisoisästä lähtien tähän päivään) on ollut. Pienoismallit ovat juuri siltä vuodelta, kun autotkin.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pöytien ja lipastojen päällä tarvitse säilyttää yhtään mitään romua. Ei ne mitään kodikkuutta luo vaan sotkuisen vaikutelman.
Pyh, sä et vaan osaa. Mulla on esim. olkkarissa yksi seinän mittainen noin 80 cm korkea valkoinen lipasto ja olis kyllä todella ankean näköinen, jos päällä ei olisi mitään. Tuon lipaston molemmissa päissä mulla on viherkasvit identtisissä ruukuissa, keskemmällä naisen pään muotoinen värikäs maljakko, pari taidekirjaa pinossa ja yksi pieni matala maljakko, johon tapaan tiputtaa korvikseni, kun tuun kotiin. Ei ole siis mitään romuja, vaan muutama toisiinsa sopiva esine.
Mitään pitsiliinoja tms. en kyllä laittais, ne on mummolan juttuja. Sisustukseen sopivan värisistä kynttilöistä voi tehdä ryhmän isolle metallilautaselle, vaikkei kynttilöitä polttaiskaan. Viherkasveista tulee väriä ja kodikkuutta. Joku kaunis maljakko on tyhjänäkin hieno, jos ei aina ole kukkia. Mulla ei ole mitään "pelkästään koriste-esineitä", vaan niillä on joku funktio, esim. toimiva retroradio tai paristokäyttöinen valosarja isossa kulhossa sellaisella seinustalla, jossa ei ole pistorasiaa eli ei saa pöytälamppua.
Kyllä joku "mummolan juttukin" on usein ihan jees, eri aikakausien yhdistelyhän kivoimmat sisustukset aikaan saa. Muutama vanhaa aikaa henkivä esine tuo mukavan säväyksen.
Joo ihan totta! Kirjoitin huonosti, mun kotiin ei sopisi nyt pitsiliinat, eikä vähäisin syy ole se, että on kissoja 😀 Itse ajattelen kaikkea myös aina siivouksen kannalta, joten en ole liinojen ystävä myöskään siksi, että ne "hidastaa" tasojen pyyhintää.
Jos AP:lla on pitsiliinoja ja niitä haluaa käyttää, niin ilman muuta käyttöön sitten. Jos on jotain perittyjä, arvokkaita (rahallisesti tai tunnepuolella) huonekaluja, on myös järkevää suojata pintaa.
Kun jotkut rakentavat talon niin sinne tilataan vaikka IKEA- kamppeet kertaheitolla ja mitään persoonallista ei löydy. Niitä samanlaisia taloja on sitten pienillä tonteilla ja keittiön ikkunasta näkee, mitä naapuri syö aamupalaksi.
Eteisessä valkoinen rottinkilasipöytä,rustiikkisessa maljakossa kauraa ja kynttilätarjotin,käytävän vanhassa tummapuisessa lipastossa pöytävalaisin ja kaksi kasvia rottinkiruukussa.
Koristetakan päällä iso kasvi mustassa saviruukussa. Tv-tason päällä pöytävalaisin ja rustiikkinen lyhty.
Kukkatasoilla tietty kasveja sekä olohuoneessa että makuuhuoneessa.
Vaihtelen tavaroita lähinnä vuodenaikojen mukaan. Mutta tyyli pysyy samana,tykkään rouheasta ja luonnonläheisestä sisustystyylistä.( esim.nyt kaikki matot juuttia) Kaikki valaisimet samaa,tummaa puuta kolmijaloin ja musta valaisin.
Tsemppiä sisustamiseen,se on mukavaa.
Itsellä lapsuuden kotini ruokasalin kalusto 40-luvulta ripoteltuna kolmioon. Ei ole nykyään ruokasalia. Kotini oli joskus esiteltynä Avotakka-lehdessä. Kunpa löytäisin sen lehden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Itsellä on esillä vaihtelevasti tavaraa. Joskus hedelmäkulho joskus kukka-asetelma tai muu vuodenaikaan sopiva asetelma lisänä itselle merkityksellisiä esineitä tai muuten vaan kauniina pitämiäni esineitä. Kerään vanhaa lasia ja savitavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Asettelen setelinippuja piirongin päälle.
Tai vaikka siististi kuminauhalla tehtyjä nippuja pakasteeseen.
Mulla on esim. kaunis pöytävalaisin, viherkasvi kauniissa ruukussa, kynttilä jlkn alustalla tai jalalla, jkn astia esim. lasinen vanha malja kirpputorilta tms, tai jokin muu ksunis esine johon jatse voi kiinittyä. Mutta em. asiat eivät kaikki samalla kertaa tai samalla lipastolla.
Jos jotain on niin korkeintaan kissa toisinaan.
Lasinen muistoesine. Jos olisi paljon virkattuja pitsiliinoja, tekisin niistä verhon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme vanhaa lipastoa. Niiden päällä ei ole "asetelmia".
Tästä ei nyt ollut yhtään mitään apua. Luitko muuta kuin otsikon? Ap
Sinä itse et ymmärtänyt mitään. Noiden kalusteiden päällä ei ole pakko pitää mitään esineitä tai liinaakaan.
Hyvää päivää - kirvesvartta
Näkyy olevan vinolipaston päällä aseteltuna knipexin sivuleikkurit, pikakolvi, tinakela, led nauhaa, sähköjohtoa, pieni ruuvipuristin, kytkentärimaa ja pieni meisseli.