Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teillä on lipastojen ja sivupöytien päällä? Olen maailman huonoin tekemään asetelmia

Vierailija
02.09.2023 |

Asetelma = just noi esineet yms lipastojen ja sivupöytien päällä jotka tekee huoneeseen kodikkuutta.

Millaisia juttuja teillä on? Käytättekö pöytäliinoja/kaitaliinoja vai tekeekö ne "mummolamaisen" fiiliksen? Mun äiti oli yhteen aikaan hulluna pitsiliinojen virkkaukseen joten niitä on kertynyt, mutta ei niitä voi joka paikkaan laittaa ja ne tekee ehkä jotenkin pikkusievän/huonolla tavalla vanhanaikaisen fiiliksen.

Laittelin noita liinoja esim tuikkukuppien alle mutta otin pois kun kyllästyin, mutta kumminkin tuntuu että jotain tarvitsisi ikään kuon kokoamaan ryhmän. Tyhjät tasot ei ole vaihtoehto, ovat minusta vähän kolkkoja

(Ja jos ei ole mitään noiden päällä tai et pidä tavaroista tasojen päällä/ei ole sinusta kodikasta niin sitä ei tarvitse kertoa.)

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita oman maun mukaan. Itselläni on lasiedineitä, kuivakukkia, viherkasveja, valaisimia, kuvia näteissä kehyksissä ja kaikkea koristeroinaa jota on vuosien varrella kertynyt. Näyttää kaoottiselta ja itse tykkään. Pitsiliinat kuulostaa kivalta.

Vierailija
22/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tasolla on hedelmäkulho ja kynttilänjalkoja, jotka materiaaleiltaan sopivat yhteen. Toisella muutama lasiesine.

Tärkeää on löytää omaa silmää miellyttäviä esineitä, jotka ovat sellaisinaan kauniita. Tällöin asetelma syntyy esineistä itsestään, eikä tarvitse mitään ylimääräistä tilpehööriä.

Ja tärkeää on uskoa itseensä. Osaat varmasti tehdä juuri sopivia asetelmia 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. "Visual triangle" tai "how to style side table" antaa hyviä vinkkejä ja noista pääsee sitten eteenpäin

Vierailija
24/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pinterestistä kaivella kaavioita näihin. Siellä on tosi paljon esimerkkejä tähän. Yleensä ottaen kannattaa tehdä kolmen esineen ryhmiä ja hakea korkeuseroja. Lisäksi kannattaa valita eri muotoja ja materiaaleja.

Ok, kiitos. Mulla on esim kolme vanhaa savikeramiikkamaljakkoa, eri korkuisia ja mallisia. Menisköhän ne ryhmänä, on kyllä samaa matskua🤔

Vierailija
25/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pöytien ja lipastojen päällä tarvitse säilyttää yhtään mitään romua. Ei ne mitään kodikkuutta luo vaan sotkuisen vaikutelman.

Pyh, sä et vaan osaa. Mulla on esim. olkkarissa yksi seinän mittainen noin 80 cm korkea valkoinen lipasto ja olis kyllä todella ankean näköinen, jos päällä ei olisi mitään. Tuon lipaston molemmissa päissä mulla on viherkasvit identtisissä ruukuissa, keskemmällä naisen pään muotoinen värikäs maljakko, pari taidekirjaa pinossa ja yksi pieni matala maljakko, johon tapaan tiputtaa korvikseni, kun tuun kotiin. Ei ole siis mitään romuja, vaan muutama toisiinsa sopiva esine.

Mitään pitsiliinoja tms. en kyllä laittais, ne on mummolan juttuja. Sisustukseen sopivan värisistä kynttilöistä voi tehdä ryhmän isolle metallilautaselle, vaikkei kynttilöitä polttaiskaan. Viherkasveista tulee väriä ja kodikkuutta. Joku kaunis maljakko on tyhjänäkin hieno, jos ei aina ole kukkia. Mulla ei ole mitään "pelkästään koriste-esineitä", vaan niillä on joku funktio, esim. toimiva retroradio tai paristokäyttöinen valosarja isossa kulhossa sellaisella seinustalla, jossa ei ole pistorasiaa eli ei saa pöytälamppua.

Vierailija
26/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla "toimivuus" menee "asetelmallisuuden " edelle. Lipastolla radio ja mysoda- laite. 

Mutta olenkin mies.

XD

Vierailija
27/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivupöydälläni säilytän tyhjää, että mahtuu kahvikuppi sun muut sitten tarvittaessa. 

T:sama mies

Vierailija
28/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asettelen setelinippuja piirongin päälle.

Vierailija
29/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asetelmia 😂.

Lauantain kevyt Provo.

