***SYYS04 Torstai***
Kirjotelkaa lukemista, kun vietän kotipäivää. Väsyttää ja ahdistaa. Koira oksensi taas yöllä 2h, vatsalaukkunsa ihan tyhjäksi. Vieläkään ei ole eläinsairaalan lääkäri soittanut koepalan tuloksia. Nyt pitää soittaa sinne, että seuraava puhelu meille, tai muutetaan koiran kanssa heidän eteiseen odottamaan niitä tuloksia. Jos ei saada nyt lääkkeitä, niin tässähän voi oikeasti käydä niin, että koira joulun aikana kuolee tänne meidän käsiin, jos vielä sairastuu enemmän. Nyt on yön jälkeen ihan ok, vaikka toki väsynyt myös.
Vein lapset päiväkotiin ja tulin takas nukkumaan. Sain hetken torkuttua, kun mies rymisteli alakertaan. Sitten tuli jo tekstaria jne. Taidan mennä aamupalalle.
T: Ynis, mieli matalana
Kommentit (17)
Aurinko paistaa kauniisti - minkä nyt taivaanrannan yläpuolelle jaksaa nousta. Mutta sellainen jäärata on pihalla, ettei näillä liitoskivuilla mitään asiaa. Ja kun mies ei pysty typyn kanssa ulkoilemaan, niin ollaan sitten sisällä. Tuskin me tähän kuollaan, jos yksi sisäpäivä puoleen vuoteen osuu :) (Miten niin tunnollinen ulkoilija?!)
Oon innoissani huhkinut monta päivää, ja se kostautuu nyt väsymyksenä. Mies onkin vähän vihjaillut, että taitaa raskauden vaiheeseen nähden olla rouvalla vähän liikaa vauhtia. Mutta on huhkimisen seurauksena kaunis joulukuusi, kaapissa jauhelihapasteijaa ja pipareita sekä valmista ruokaa jääkaapissa.
Aamulla kävin hammashygienistillä, 50 min putsattiin hammaskiveä. Ei oo koskaan noin huolella puhdistettu! Muttei se kovin kivaa puuhaa ole, ei.
Voi Ynis, kunpa koiran asiaan tulisi selvyys. Pitkään on koirapoloinen jo potenut. :(
Tomeralla onkin l.a. jo tooooosi lähellä!
Ai niin, pottailuedistystä: eilen saatiin iso hätä metsästettyä pottaan. Pissahädästä ei neidillä oo kyllä mitään aavistusta edelleenkään. Mutta kovasti treenataan.
Nyt järjestelemään. Täällä on ihan minun itseni aiheuttama kaaos. MIten ihmeessä sitä oppisi laittamaan tavarat heti paikoilleen, pääsisi paljon vähemmällä!!
- tea H29+0
Mainittakoon heti aluksi, etten ole teitä unohtanut. Näyttää siltä, että työt haittaavat harrastusta...
Oon ollut siis töissä. Ihanaa ja kiireistä! Olen vielä jaksanut nauttia siitä, katsotaanpa sitten miten käy, kun ihan kokoaikainen ja koko päiväinen urakka alkaa tammikuussa. Mies on hoitanut lapsia, tuumasi vain, että helppoa ei kotona näiden kahden täystuhon kanssa ole. Hah, ei se kotona oleminen todellakaan tarkoita sitä, että saisi vain olla ;)
Mersu: O-N-N-E-A-!
Ynis, toivottavasti koiralla ei mitään vakavaa ja saat vielä sen tohtorin kiinni ja asialle selvyys ennen pyhiä!
T@htille ja Öttikselle osanotto ja voimia!
Tomerakin muistaa sitten levätä, kun eräpäiväkin kohta lähestyy. Huisin jännää!
Enkelille jaksua Minin ja Nekun kanssa, kyllä se arki siitä suttaantuu. Ja joulu tulee joka tapauksessa riippumatta siitä, oletko lähettänyt kortteja tai siivonnut vessan kaappejä. Nauti nyt vain Joulusta ja lapsista!
Lila, miten Rosan latistus sujuu?
ÄQ: suloisia pirpanoita sinulla! Kiitokset myös Öttiksen lapsukaisten kuvista.
Täälläkin on lunta, onneksi. Pikku pakkanen. En muista yhtään lumetonta joulua, toiv ei tule nytkään.
T on taasen räkäinen. Lisäksi sanoo suussa olevan " kippee" = kipeä. Poskihampaat vai mitkä? Viisurit nyt tuskin ;)
Neiti ottaa jo tukevasti muutaman askeleen. Söpön näköinen. Äkkiä se tuo aika menee. Vasta vuosi sitten olin itse Tomeran tilanteessa... vähän on ikävä raskausmassua, mutta yövalvomisia ei.
Mutta nyt teen vielä jotain kotihommia, pitää lähteä sitten iltavuoroon töihin.
Voikaa hyvin!
Mimmu (meinasin muuten tehdän saman kuin Pile, nimittäin kirjoittaa omalla nimellä...)
Tulin just neuvolasta, ja mies on hakemassa meille suomalaisten kansallisruokaa eli kebabia :) en ookaan aikoihin syöny. Neuvolassa kaikki oli ok, olin vaan vartin myöhässä ku en tullu ajatelleeksi et ammattikoululaisilla loppuu koulu tänään, tossa meidän lähellä kun on yksi amis ja sen seurauksena 4 bussia ajo pysäkin ohi, kun oli niin täynnä et ei enää kyytiin sopinu. No ei haitannu et olin myöhässä, ku mua aikasempikin oli myöhästyny melk. puol tuntia. Vauvalla kaikki hyvin, syke oli 130, sf-mitta edelleen 32cm, painoa tullu 300g viikossa ja verenpainekin oli laskenu... eli ei taida todellakaan olla synnytys vielä lähellä. 5.1 on kuitenkin se takaraja, et ihan kiva sekin. En vaan osaa päättää et olisinko malttamaton ja kärsimätön vai nauttisinko nyt tästä et mitä suurimmalla todennäköisyydellä saan viettää joulun kotona? Ja toisaalta jos syntyis vasta ens vuonna niin ei olisi aina se luokan nuorin, vaikka hengissä siitäkin selviää nimimerkillä kokemusta on :)
Muutama juttu pitää tänään vielä siivota, sit miehen äiti lupas leikata mun ja Idan hiukset. Joulukuuseen tarvitaan lisää koristeita, eli niitä täytyy ostaa. Ida on niin onnessaan tosta kuusesta, et hyvä et mies kävi sen ostamassa... meidän ku ei pitäny ens ostaa, mut toi oli kyllä edullinen ja nätti tekokuusi. Tänään onkin Idan vika hoitopäivä, Ida kyllä sano et hän menee sitten vauvan kanssa päiväkotiin :) ja eilen illalla sano et huomenna haetaan vauva sairaalasta...
Mulle ei tullu s.postiin äk:n poikien kuvia, ei kyllä pitäis olla posti täynnäkään...
Nyt se mies toi sitä ruokaa, taas tuli pelkkää omaa napaa...
Petra, Ida ja vauva rv 39+6
Eli ei juuri ehdi kirjoitteleen..
Syyslapsonen tuli juuri halaamaan ja toivotti hyvää joulua. Ihana. Vaikka välillä niin epä ihana uhmassaan.
Mari ja poitsut
Koiruudelle on resepti apteekissa. Selvisi, ettei koepalan tulokset olekaan vielä tuleet edes. Kolme viikkoa mennyt. Hoitava lääkäri ei ollut paikalla, mutta mies sai toiselta lääkäriltä ruinattua lääkkeet ja vähän ohjeita. Jospa joulu selvittäis taas eteenpäin. Onneksi koira ei tällä kertaa mennyt kovin heikoksi, vaan on ihan ok.
Nyt siivotaan keittiön kaappeja ja aiotaan myrkyttää ne. Tea, onko teillä koisat pysyneet pois siivouksen jälkeen?
Minä samalla yritän opetella uutta ohjelmaa, huh! On muuten hemmetin vaikeaselkoinen ohjelma.
T: Ynis, hieman paremmalla mielellä
Ps. Tomera, muistathan ilmottautua säännöllisesti! :) Jännää, jos oletkin joulun laitoksella, mutta ihana lahja se nyyttikin on!
Nyt on jotenkin odottava fiilis, siis joulun suhteen. Kävi tuossa juuri Onnin kummitäti tonttuilemassa meillä ja en ollut uskoa, kun yhdessä laskettiin että kolme yötä jouluun enää! Mihin tää aika on mennyt? Jotenkin mulla on semmonen tuntuma, että joulu olis vasta maanantaina ja siksi en osaa ajatella, että se on ihan pian. Ja kun tää joulunalus aika on erilainen ku koskaan aiemmin, siis laitan jotain joulujuttuja itsekin ekaa kertaa niin pukkaa ihanaa stressiä ja kiirettä:)
Mittari on nollassa, joten ennustetut plus 3 astetta ei ole vielä toteutunu. Jospa nuo lumet ei sulaiskaan. Eilen poltin jäälyhdyssä kynttilää. Sain jäätymään kun yli 12h pidin ämpäriä pihalla. Eilen oli jo jouluinen olokin. Ja kun päivät kuuntelen jouluradiota, niin tuleehan se joulumieli.
Eilen kävin isän kanssa muka jouluostoksilla.Omat ostokset oli aika vähäiset. Lähinnä tärkein olis ollut Onnin jouluvaatetuksen löytäminen. Syksyllä löysin ihania slipoverejä, joita pidin kalliina mutta kun eilen kävin Stokkalla ja löysin 50e maksavan lapsen slipoverin, tulin toisiin ajatuksiin niistä HM:n vaatteista;) Nyt niitä ei vaan enää löytynyt. Onnille on siis jouluvaatetus vielä ostamatta.
Nyt Onni taas koettelee tuossa äitiä. Koko aamun ollut niin kiltisti mutta nyt pitää ajaa autolla just näppiksen päällä ja roikkua lahkeessa.
Tänään tuli oikein hyvä mieli kun ystävä Kokkolasta soitti, siis tämä josta tekin tiedätte. Se, jonka kanssa vietin aikaani lähes päivittäin asuessani Kokkolassa. Nähdään mitä todennäköisimmin joulunvietosta
palatessamme! Kivaa!
Vielä kun paistoin lanttulaatikot äsken, täällähän ihan joulu tuoksuu.
Nyt menee hermo tuon huutajan kanssa. Perhana sentään lentää pikkuauto pian roskiin.
Yniksen koiralle parempaa vointia!
Pakko mennä.
T-P
Kylläpä on taas kurja keli. Käytiin vähän liukastelemassa pihalla, onneksi oli seuraa. Ei kyllä poikakaan viihtynyt kuin alle tunnin mutta tulipahan käytyä.
Mulla oli taas eilen neuvola. Viikossa oli tullut 1kilo painoa! Taitaa olla kyllä turvotusta ainakin osittain, en ole edes pahemmin herkutellut.Yhden Tonttu Suklaapatukka-pussin söin, olivat muuten nameja! Hb oli taas laskenut 103:een.Synnytys on aika lailla peikkona mielessä. Eilen taas kun terkkari kysyi et millä mielellä olen menossa niin itkuhan tuli pelkästä kysymyksestä. Olen käynyt 2 kertaa sype-keskustelussa, mutta en silti pysty ilman itkua sitä ajattelemaan.Itse yritän olla ajattelematta koko asiaa, en tiedä onko sekään hyvä.
Tiiviille piti sanoa että sun ajatukset on niiiin tuttuja. Nyt vasta tajuan kun äp-loma alkoi että miten poikki sitä on ollut. Meilläkin oli kesällä muutto, remppa ja sit tää raskaus ja töissäkäynti. Kyllä nämä ovat vetäneet mut yhdessä niin koville ja sen takia ajatuksetkin on olleet synkkiä. Nyt ehkä hieman helpottaa, mutta kyllä sitä edelleen kaikenlaista pyörii mielessä.Päällimmäisenä kai se että miten taas tulevasta selvitään.
Mimmulle mukavia työpäiviä.
Äk:lle ja Enkelille jaksamista taaparoiden ja vauvojen kanssa. Sama on kohta edessä. Enkelille piti sanoa että mäkin oon niin itkuherkkä. Oon normaalistikin, nyt vieläkin enemmän
Jaksamista myös Tomeralle viimeisiin päiviin. Jännää syntyykö tänä vai ensi vuonna....
Hyvät jouluntoivotukset jo nyt kaikille. En ole varma ehdinkö huomenna koneelle. Lauantaina matkataan jo joulun viettoon.
Helli+poika+rv 36+3
Moneskohan piparitaikinalevy on menossa.. Kun raskaus ei tuonut kiloja, niin eiköhän niitä pian ala tulla urakalla! :-/
Joulutunnelma edelleen kateissa, päivät touhuamista lasten kanssa ja sit väsyttääkin. Illalla meni taas puolitoista tuntia unetukseen, siis Minin ja sit se teki kakan ja nukutus jatkui. Onneks söi vaan kaksi kertaa, mut karjuu unissaan niin kovaa, et pakenin taas sohvalle. On piereskellyt ja pulauttelee Tuttelin kans paljon. Illalla naama oli kirkkaan punainen. Nealla oli allergia-aikoihin punainen, rupinen naama ja kaverien eka kommentti oli usein, et ' onpas se punainen' .. Juu eli en tiedä, mitä näistä oireista? pitäs aatella. Pitää kai jättää soittopyyntö a-lääkärille.. Rasittavaa.
Ekaa kertaa olin lasten kans yksin puistossa. Hyvin meni, kun Mini nukkui. Nyt tytöt unilla. Meillä pitäis siivota, mitenhän tässä ehtii, kun ystävä tulossa illalla kylään, eikä mitään jaksais. Voi olla, et menee lauantaihin, kun mies apuna.
Ynis, kunpa koira tervehtyisi ja tulokset tulisi pian!
Helli, toivottavasti synnytys menee hienosti ja pelko hellittää. Hyvä, kun olet käynyt siitä juttelemassa. Mäkin oon itkuherkkä aina ja nyt vielä enempi..
Tomeralla jännät paikat! :-)
Mimmu, kiva kun viihdyt töissä ja mieskin saa maistaa kotiäidin arkea! ;-)
Nyt leipää syömään, kun jäi hieman äklö olo piparitaikinasta..yllätys..
Onnellista Joulua kaikille lomille lähtijöille! Ja turvallista matkaa!
Enkeli1 ja Nea+Mini (jonka nimeä ei olla edelleenkään päätetty!)
Ekaa kertaa tänään koneella!
Aamupäivällä heti kipastiin Itiksee ja nyt isille tuoksua :-) Typy oli ihana kunhalusi stockalla oman tuoksulapun ja sitä haisteli ja komensi mua et " äiti,laita tähän lisää mylkkyä" ;-))Ei olis typystä hajuvesi mainoksee ;-)) Reilu tunti caa istiksessä pyörittii ja sen typy jakso riisikakunvoimin.Kotona oli tosi ilonen kun hän oli kiltti tyttö!
Ois tehny mieli katelle enempiki mut hyvä et ei pystyny.Oisin vaa ostanu lapsille viel jotain..Nyt molemmat lapset saa yhet lelut (tai poika kyl kameran) ja isovanhemmilta yhet lelut,sit kirjat ja dvd:t..Jotain pehmosta oli mun äidiltä,mut ne on aina tarpeen!
Oltii reippaita lähtemään ja typy oli kotona unilla jo ennen puolta kahta :-) äsken paketoin viel lahoja...Typy saa vaunut ja se loota on sängyn alla.Pelkkä laatikko ei herätä uteliaiutta mut millon mä sen paketoin?!
Tänää jos sais pari mattoo pestyy tai ainaki keittiön maton ja la siivotaa ja sit saunaa ja saa joulu tulla :-)
Tarhassa sanoivat et huomen on vähän lapsia ja nyt pähkin et otanko pojan jo kotii?!Jos pitää aplläki käydä kaupas ni helpompi olis vaa typyn kanssa...En tiä pääseekö mies töistä yhtää aikasemmin!
Ynis:Toivottavsti saatta pian vastaukset ja lääkkeet auttaa koiralla ja saatte viettää rauhassa joulua!
HEllille jaksamista ja hali!
Tomera käysitten ilmottamassa itestän ettei turhaan jännitetä ;-) tsemppiä loppuaikaan!
Tea ottaa nyt vähän rauhallisemmin!
Hyvää joulua reissuun lähtijöille!
jatu
Tästä mun etäopiskelusta ei meinaa tulla mitään. Käytiin syömässä ja kaupassa ja meni aikaa ainakin 2h. Paljoakaan en ole ehtinyt siis ja kohta mies hakee jo lapset kotiin. Nolottaa, vaikka itse kyllä ajattelin tän alunperin enemmän lomana ja joulun laittamisena. Hävettää vaan raportoida 7,5h etäopiskelua joka päivä, jos sitä todellisuudessa on tehnyt pari tuntia. Mutta ei voi mitään. Onneksi tää on ihan vapaata opiskelua, itsekseni harjottelen mitä haluan.
Jatu, meillä lapset on kyllä huomennakin varmaan pitkän päivän tarhassa. Aion kyllä käytää hyödyksi mahdollisuuden tehdä rauhassa joulujuttuja kotona. Ja tosiaan kun pitää tätä opiskeluakin harrastaa. Vaikka mies on lomalla, niin enhän minä mitään rauhaa sais. Ja tähän hommaan pitää oikeasti pystyä keskittyä.
T: Ynis
Poika menee huomenna tarhaan,tulee sinne 12lasta eli ylipuolet ryhmästä ja pojan paras leikkikaveri on tulossa ni ei sillä mitään hätää.
Siellä on muutenkin ollu vähemmän lapsia kun islamin uskoset ei ole olleet koko joulukuussa.
Helpompi on typyn kanssa yrittää valmisetalla ku toimia erotuomarina noille kahelle!Tänää vajaa tunti kotona ja sai taas kunnolla komentaa!Äsken tappelu,huutoa ja itku ja typy pääs miettimään!Kaikkien hermoille pojan hyvä mennä!
Mies laitto viesti et myöhästyy ku ratikka juuttu ruuhkaa mut oliki kukkakaupassa käyny :-) :-)
Matonpesulle...
jatu
En minä vaan saa tollasia ylläreitä, vaikka ne vois joskus pelastaa puoli elämää:)
Lapset änkyröi taas nukkumaanmenon kanssa. Tai ovat jo sängyissään, mutta esikoinen varsinkin juoksee sieltä koko ajan pois ja keksii kaikkea. On pari kertaa tullut uhkailtua, ettei joulupukki tulekaan, mutta tympeää uhkailla tollasella asialla joka ei kuitenkaan toteudu. Ois jotenkin tosi tylyä jättää toinen ilman lahjoja ja sitä iloisuutta niistä lahjoista.
Vähän samanlainen tilanne kuin muun joulun kanssa. On monta kertaa käynyt mielessä, että oikeasti ois ihan oikein jättää huolehtimatta asioista kokonaan ja odottaa mitä siitä seuraa. Mutta eihän sitä raaski tehdä silleen. Ihan itsekkäistäkin syistä. Kyllä minäkin haluan ne ruuat ja kaikki.
Tea, edelleen huhuilen että katosiko koisat teiltä?
Jouluruuista vielä. Mädistä ensin, että muikunmätiä en ole maistanut, mutta voisin kuvitella tosi hyväksi. En ole raaskinut ostaa, kun on sen verran kalliimpaa ja siianmätikin on tosi hyvää. Tänään käytiin kaupassa ja ulkomuistista koitin ostaa aineksia joulua ajatellen. Äsken katselin ohjeita ja mietin mitä puuttuu ja inkivääri oli ainoa jonka löysin. Lopulta noi jouluruuat on aika yksinkertaisia eikä paljoa ylimääräisiä aineksia tarvita (mitä ei normaalisti kaapeista löydy).
Ramis, millä ohjeella lopulta teit porkkanalaatikon?
Meidän pienellä on kivoja preesens-muotoja. Ja muitakin sanoja:
Lentisi = lensi
Puhisi = puhui
Kuupa Pete = Puuha Pete
Kuiti kuiti tahtoven = Tuiki tuiki tähtönen
Maailman ihanin tyttö on:) Nytkin laulelee kaikkea mitä keksii, vaikka toki oisin iloinen syvästä tuhinasta.
T: Ynis
Tänään vietettiin " joulua" anopin ja miehen mumman kanssa, oli kaikki ruoat ja kinkunkin anoppi jo paistoi. Lahjat saatiin ja avattiin, ei todellakaan viitsitä niitä edestakaisin (siis kaikkia) rahdata Savoon. Sinänsä on työlästä lähteä, mutta toisaalta eipähän tarvitse huolehtia ruoista ollenkaan. Juuri isäni soitteli ja kyseli hiukan miten Motille poron laittaa, meidän savon joulupöydässä on riista pääosassa, isäni on varsinainen gourmet-kokki. Kinkkua ei meillä taas ole ollenkaan, korkeintaan siivuina, itse en sitä yhtään kaipaa ja ne joulut kun olemme olleet kotona, olen tehnyt karjalanpaistin. Kaloista pidämme myös, rosolli ilman silliä, keitetyt perunat, laatikot ja ehdottomasti kotitekoiset karjalanpiirakat. Sen parhaan kahvikakun (joskus teillekin ohjeen laitoin) olen tehnyt viemisiksi ja jouluaaton jälkkärin/iltapalan vien eli viinit, juustoja, piparit, viinirypäleet jne.
Motteroisen woimallinen temperamentti on tänään (lue aina) koetellut taas äitiparkaa.Olen laskenut monen monta kertaa kymmeneen ja paketointia harrastettuani mietin, josko käärisi kiljuvan joulupallon pakettiin ja lahjoittaisi eteenpäin. Liekö Motti arvannut äidin kurjat ajatukset, koska kääri itsensä joulunaruun, josta lopputuloksena oli hätääntyneenä lattialla kiemurteleva taapero. Tästä selvittyämme kävimme taistoihin viimeisiä roskia vastaan (muut häädimme menetyksekkäästi jo tiistaina), mutta kun kummallinen imuri-auto oli sadannen kerran törmännyt imuriin ja Motti saanut aikaiseksi mitä raflaavimman huutosession, ajattelin että kyllä glögi naisen tiellä pitää-terästettynä kiitos. Ilmeisesti terästystä on kaivattu aiemminkin, koska yhtään pisaraa ei tästä huushollista alkohoolia löytynyt.
Tästä suivaantuneena päätin aloittaa tervellisen elämän ihanteellisena äitinä. Pakkasin edelleen alati kiljuvan joulutaaperon vaunuihin ja sykemittarin yllyttämänä painuin lenkille, kohteena kyläkauppa ja ostoslistalla mikäs muu kuin joulupaperi. Pahuksen paperi pääsi lopahtamaan ja koska en ollut enää tässä vaiheessa omasta mielenterveydestäni ihan varma, ajattelin että ostetaan hiukan lisää pahanpäivän varalle. Kun hikipäässä saavuimme kaupalle, muuttui kiljuva joulupallo " aivan ihanan kultaiseksi mummohurmuriksi, joka niin *lässynlässyn* on ihana ja mahtavan upea ja kiltti ja *lässynlässyn*. Paperia kaupassa ei tietenkään ollut.
Kotiin päästyämme aloitimme perinteisen joulukuusinäytelmän. Mies hakee kuuset ja soittaa mummalleen. Otatko kuusen. En ota, sanoo mumma. Otatpas kun minä sen sinne tuon, sanoo mies. Muutamat puhelinneuvottelut, joiden tuloksena aina kuusi päätyy mummalle, joka sen kuitenkin periaatteessa haluaa. Kiljuva joulupallo (mummohurmuri katosi kotimatkalle) pelkää kuollaksensa joulukuusta ja karjuu, että laita se parkkiin. Olen ehdottoman kiitollinen allergioista, voin suoraan heivata kuusen ulos eikä minun tarvitse leikkiä hyvää äitiä, joka laulaa lapsensa kanssa kuusen ympärillä. Se ei nimittäin onnistuisi siitäkään syystä, että Motti pelkää kuollaksensa yhteislaulua. Mutta ei se mitään, se johtuu siitä että Motilla on absoluuttinen sävelkorva. Kun sitten pinoudumme vanhoina ja rahnaisina ja kehumme kilpaa lapsiamme, saan kertoa teille tuhat ja yksi kertaa sitä ihanaa tarinaa, kuinka tuo kansainvälisesti juhlittu kapellimestari kitui lapsena kerhojen yhteislaulutilaisuuksissa, mutta kuinka minä viisas äiti tunsin lapseni niin hyvin, että osasin armahtaa hänet kuusen ympärillä laulelosta. Kaikki syvääluotaavat lehtiartikkelit, missä tämä juhlittu kapellimestari kertoo pitkällisestä terapiastaan vaikean äitisuhteensa vuoksi jätän lukematta.
Niin, Mersulle Onnea, kyllä lapset ovat Ihania:D
Kirjoituksesi kuulosti kyllä tutulle, paitsi se raskausviikko osa;) Voimia sopeutumiseen.
Näillä eväillä,
Aavis ja Motti
Voi äh ja puh,ihanaa kun alkoi joululoma,ihan hirmu kiirusta oli töissä,sterssi viimepäivinä et ehdinkö tehdä kaikki hommat sille mallille et kiva jäädä lomalle,juu ei ehtinyt kahvittelemaa ei. Työmotivatio laskee päivä päivältä kohti nollaa,ei vaan jaksais ja huvittais yhtään,eijaksais paneutua ihmisten vaivoihin ja ongelmiin kun itteäkin kolottaa joka paikasta.
Helli! lepoa sinullekin nyt viimein viimoisille viikoille,saatkos syslapsosta koskaan hoitoon tms jotta saisit hiven omaa aikaa/lepoa.
Pikku-V on sopeutunut uuteen hoitopaikkaan ihmeen hyvin,se muutos meni siis ihan hyvin,mutta poju jääpi silti kotiin mun kanssa samaan aikaan. Vähän hirvittää ku ei ole hoitoapua sukulaisista arkeen tarjolla jatkossa. Ois ollut kiva jos hoitopaikka ois ollut edes jonkinlaisena hätävarana/henkisenä tukena.....
Eilen äitipolilla: vauva raivotarjonnassa,komeasti haukotteli ultratessa,paino 1,7 kg,keskikäyrällä menee (hyvä) verensokerit hyvällä mallilla ja kohdunsuu takana,kiinni ja täyspitkä. Elikkäs ei ole supparit saaneet mitään aikaan,nyt onkin niiden puolesta rauhoittunut tilanne ja ihanaa kun on lomaa ja ihmisiä poikaa hoitamassa,niin saan levätä. 2 viikonvälein nyt on kontrollit.
Meillä on mies ja mun äiti hoidelleet jouluruoat,huomenna sit käydään vielä kaupassa.
Nyt nukkumaan..... tiivii
Mimmu, Rosan altistukset sujuu valvoen. Ei eroa onko päärynä-, hirssi-, vai hirvipäivä. Lapsi taintuu sänkyyn n.klo 00.00, heräten 10-12xyössä + syö 2xyössä. Uskomatonta mitä 20 ml kiinteää vuorokaudessa saa aikaan. Onneksi miehellä on hiljainen kausi töissä, saan nukkua aamuisin klo 9 asti ja joskus jopa puol kymmeneen. Hirvi saa Rosan ylähuulen punottamaan, hirssi ja päärynä eivät ole tehneet iho-oireita. Onnittelut työkuvioiden järjestymisestä!
Lila75
Ps. Ei kuusi mahtunut saunan ovesta. Siispä kuusi pystytettiin ulos, keittiön ikkunan alle. Muovikuusta en osta. Outoa kun ei ole kuusta jouluna.
Mua surettaa tuo teidän koiruus... toivottavasti saisitte PIAN selvyyden ja lääkkeet toiselle.
Meidän pikkumies seurusteli yhteen saakka yöllä, sitten nukkui 3h, heräsi syömään neljän aikaan ja kitisi ruoan päälle vielä masuaan kunnes nukkui taas 06-08. Isompikin nukkui onneksi aamu 8:aan. Mä nukuin siis 3+2h!! Olo on ihmeen pirteä!
nyt vikat joululahjat pakettiin ja ulos, eilen en sinne ollenkaan ehtinytkään. Illalla tulee kaveri kylään, ruoka pitää tehdä ja suihkuun ehtiä, joten nettiaikaa ei tänäänkään ole. Huominen on myös kiiru päivä, siivotaan koko talo ja käydään viemään lahjoja kummilapsille, joten ellei musta kuulu olen työn touhussa imetysmaratoonin ohella.
Tunnelmallista joulunodotusta siis teille, älkää stressatko, tulee se joulu kuitenkin joka tupaan! Nauttikaa valmisteluista, lapsetkin niin tekevät!! Ja jos joku nurkka jää siivoamatta sammutetaan valot ja sytytetään kynttilät, niin ei niitä villakoiria siellä kukaan huomaa. Ja illalla kun lapset ovat nukkumassa nostetaan jalat pöydälle ja nautitaan lasillinen hyvää punaviiniä tai glögiä ja huokaistaan syvään. Ja nostetaan malja meille maailman parheille syysäideille!!
äitikuu, syyspoju joka odottaa kovasti TonttuPukkia + vauva kohta jo 3 vkoa