***SYYSKUUN SISSIT*** to-su vko 51
Tervehdys Sissit!
Päiväpinoon ei sitten kuitenkaan kovasti ehditty kirjoittelemaan, niin jospa kokeiltaisiin tässä vaiheessa tälläistä viikon loppun pinoa?
Taitaa kyllä tuo lähestyvä aatto pitää porukkaa sen verran kiireisenä, että pinoutuminen jää taka-alalle?
Tänään olisi viimeinen työpäivä (tai siis ilta) ennen aattoa kun huomenna olisi pekkasvapaa. Hyvä niin, sillä koko viikon olen mennyt kuin heikkopäinen ympäri kyliä ja jouluvalmistelut on vielä pahasti vaiheessa.
Viime hetken vinkkiä kaipaisin kun en keksi mitään lahjaa 10v ja 13v tyttösille? Tytöillä kun on sitä tavaraa ihan omasta takaa kovasti paljon ja mitään " turhaa" ei tee mieli ostaa kenellekkään.
(.) Edelleenkään ei mitään oirehdintaa mihinkään suuntaan. Väsyttää ja viluttaa, mut niitä en oireiksi laske tämän flunssan kourissa. Sitkeä pöpö tuntuukin olevan kun nyt jo puolitoista viikkoa on pitänyt otteessaan.
Nyt eteisen maton pesuun että se ehtii kuivumaan ennen aattoa!
Leppoisaa torstaita kaikille!
-Rimpe- kp 21/n.26
Kommentit (26)
Unikonkukka: Peliä olen juu miettinyt vaan mikähän se tuon ikäisille olisi hyvä? Omat vielä vähän pienempiä niin vaikea arvailla mikä tuollaiselle kohta teinille kävisi..
Sen pelin pitäisi olla varmaan joku hieman vaikeampi, taktiikkapeli tms. Monopolysta on tainnut tulla juuri uusi versio, mutta se on niin yleinen peli, että kaikilla taitaa olla se. Katselin tuossa lelulehdestä...vähän vaikeampia pelejä on ainakin CSI, Manila, Elasund, cluedo, pirates of caribbean (dvd-peli), risk... CSI voi olla ehkä liian vaikea vielä nuorimmaiselle.
Muistelen, että itse tykkäisin tuon ikäisenä cluedon tyyppisistä peleistä, joissa piti ratkoa jokin arvoitus tai mysteeri. Niitä pelejä oli montakin, mutta en muista niiden nimiä enää.
Niin ja Aliashan (sanaselityspeli) on myös hyvä vaihtoehto.
Vielä olen täällä palloilemassa minäkin kun ei malta poiskaan pysyä. Tuon ikäisille kyllä on melko hankalaa keksiä lahjaa,kun ovat jo periaatteessa niin isoja varsinkin toi 13v että mikä tahansa ei enään kelpaa. No pienemmälle menee varmaan vielä se peli ja luulen et isompi tykkäis jostain lempi cd levystä.
Mun veljen tyttö on nyt 15 v ja just kaikki tuollaiset jotkut cd:t ja elokuvat oli pop just muistaakseni 13vuotiaana.
Sit tuosdta oviksesta (sorry nyt livahti nimimerkki taas ohi). Luulen et sulla jo ovis mennyt sanoisin eilen mut kantsii kuiteskin vaik vielä varmistella. Itselläni oli kans tässäkierrossa aikaisin ovis,odotin kp 14 sitä, niin onneksi kävin follikkeli ultrassa kp 11 sillä lääkäri käski samaisena iltana harrastaa petipuuhia.Ja mä en havainnut edes minkäänlaisia limoja vaik yleensä niitä tulee runsaasti.
Sit omaa napaa: Kp 19/26 tai lääkärin ja oviksen mukaan kierto on jotain 24 päivän mittainen,mut itse meinaan elellä ihan tuon 26 pvän mukaan.Tänään rintoja kutittanut ja selkä kipeytynyt niin ettei tahdo istumasta ylös päästä,samaa oli kun esikoinen ilmoitteli tulostaan.Mut nyt kyllä pistän kaiken terojen piikkiin niin ei pääse mopo tallista karkaamaan. Niin ja rinnat turvonnut niin ettei yökkärin napit pysy kiinni rintojen kohdalta. Mut katsotaan nyt mitä tulevan pitää sisällään.
Kaikille suunnattomasti plussapölyä ja peukkuja tasapuolisesti.
Hyvä idea tämä loppuviikon pino. Joulu verottaa pinoutujia, se on varma.
Itse olen iloinen, sillä aamulla ilmestyi ovistestiin nyt vahva plussa. Eli ovis on sittenki vasta tulossa, joten eilisillan touhut oli hyvin ajoitettu. Taisi stressi tosiaan viivästyttää nyt tätä oviksen tuloa, no pääasia että tulee, että voi taas elätellä jotain toivoa raskaudesta.
TYlsää on se, että flunssan takia meni ääni eilen. Nyt olen esikon kanssa kotona (n. 3v) eikä poitsu oikein tajua, miksi äiti ei puhu :I Vaikeeta.
No niin, nyt pitää taas mennä (äiti kiltti tule leikkimään)
Jaksuja kaikille ja tärppejä!
Koralli73 kp 16/24-27 (tämä n. 29?) dpo0?
Niinpä ne lumet sitten taas sulaa täällä pk-seudulla pois.... ja on niin liukasta että joka askeleella meinaa kaatua :-(
Lieneekö meikäläisellä tuo ovis sitten meneillään kun nipistelyä ja vuotoilua näyttäisi olevan. En tosiaankaan ole aiemmin näihin asioihin paljoa kiinnittänyt huomiota. Esikoinen tärppäsi toisella kierrolla ja sen jälkeen ei moneen vuoteen olla edes yritetty raskautua.
Reilun viikon päästä olisi kuukautisten aika, saapa nähdä miten käy!
Mulla on muuten lievä kilpirauhasen vajaatoiminta mutta sitä seurataan sen verran tarkasti, että lääkitys on koko ajan ajantasalla. Ja kuten mainitsin, esikoinenkin sai hyvin alkunsa, vaikka vajaatoimintaa oli silloinkin.
Iloista loppuviikkoa ja joulun odotusta!
Ykä kp 18/26
täällä yks surullinen tädin yllättämä ilmoittautuu syyskuisiin..
eli kp huikeat 2/27 ;)
olin ihan varma et nyt onnais mut ei.. ja nyt pitäis jaksaa vielä nää joulujärjstelyt.. no, on ainakin muuta ajateltavaa!
ja saa maistella jouluna glögiä ja juhlistaa vielä uutta vuotta skumpan kanssa. jos jotain positiivista väkisin haetaan ;)
mut sen jälkeen alkaa taas piinailu..
nyt joulusiivouksen pariin..
-m-
Mulla on kyllä kamalimmat menkat ikinä... Sattuu ihan tajuttoman paljon, vihloo ja kivistää ja juilii... Onkohan niin että mulle tosiaankin on tullut jäädäkseen nää kuukautiskivut? Silloin nuorena likkana ei ollut vaivan vaivaa...
Täällä alkaa joulun valmistelut olemaan jo hyvällä mallilla. Ruokaostokset tehdään vielä nyt pe tai la, jotta päivämäärät säilyis madollisimman pitkään. Tulossa yks sun toinen ruokailemaan meille sitten joulupäivänä.
Plussa onnea kaikille, ja toivon et tää joulun aika sais päivät kulumaan nopeasti jotta voisin bongata oviksen!
Shani@ kp5/27-29 nykyään yk2
Muikkelis mui
RIMPE: mäkin ekana just ajatellin pelejä. Onhan niitä lisöksi myös vanhoja kivija perinteisiä; kinmbleä, monopolia, trivial pursuittia... mä itse ole myös sitä mieltä, että ennemmin ostelen jotain hyödyllistä kuin leluja, jota muutnekin on kaikilla PALJON. Kirjat ja pelit ovat kuitnekin aina pidempi ikäisiä kuin lelut ja toisekseen mä olen ainakin niin armottomasti tipahtanut mikä nykyään on pop ja mikä ei. Pokemonit ja bratzit mä olen sisäistänyt mutta muuten... no idea!
Tervetuloa vaan uudet sissukat joukkon! Meillä on täälä varsin kiva poppoo koolla.
Paljon onnea KOrallille. Pidetään huuurjaasti peukkuja, että joulun taika tekisi ihmeitä, ja onnea muillekin, joilla h-hetkia ajoittuu joululle. Itsellenikin se sielä main olisi ;)
Mä olen yrittänyt tietoisesti selata enkä suostu ottamaan mitään joulu paniikeja. Kävin kasvohoidossa ja muutenkin olen tänään vp:nä pykinyt vaan lepäilemään ja rauhottumaan. mennyt syksy on olu kyllä hirmuisen synkkä ja pimeä!
Paljon tsemppiä kaikille, itse saatan vielä ennen aattoa piipahtaa lukaisemassa kuulumisia....
Piparin makuista joulua sisarille! :)
Katarina kp 8/25-26
Mulla on monta vuotta edellisestä raskaudesta ja nyt olen täällä miettinyt, että millasia ne raskausoireet mahtoi ollakaan. Sen muistan, että rinnoissa nipisteli jo ennen kuin silloin tiesin olevani raskaana.
Nyt tuntuu samalta, mutta voi olla, että nyt vaan mietin niin tarkkaan omia tuntojani. Tää on vasta eka kierto, kun yritellään ja olishan se epätodennäköistä, että heti tärppäis. Mutta te joilla on " oireet" tuoreemmassa muistissa niin vinkatkaa jotain. Kiitos!
Täällä ei vieläkään ovistikkujen mukaan ole ovista bongattu. Aina on testiviiva vähän haaleampi kuin kontrolliviiva. (Ainakin mun mielestä). Eilen tuntui pientä jomotusta munasarjoissa ja muutaman kerran tänään aamupäivällä, mutta siinä kaikki. Limoissakaan en ole mitään selvää merkkiä nähnyt, joten oliskohan tämä ovuloimaton kierto. Vähän kyllä harmittaa kun ei tiedä tapahtuuko sitä ovulaatiota tai ei, mutta en aio antaa periksi. Tänäänkin olisi tarkoitus peittoja pöllyttää. Kalenterista kun katsoin niin mulla on välillä ollut ovulaatio niinkin myöhään kun kp 18, että toivossa on hyvä elää...
Täällä alkaa olla jouluvalmistelut tehty. Kuusi on hankittu eilen ja koristeltukin. Joululahjat on ostettu ja jouluruoat haetaan varmaankin perjantaina ja lauantaina mitä tarvii vielä. Onneksi tuo jouluaatto on tulossa niin ei ehdi niin miettimään koko ajan tuota vauvanyritystä (suurimman osan aikaa vaan ;) heh, heh...
Pikkupapu kp 17/28 (yk 1)
kp 22/28-32 ja huvikseni ja typeryyttäni testailin Acon10:llä. Eipä tietenkään tullut ees haamua...liian aikaisessa olin joka tapauksessa, joten toivo ei häipynyt (vaikka ois toivonut tietty yllätys haamua tms.) heh ;)
Väsy!!!!! Parina päivänä töiden jälkeen päikkärit sohvalla maittaneet, huonoa oloa myös. Voi johtua kyllä stressistä. Lämmöt nousi tänään taas hieman, nyt 36.9 norm. 36.5-36.6 (aikaisemmissa raskauksissa testipäivänä lämmöt olleet n.37.2 ja enemmänkin joten ei lupaavalta näytä). Ovis saattoi kyllä olla vasta kp 19 (eikä 14 jolloin toinen ovisveikkaus), niin saa nähdä onnistuuko mahdollinen kiinnittyminen jos luteaali n.9 päivää.
Joulu alkakoon, peukkuja kaikille piinailijoille!
Paketoinnin lomassa täytyi tulla vielä kuulumisia kurkkaamaan.
Hyvä juttu, että " kadoksissa olleita" ovisplussia on alkanut löytymään!
Mulla kävi tossa mielessä olisinko tässä kierrossa tilannut satsin tikkuja, mutta totesin, ettei siitä taaskaan mitään tulis, kun ollaan lähdössä jouluksi reissuun ja tikuttelu pitäs alkaa sitten jo tuossa aattona. Viimekski, kun ovista yritin muutama kk sitten tikutella, me oltii reissussa ja plörinäks meni koko homma, kun en joka päivä niitä tikkuja muistanukaa ja onhan se muutenki vähän hankalaa alkaa vieraassa paikassa purkkeihin pissaamaan...
Omaa napaa vähän lisää: Täti on vihdoin taas häipynyt ja vauvasiemenen kylvö alkanut. Onneksi alkoi loma ja työkiireet kutsuvat seuraavan kerran vasta tammikuun alussa. Jospa tämä lomailu vaikka edesauttais raskautumista.
Mutta plussia ja ovisplussia kaikille kovasti !!!! Täytyy jatkaa tonttu-hommia :)
-S- kp 6/26-29 yk 8
Täällä flunssa jyllää, ääni alkoi illalla vähän palautua. Vietiin esikko mummulaan, että saan tämän päivän huilia äänenikin puolesta, että se palautuis ku lähdetään huomenna ajelemaan toiseen mummulaan joulun viettoon.
Ovistestiin tuli plussa taas tänään, joten nyt päättelin että se parin päivän takainen " ehkä-plussa" ei sit ollu vielä oikea plussa, koska eilinen ja tämänaamuinen oli niin selkeitä plussia. Eli myöhään on ovis nyt. Lämpö oli vielä ihan alhaalla tänään, joten kaipa se on sit tänään se ovispäivä eli kp 17. Toivottavasti lämpö nousis huomenna, niin tietäs varmaksi. Mies oli kyllä jo aika tuskainen etät meinaatko tosiaan laittaa joulunaki kellon soimaan klo 6 aamulla lämmönmittausta varten, hmm... ehkä pitäs antaa myöten. Mutta huomenna kyllä vielä mittaan.
Toivottavasti muutkin oviksenmetsästäjä onnistutte. Pikkupapulla ilmeisesti kans on ovis kateissa. Laitoit että teillä on yk1, nyt multa on menny ohi, mutta oletko siis just lopettanu esim. e-pillerit tmv? Sehän voi sotkea kierron joksikin aikaa. Toivottavasti se ovis pian teilleki tulee.
Entäs Tamatu, aloititko ne terot jo, eli oletitko että ovis meni jo?
Shani@: mulla kans ei koskaan ole ollut menkkakipuja ennen kuin esikon syntymän jälkeen eli vasta kolmikymppisenä alkoivat ne kivut. Ei ne nyt mitään mahdottomia silti mulla ole, mut silti.
Vielä 2 yötä jouluun. yritetään malttaa mielemme. :) Iloista joulun odotusta!
Koralli73 kp 17/ n. 30?? dpo 0?? yk6
http://koralli.page.tl
Kumma juttu....luulin, että ovis oli jo (eilen siitä kirjoitin). Eilen sitten iski taas töissä samanlainen alaselkäkipu kuin maanantaina ja kohta alkoi monta tuntia kestänyt vihlominen oikeanpuoleisessa munasarjassa (tai ainakin jossain sillä tienoin). Illalla sitten huomasin juuri ennen sänkyyn menoa ihan tajuttomat limat. Ikinä ei ole tuollaisia määriä noin paksua ja venyvää limaa tullut! Tuon nyt viimeistään oli pakko olla ovis. Saattoihan olla, että se oli jo toinen. Nyt tuntuu olo helpottuneelta. Viikon olen jo sitä ovista odotellut ja limoja on riittänyt. Johan tuossa just oli jotain kuivempiakin päiviä. Tän mukaan jos nyt sitten lasketaan, olisi kiertokin taas pidempi.
Nipukasta ei ole tietoa, kun en yltänyt siihen tänään(!).Nyt vaan peukut pystyyn, ettei tule täti juuri esikoisen synttäreiksi.
Päästään pyörällä oleva Unikonkukka kp 13/23-27 dpo ????
Piti vielä toivottaa kaikille
HYVÄÄ JOULUA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA 2007!!!
Sekä plussaonnea tietenkin!
En varmaan kerkeä tämän päivän jälkeen reilu pariin viikkoon tänne ollenkaan. Tammikuun tokalla viikolla tuon sitten hyvät tai huonot uutiset. Toivotaan ensimmäistä db ;)
Koralli73: Ollaan tässä kuussa heitetty kortsut nurkkaan eka kertaa sitten esikoisen syntymän tammikuussa. Kierrot oli vielä synnytyksen jälkeen hieman hakusessa, mutta viimeaikaiset kierrot kuitenkin sen 28 päivää.
Tästä kierrosta ei ole mitään hajua enää. Ei ole tullut selviä ovismerkkejä ollenkaan: ei kunnon limoja, kunnon jomotusta (vain sellaista pientä epämääräistä) ei kuivaa ajanjaksoa, eikä selvää viivaa ovistikkuihin. Ota tästä sit selvän! Taidan kuitenkin tänään käydä vielä apteekin kautta kääntymässä kun muutenkin asioille menen. Täytyy ostaa noita pirun tikkuja lisää, vaikkei ne vielä tähän päivään mennessä ole hyvää luvanneet... *huokaus* No, näillä eväillä jatketaan kuitenkin kohti piinaviikkoa. Toivottavasti itselläkin olisi aihetta jännitykseen kierron lopussa...
Parempaa plussaonnea muille sisseille!!
Pikkupapu 18/28? (yk 1)
Seuraavan kertomuksen myötä haluan toivottaa teille kaikille oikein lämmintä ja rauhaisaa joulua!
Ykä
* * * * * * *
Äiti, kertoisitko
Olen kuusivuotias ihminen jo, niin että äiti kertoisitko, mistä meidät lapset on tehty?
Olen tarhan tädiltäkin kysynyt, hän on vain minulle hymyillyt, ja talkkarikin on hämmästynyt.
He sanovat: odotahan nyt!
Naapurin pihalla kerrottiin, että pienet lapset on tehty niin, että vettä ja jauhoja sotkettiin ja taikina lapseksi muovailtiin, sen jälkeen uunissa paistettiin. Äiti, tehdäänkö lapsia niin?
Äiti, voiko tällaista pientä lasta tehdä lehmän pienestä vasikasta, jos karvat vain ottaisi pois? Ei antaisi lupaa ammumaan, pyytäisi pottaan pissaamaan ja kahdella jalalla kulkemaan?
Äiti, voiko pelto tai kasvimaa ihmisen taimia kasvattaa, kuten porkkanaa, heinää tai muuta? Miten taimet vauvaakin pienemmät, pellon mullassa pärjäävät, kun siellä on madot ja jyrsijät sekä sateet ja tuulet myrskyisät?
Jos minut on tehty sairaalassa tai tehtaassa lapsia valmistavassa, niin mistä rakennusaineen saivat? Mistä lämmön laittoivat ruumiiseen, miten jalkani saivat liikkeeseen, mistä huono olo kun tuhmasti teen, mistä itku kun sattuu varpaaseen?
Lapseni, Pieni olet vielä ymmärtämään, mutta väärin teen jos ääneti jään, joten rakennusaineesta kerron.
Se on ainetta kultaakin kalliimpaa, sitä ei rahalla ostaa saa, ei kasvata meret, ei metsät, ei maa - silti jokainen voi sitä omistaa.
Taivaan isämme kultaisin, meille kaikille lahjoitti paketin, joka sisältää rakennusaineen.
Käyttöohje on yksinkertainen: Käytä ainetta reilusti tuhlaillen, sitä säilytä lämmöllä sydämen, koska se on vihalle allerginen.
Se on rakennustarvikepakkaus, jonka päällä on teksti: Rakkaus
Tästä sinutkin, lapseni, tehtiin. Siitä miljoonat lapset on valmistettu, siitä kaikki kaunis on rakennettu, siitä onni on koteihin asennettu, sen avulla paha on karkoitettu.
Tekijä tuntematon
täällä me tehdään vauvoja niin ettei nettiin ehdi :o) jtp menetelmä on oikein hyvässä käytössä ja toiveet korkealla. Nyt vielä viimeiset paketit metsästämään lähihalpiskauppaan :o)
OIKEIN HYVÄÄ JA " RAUHALLISTA" JOULUA KAIKILLE
ja paljon plussia toivon ensi vuoden alkuun!!!++++++++++++++
niiloakseli kp 14/?
laitanpa siis edelliseen pinoon kirjoittamani viestin tännekin:
Täällä on kanssa se ovis hukassa. Niitä limojahan alkoi tulemaan jo kp 6 vai 7? Kp 9 oli kovaa alaselkäkipua ja pahaa oloa muutaman tunnin (oviskipu?). Nyt sitten (kp 12) tuntuu jo vähän kuivemmalta olo, mutta nipukka on vielä pehmeä ja korkealla. Oliskohan se ovis sitten eilen tai toissapäivänä ollut? Vai kenties jo silloin maanantaina? Vai onko mahdollisesti vielä tulossa? Mä oon nyt ihan sekaisin. Ennen on aina selvästi ollut ne limat parina päivänä. Tikkuja ei ole ollut käytössä enkä lämpöjäkään mittaile.
Niin, ja eilen kipeytyi nännit ja tänään rinnat, joten ehkä se ovis jo meni. Lyhyt kierto siis taas odotettavissa. Onneksi on tuossa joulupyhinä niin paljon menoa, että ei kerkeä asiaa edes miettiä. Sitä siis odotellessa...
Unikonkukka kp 12/23-27 dpo 2?