Hitto että mä vihaan noita itkunauruemojeja!! Niitä käyttävät ilkeät ihmiset!!!

Vierailija
30/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koriste-esineitä joita on jostain siunaantunut, vois varmaan näyttää tyylikkäämmältäkin, muttei pidä ottaa liian vakavasti. Me ei asuta esittelyasunnossa vaan kodissa. Varmaan vois olla vähän vähemmän, mutta, no ei ole. Yritän valita samaan paikkaan esineitä, jotka sopivat keskenään yhteen.

Vierailija
31/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asetelmia 😂.

Lauantain kevyt Provo.

Hitto että mä vihaan noita itkunauruemojeja!! Niitä käyttävät ilkeät ihmiset!!!

Ilkeät ja yksinkertaiset ihmiset

Vierailija
32/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteisen lipaston päällä on liina, sen päällä takanurkassa puinen perunakappa, joka toimii avainten säilytyspaikkana, ja keskellä iso-isovanhempieni hääpäivälahjaksi saama alpakkainen laakea vati, jonka keskellä on pieni pitsiliina, ettei vati kolise kun joskus sinnekin joku jotain tavaraa laittaa. Mielestäni näyttää kivalta se kokonaisuus, ja ennen kaikkea se toimii.

Olohuoneessa on korkeampi lipasto, jonka yläosa on edestä avoin. Siellä on teininä itse virkkaamani pitsiliina, sellainen kivasti vähän moderni, ja sen päällä 3 noin 15 cm korkeaa Arabian muumifiguuria ja vihreä perintömaljakko. Avoimen osan yläpuolelle en ole laittanut tavaraa, mutta seinällä on sillä kohtaa isäni enon taulu. Hän oli taidemaalari.

Makuuhuoneen lipaston päällä on kudottu liina ja sen päällä kakkostelkkari sekä isäni tekemä pöytävalaisin.

Vierailija
33/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme kaunista vanhaa mummolta perittyä lipastoa. Makuuhuoneen lipaston päällä on erilaisia kauniita korurasioita, ostettu pääosin ulkomailta. Ruokailutilan lipaston päällä on vanha koristeellinen keittokulho ja siinä kuivakukkia. Eteisen lipaston päällä on pimeässä nurkassa oikeannäköinen tekopalmu.

Vierailija
34/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivupöydän päällä ruokailutilassa iso antiikkipeili ja sen vieressä kokoelma vanhoja värillisiä lasipulloja.

Tv-tasolla vanhoja keramiikkapulloja ja kynttelikkö

Eteisen lipastolla puurasia avaimille ja lasilyhty kynttilällä. Niiden takana 2 arvotaulua. Näkyy olohuoneeseen

Vierashuoneen lipastolla taulu seinää vasten ja pöytävalaisin, kynttilä väreihin sopivassa astiassa

Nämä tavarat ovat vanhoja, perittyjä, löydettyjä ja olleet elämässämme vuosikymmeniä.

Vierailija
35/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pöytien ja lipastojen päällä tarvitse säilyttää yhtään mitään romua. Ei ne mitään kodikkuutta luo vaan sotkuisen vaikutelman.

Tyhjille tasoillehan sitä romua vasta kertyykin.

Kyllä huomaa tästä ketjusta, että toisilla ei kodin sisustaminen luonnistu ei sitten mitenkään.

Vierailija
36/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asetelmia 😂.

Lauantain kevyt Provo.

Kas kun ei Venäjän botti eripuraa tekemässä.

Vierailija
37/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaan kynttilöitä ja kukkia.

Vierailija
38/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lipaston päällä on iso hedelmävati ja toisen päällä on rehevä kasvi. 

Vierailija
39/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja radioita, valokuvia kehyksissä, tuikkukippoja, poronsarvia, luita ja simpukoita. Odottavat inspiraatiota, jota ei koskaan tullut.

Vierailija
40/73 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee asetelmia. Pikkupöydillä voi olla kukkia tai valokuvia kehyksissä tai maljakko tai lamppu, mutta en erikseen mieti, että teenpä asetelman. Siinä on jonkin esineen paikka, vaikka sen anopinkielen tai pienen lampun. Lampun alla ei ole liinaa, kukkapurkin alla on.

Juu, en minäkään ajattele että teenpä asetelman mutta käytin sitä sanaa näille tavaroille mitä ihmiset asettelee tasojensa päälle. Meneepä tämä ketju heti alusta saakka jo saivarteluksi. Ap

Se, kuka tässä saivartelee, olet sinä itse. Mikään vastaus ei kelpaa.

Lähinnä tässä on jankattu että tasojen päälle ei tarvitse laittaa mitään. Ap

Mielipide se on sekin, eikä mitään saivartelua. Sinä tässä jankkaat, ei kukaan muu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan