Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietäjät tietää. Uusi tietovisa

Vierailija
01.09.2023 |

Mitä mieltä?

Kommentit (154)

Vierailija
121/154 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

.. Jossa Kultainen  tietäjäkään EI tiedä omaan tuomaan kategoriaan! Oikeaa vastausta !

Viime perjantaina kilpailijaa lykästi , siihen saakka ei siis kertaakaan osunut punaiseen  tietäjäjään ,

Nyt kuitenkaan ei ollu  aihe  kategoria oma ,  Kultainen tietäjä oli Kari Kanala aiheena oli jalkapallo,  kilpailijan avuksi osui, Johanna Puhakka,

Ja m inasi että Pele on oikea vastaus 

Kysymykseen kuka jalkapalloilija on tehnyt eniten maaleja uransa aikana. Kilpailija uskioi tätä ja Vastaus oli väärä!

Oikea vastaus oli,ensimmäinen Vaihtoehto A

Ja ei kun uusi pelaaja paikalle , hän ei tiennyt vastausta taaskaan eikä osunut Kari Kanalaan lopulta ,

Tuli kilpailija joka ei sitten koko illan aikana päässyt vastaamaan oli siis ,

Enää kaksi kysy

Ei tarvitse sentään koko jakson tapahtumakulkua kirjoittaa tänne. 😅 Ja millä laitteessa sä viestittelet, kun on noin mahdottoman suuret kappalevälit, valtavasti kappaleita ja pilkkujen edessäkin välimerkki? Hankala lukea.

Vierailija
122/154 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa katsonut, kyllä on niin typerä ohjelma 🙉🙉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/154 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

.. Jossa Kultainen  tietäjäkään EI tiedä omaan tuomaan kategoriaan! Oikeaa vastausta !

Viime perjantaina kilpailijaa lykästi , siihen saakka ei siis kertaakaan osunut punaiseen  tietäjäjään ,

Nyt kuitenkaan ei ollu  aihe  kategoria oma ,  Kultainen tietäjä oli Kari Kanala aiheena oli jalkapallo,  kilpailijan avuksi osui, Johanna Puhakka,

Ja m inasi että Pele on oikea vastaus 

Kysymykseen kuka jalkapalloilija on tehnyt eniten maaleja uransa aikana. Kilpailija uskioi tätä ja Vastaus oli väärä!

Oikea vastaus oli,ensimmäinen Vaihtoehto A

Ja ei kun uusi pelaaja paikalle , hän ei tiennyt vastausta taaskaan eikä osunut Kari Kanalaan lopulta ,

Tuli kilpailija joka ei sitten koko illan aikana päässyt vastaamaan oli sii

Minä olin taas iloinen, kun joku oli viittinyt tän kirjoittaa. En nähnyt koko ohjelmaa ja jäin miettimään, miten siinä lopulta kävi. Olisin kans sitä Peleä veikannut. Eli kitos hälle, joka tuon kirjoitti. Kappalejako oli selkeä, helpotti lukemista. 

Ihme niuhotusta täällä jälleen kerran. 

Vierailija
124/154 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi, että maailman hauskin tietovisa. Oli kyllä kuraa.

Vierailija
125/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse tykkäsin ohjelmasta. Katsoin kerralla kaikki jo tv:ssä esitetyt jaksot. Viihdyttävämpi tämä on kuin vaikkapa Haluatko Miljonääriksi jossa pölötetään aivan liikaa ja keskitytään epäolennaisuuksiin. 

Minua vaivaa tässä ohjelmassa se pyörimisen loputon kesto, vaivaannuttavaa katsoa pyörijöiden "bailaamista" ja ilmeilyä. Muuten on mukava ohjelma.

Omat iäkkäät vanhempani haukkuivat ohjelmaa "naurun räkätykseksi" ja heitä häiritsi myös se, että osallistujat huutelevat välillä vapaamuotoisia kommentteja toisilleen, eivätkä käyttäydy.

Eli kaikkia nähtävästi jokin ärsyttää, eri sukupolvia varmasti eri asiat.

Vierailija
126/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä kommentoi, että rahakarusellissa menestys on aivan tietäjistä kiinni eikä osallistuja voi siihen vaikuttaa. Voihan! Vasta oli jakso, jossa osallistuja valitsi muistaakseni Pekka Poudan aloittamaan kierroksen, jossa lueteltiin kaupunkeja. Meteorologilla voi kuitenkin olettaa olevan melko tavalla karttatietämystäkin, joten hänet olisi ehkä kannattanut jättää kierroksella myöhemmäksi.

Tietysti tuossa pelissä olisi loistanut myös joku, joka on tylsyyksissään katsonut Onnen arpaa ja osaa siksi luetella Haapajärvi, Haapavesi, Harjavalta. :D

Vierailija
127/154 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että olen välillä epäillyt päättääkö tuotanto mille sektorille nuoli milloinkin pysähtyy ja että kuka kilpailijoista nousee kilpailijapyörästä pelaamaan. 

Uusimmassa jaksossa yksi kilpailijoista kerää hyväntekeväisyyspottia syöpätutkimukseen koskettavan tarinan kera. Ajattelin, että hänet luultavasti ohjaillaan jakson voittajaksi, jotta saadaan "oikeudenmukaisin" lopputulos. Mutta eipä mennytkään niin. Joten ehkä minäkin vihdoin uskon siihen, että kilpailijapyörän ja tietäjäpyörän käyttäytyminen on täysin arpapeliä. 🤷🏻‍♀️

Vierailija
128/154 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se luihu he tukka on joka ei tiedä mitään. 

Vierailija
129/154 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuka se luihu he tukka on joka ei tiedä mitään. 

No tarkenna vähän? Kilpailija vai tietäjä? Nuori vai vanha? Missä jaksossa?

Vierailija
130/154 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ohjelmassa tämä eilinen Daniel on ollut aikaisemmin? Oli nin häiritsevästi tutun näköinen.

Vierailija
131/154 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Myönnän, että olen välillä epäillyt päättääkö tuotanto mille sektorille nuoli milloinkin pysähtyy ja että kuka kilpailijoista nousee kilpailijapyörästä pelaamaan. 

Uusimmassa jaksossa yksi kilpailijoista kerää hyväntekeväisyyspottia syöpätutkimukseen koskettavan tarinan kera. Ajattelin, että hänet luultavasti ohjaillaan jakson voittajaksi, jotta saadaan "oikeudenmukaisin" lopputulos. Mutta eipä mennytkään niin. Joten ehkä minäkin vihdoin uskon siihen, että kilpailijapyörän ja tietäjäpyörän käyttäytyminen on täysin arpapeliä. 🤷🏻‍♀️

Arja valitsi aikanaan oikein, kun hylkäsi opettajan ammatin ja alkoi laulaa ammatikseen. Tietoa nimittäin ei ole mistään asiasta.

Vierailija
132/154 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörä voi olla manipuloitu tai sitten ei. Mutta väittäisin, että se ei ole Ensimmäinen keino, jota tuotanto käyttää saadakseen ohjelman purkkiin "kohtuullisessa ajassa".

Oletteko huomanneet, että jos joku kategoria vaikuttaa ylivoimaiselta ja / tai kilpailijat tippuvat koko ajan, kysymykset muuttuvat yhtäkkiä tosi helpoksi.

Eli ensin yritetään laittaa vähän vaikeampia kysymyksiä, mutta jos peli näyttää pitkittyvän, laitetaan joku ihan ala-astetason kysymys, että peli pääsee eteenpäin. Esim. viime jaksossa Daniel hyötyi tästä, koska hän sattui olemaan penkillä juuri silloin kun tuotanto päätti iskeä helpon pöytään. Sen jälkeen hän sai kyllä omallakin taidoillaan pidettyä paikkansa.

Vierailija
133/154 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppupelissä kannattaisi suunnilleen aina ottaa se isoimman rahapotin vaihtoehto. Se loppupelin kysymys kun ei tule kenenkään tietäjän aihealueelta, niin silloin on täysin kyseenalaista, pystyykö tietäjätilastossa paremmin sijoittunut tietäjä tietämään siihen vastausta yhtään paremmin kuin heikommin sijoittunut tietäjä. Itse ainakin lähtisin tuossa tilanteessa vastaamaan siihen suurimman rahapotin kysymykseen.

Vierailija
134/154 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittava. Ihme tivoli. Toiseksi kysymykset ei aina vastaa kategoria. 

Kieloppi kysymyksenä, mikä on suomen kielen käytettyin konsonantti. Plääh.

Vierailija
135/154 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epätasaisia kysymyksiä, kun puhutaan koripallosta voi kysymys olla kuka voitti NBA mestaruuden vuonna X tai minkä muotoinen peliväline siinä on.

Osa kysymyksistä on ihan hyvällä yleistiedolla ratkottavissa laskuvarjohypyissä kysyttiin tandemhypystä ja toinen kysymys oli kuinka monta kertaa joku ennätyshenkilö oli hypännyt 24 tunnin aikana, tietääkö edes laskuvarjohyppyä harrastavat ihmiset tuollaista nippelitietoa.

Ja nämä "tietäjät" eivät välttämättä tiedä niitä oman alansa helppoja kysymyksiä.

Vierailija
136/154 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pyörä voi olla manipuloitu tai sitten ei. Mutta väittäisin, että se ei ole Ensimmäinen keino, jota tuotanto käyttää saadakseen ohjelman purkkiin "kohtuullisessa ajassa".

Oletteko huomanneet, että jos joku kategoria vaikuttaa ylivoimaiselta ja / tai kilpailijat tippuvat koko ajan, kysymykset muuttuvat yhtäkkiä tosi helpoksi.

Eli ensin yritetään laittaa vähän vaikeampia kysymyksiä, mutta jos peli näyttää pitkittyvän, laitetaan joku ihan ala-astetason kysymys, että peli pääsee eteenpäin. Esim. viime jaksossa Daniel hyötyi tästä, koska hän sattui olemaan penkillä juuri silloin kun tuotanto päätti iskeä helpon pöytään. Sen jälkeen hän sai kyllä omallakin taidoillaan pidettyä paikkansa.

Oon huomannut saman, että kysymykset helpottuu kun aika alkaa käydä vähiin. Pakkohan tuotannon on jotenkin saada ohjelma purkkiin x ajassa. Entä miten kävisi, jos joku tietäisi liukuhihnalta kaikki kategoriat ja pääsisi suoraan loppupeliin? Ohjelma-aika ei täyttyisi. Eli jos jollain menee liian hyvin, avittaako tuotanto pyörää pysähtymän punaiselle sektorille? Onko koskaan ollut jaksoa, jossa ensimmäinen kilpailija on mukana alusta loppuun, eikä muita kilpailijoita nähdä?

Vierailija
137/154 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen joka kerta miten vähän Arja Koriseva tietää. Ja kun nyt joku sanoo, että ei ole ollut opettajan ammatissaan pitkään aikaan niin itse muinaiselta kansakoulupohjalta tässä kirjoittelen. Ja tiedän monesti paljon paremmin. 

Jouni Hynynen on hänestä ennakolta luomaani käsitystä fiksumpi ja miellyttävämpi. Miksiköhän haluaa olla "tyhmempi" kun ovat olleet jossain ohjelmassa yhdessä Marin kanssa. Mari taitaa olla se höpsömpi puolisko ja menee siihen mukaan. Huumori on aina paikallaan, mutta joskus se menee liikaa heillä seksin suuntaan. 

Olen nyt oppinut tykkäämään tästä ko. ohjelmasta. 

Vierailija
138/154 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pettymys kun kenenkään tietäjän kategoriana ei sitten ollut vauva.fi tai Salatut elämät. Itse asiassa olen nähnyt unta, että olin tuolla itse tietäjänä noilla kategorioilla ja vasta neljänteen tai viidenteen vauva.fi-kysymykseen löytyi oikea vastaus kun pääsin vastaamaan. Palstan omistajaa, häämakaronilaatikon annoskokoa, lapsen vanukkaiden syöjää ja palstalle kirjoittavalle annettavaa nimitystä kysyttiin.

Vierailija
139/154 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kukaan julkkis ei sitten halua myöntää lukevansa palstaa tai katsovansa Salattuja elämiä, vaikka toki jotkut julkkikset ovat toki aikaisemmin näin tehneet. Shirley Karvisella toki aiheena oli Viihdeuutiset eli käytännössä myönsi lukevansa Seiskaa.

Vierailija
140/154 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla julkkiksista oli aiheena täysin työhönsä liittyvä, kuten Kari Kanalalla Jeesus, Pekka Poudalla sää, Harri Syrjäsellä ruokaan liittyvä ja Sami Syköllä muoti. Kaipa se Shirley Karvisenkin viihdeuutiset liittyi naisen uraan ja työhön. Sitten osalla oli ihan ihmeellisiä aiheita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan