Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*<:-)= KESÄKUISTEN JOULUVIIKON TO-SU *<:-)=

21.12.2006 |

Tästäpä alkua pinolle!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

kylläpäs tällä viikolla on ollut hiljaista meidän pinossa. Kaikilla taitaa olla niin joulutohinat päällä.

Eilen saatiin huonoja uutisia bambiinolta :´(. Itsekin oon taas ollut jotenkin kauheen huolissaan tän pikkuisen puolesta, joten bambiinon viesti kouraisi syvältä... Haluaisin nyt käydä neuvolassa kuuntelemassa ennen joulunviettoon lähtöä vaavin sydänääniä, mutta mä oon niin kauheen paljon rampannut siellä, etten ilkeä... Määhän oon tuntenut jo sintin liikkeitä noin reilun viikon ajan, mutta nyt parina päivänä ei ole tuntunut mitään :-(. En tiedä miksi mulla on niin pahaenteinen olo tän raskauden suhteen - ekassa raskaudessa ei tältä tuntunut.

Oon lueskellut tuota " raskaus ei ole sairaus" -pinon keskustelua ja sen seurauksena miettinyt, että määkin oon vaan kauheesti valittanut tänne teille kaikista pikkuvihlasuista yms... [b]-Tuuli@-[/b] kirjoitti sinne kyllä hyvän kommentin! Just noin määkin oon ajatellut, että teille on tänne helpompi anonyyminä valittaa vaivoja. Ei kaikkee viitti tuttujen niskoille sälyttää ;-). Eikös ME kaikki olla tästä samaa mieltä ja jatketaan toisillemme valittamista?

Me lähdetään huomenna pohjoiseen päin mun vanhempien luokse joulunviettoon. Saa nähdä miten se pitkä automatka sujuu tällä mun vaivaisella selällä... Voi olla tuskaista istumista, mutta eiköhän siitä selvitä!

Oikein mukavaa joulua teille kaikille! Mä meinaan kyllä syödä koko ajan jouluna - ihana mennä äidin ruokatarjoiluun! Mulla on nimittäin nyt tullut uutena piirteenä tähän raskauteen jatkuva karmee nälkä! Silloin pahoinvointiaikanahan mun ei tehnyt mieli syödä mitään, mutta nyt tekee :-). Hyvä kun on joulu edessä *<;-)! Saan varmaan viikossa takaisin kaikki pudonneet kilot...

-satu ja sintti rv 15+5 (tai 16+3)

Vierailija
2/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sama juttu tälläkin toisen odottajalla jotenkin enemmän jännittää sitä että kaikki on hyvin, vaikka eilen kyll käytiin neuvolassa ja kuunneltiin niin voimakkaita sydänääniä ja vilkas kaveri siel tuntui olevan muutenkin. Että kaikki siis ookoo mut mulla kun ei vielä ole noita liikkeitä tuntunu niin ehkä siksi sitä koko ajan miettii. Mut eikös se niin ole vielä näillä viikoilla ihan normaaliakin, ettei ne liikkeet aina tunnukaan. Mutta hyvää joulua kaikille ja syökäähän jouluna kovasti kinkkua!

t.s@tu ja maha-asukki 14+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uutena täällä palstalla olen ja kiva kun on vertaisia täällä!

Mulla siis alkaa huomenna rv18. Liikkeet tuntuu, kun osaa keskittyä niihin, on jo tuntunut jonkun aikaa =)

Mää mietin kanssa heti, että onko kaikki ok jos liikkeitä ei hetkeen tunnu..tai pitkään aikaan. Huomenna on neuvola ja aina ne käynnit jännittää, että kuullaanko sydän äänet ym..tiedänhän mää sen ettei ne liikkeet vielä ole niin voimakkaita, mutta sitä huolehtii silti.

Odotan siis ensimmäistä.

Kyllä sullakin varmasti bambiino siellä kunnossa on, kuhan ottaa torkkua paljon ja aina ne liikkeet ei osu kohdun seinään, muista se =)

Vierailija
4/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, minullakin on eilisen ja tämän päivää ollut jotenkin huoli ja ahdistus tästä odotuksesta ja vauvasta. Vaikka tiistaina kuulin neuvolassa sydämensykkeen, niin jotenkin nyt on kamala huoli, että onko kaikki varmasti kunnossa. Varmaan jotain hormonimyrskyihin liittyvää, mutta toissa yönä heräsin siihen, että itkin. Muistin heti nähneeni unta, että esikoisemme oli kuollut siinä unessa. Ehkä se illalla katsottu dokumenttikaan niistä kaukomaiden vauvamatkoista ei tehnyt hyvää ja kaikenlaiset ajatukset jäi mieleen pyörimään.

Mutta kunpa alkaisin jo tuntea liikkeitä, niin tietäisin, että vauva voi hyvin!!

Olen myös sitä mieltä, että tällä foorumilla on erityisen helppo ja hyvä näitä tuntojaan purkaa. Ihan kaikenlaisia. Puolestani linja voi jatkua samanlaisena vastedeskin.

Mutta, joulu on joka tapauksessa vielä edessäpäin ja olen sinnitellyt ja ollut avaamatta isoa suklaakonvehtirasiaa... Kohta en enää pysty tai sitten mun on vietävä se naapuriin. :-) Suuri intohimoni, suklaa. :-)

Lupasin lukea noille lapsukaisille pari jouluaiheista kirjaa ja siihen perään onkin hyvä torkkua vaikka pienet päiväunet.

Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille!!

miira + salomo 15+6

Vierailija
5/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu: Kyllä tänne mahtuu vaivoista valitusta ja murehdintaa. Ei minua ole ikinä (ei silloin, kun esikoista odotin toukoissa eikä nytten täällä kesisten pinossa.) häirinnyt kenenkään valitukset. Ja valitanhan itsekin aina, jos siltä tuntuu. Eli antaa palaa vaan.;)

Ja sitten piti lisäämäni noista liikkeistä, että vaikka minäkin olen jonkusen kerran toukan liikkeitä tuntenut niin todella harvakseltaan ja väliä saattaa olla pari-kolmekin päivää ennen, kun seuraavan kerran mitään tunnen. Ja minusta se on täysin normaalia näillä viikoilla, että liikkeet ei tunnu päivittäin ja säännöllisinä. Kun on täysin normaalia olla tuntematta liikkeitä vielä moneen, moneen viikkoon. Päin vastoin aika harvinaista herkkuahan tämä liikkeiden tunteminen näin aikaisin on. Ollaan siis Satu ihan huoletta.:)

Tuossa samalla muuten vastasin S@dunkin liike pohdintoihin.:)

Me lähdetään ajelemaan parin tunnin päästä joulun viettoon koti konnuille. Pakkaukset on vielä vähän kesken ja pitäisi jotain ruokaa laittaa ennen startataan pihasta.

Olen jo anoppia " vannottanut" , että ei nosta graavilohia, mätejä ja juustotarjottimia minun ulottuvilleni.:) Mulla on nimittäin ihan kamala himo noihin kaikkiin edellä mainittuihin herkkuihin..Mutta en meinaa koskea mihinkään noista. Ensi jouluna sitten senkin edestä.

Hyvää, rauhallista ja toivottavasti valkoista joulua kaikille!

Tuulia 15+5

Ps. Ajellaanhan sitten varovaisesti joululiikenteessä.

Vierailija
6/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvakseltaan oon ehtinyt kirjoittaa mutta vähän oon välillä yrittänyt päästä lukemaan kirjoituksianne. Kiva kuulla samoissa vaiheissa menevien mietteitä ja aatteita.

Töissä ollu niin kauhee kiire ettei oo ehtinyt mitään ekstaa, eikä kotona illalla enää jaksa. Siellä aika menee kotihommiin ja pian 3v pojan kanssa olemiseen, ja miehenkin olemassaolon yritän välillä muistaa:)

Bambiinolle oikein paljon jaksamista ja uskoa tulevaan!

Tää on hyvä kanava valittaa kun ei koko ajan haluaisi sitä töissä tehdä tai kotona miehelle ja pojalle:) Töissä oletetaan että tässä vaiheessa vielä pitää jaksaa eikä kotonakaan oo kivaa koko ajan passauttaa itteensä kun on kipee ja väsynyt. Mulla on ollu alaselkä kipeä ihmeen paljon ja eilen oli jalat ja joka paikka kun ei ehtinyt istumaan melkeen koko päivänä, vain juoksemista. Huoh autuutta mun edellistä työpaikkaa edellisen raskauden aikana, jossa " sain" vaan istua koko ajan, ei ollu paikat kipeinä eikä ollu ollenkaan näin väsy. No, tätä se vastuu teettää...

Muuten kaikki ok, joulua odotellaan vaikkei mitään sen erikoisempia suunnitelmia olekaan, kotona vain rennosti ja joku pikkuinen visiitti joinakin päivinä. Pojalle on lahjoja ostettu ja sitä se paras riemu on: seurata sen iloa:)

Oikein mukavaa joulun aikaa kaikille ja oikein hyvää odotusta ja masun kasvatusta! Syödään kunnolla eikä välitetä muutamasta lisäkilosta:)

Vierailija
7/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemassa olen käynyt kyllä lähes päivittäin, mutten ole jaksanut kirjoitella. Kumma juttu, kun se ällö kuvotus vähän helppas, niin johan tulimarmoton väsymys tilalle. No, töissä on ollut edelleenkin tosi kiire ja sitten on nää kaikki joulun hössötykset päälle, että en ihan sata-varma ole mikä tän olon nyt aiheuttaa...

Mulla on aivan samoin nää tunteet tän toisen kanssa paljon sekavammat. Sen kuvotuksen kanssa oli vielä varma, että on raskaana ja nyt kun se helpottaa, niin heti jo ajatteleekin, että kaikki ei varmaan ole kunnossa. Mullahan ei vielä ole neuvolassa edes yritetty kuunnella sydänääniä, vaikka ekasta näillä viikoilla oli jo neuvolakortissa merkintä - outo juttu, vaikka on sama neuvolatätsy. Seuraavan ajan sain vasta ensi vuoteen, joten vielä on odottelemista sen suhteen. Toi ultra oli alkukuusta ja se vähän varmisteli oloa, mutta siitäkin on kohta jo niin kauan, että samat epävarmat tunteet taas pääsee valloilleen...

Mäkin näin tässä joku yö jotain vauvaunta, että tää syntyikin etuajassa ja jotain, ei niin hyvää, mutta onneksi olen ehtinyt unohtaa sen jo! Ekaa ootellessa ei tosiaankaan ollut minkäänlaista epävarmuutta raskauden etenemisestä, mutta tässä kuuntelee jokaista vihlaisua ja olotilaansa ylipäätään tarkemmin. Mulla on varmaan syynä se, että ikää rupee olemaan jo aikas paljon, että jos tän kanssa nyt sattuu jotain, niin voipi olla, ettei enää meille lapsia saadakaan.

Hei, en ole onneksi käynyt lukemassa sitä valitusta valituksista, mutta mun mielestä näiden tuntemusten jakaminen nimenomaan kuuluu näille sivuille. Kellepä sitä sitten valittelisi, en luule saavani sympatiaa muualta! Jättäisivät sitten lukematta ne henkilöt, joille vaivoista puhuminen ei sovi...

Eiku romaanihan tästä on tulossa, joten nyt on parempi vain toivotella hyvää matkaa teille joulumatkailijoille ja muille iloista joulun odotusta. Varmaan vielä kirjoittelen ennen joulua (jos tulee joku milenkiintoinen keskustelu!)

terv. nikki

Vierailija
8/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis se tumma viiva joka joillekin ilmestyy raskaudessa navan alapuolelle. Onko teistä kellään sitä vielä?

Ja molemmat kirjoitus asut olen nähnyt negra ja nigra, kumpihan lie?

ihan vaan mielenkiinnosta kysyn =)

Itselläni ei ainakaan vielä näy, mutta hento karvavana siihen on tullut..onneksi aika vaaleahko sellainen.

Entäs närästys? Kärsiikö kukaan teistä siitä tässä vaiheessa? Minä kärsin ja olen kärsinyt jo pitkän aikaa..outoa! en sitten tiedä johtuuko siitä, että olen sen verran lyhyt ja maha tullut heti esille ja työntänyt mahalaukun tosi korkeelle...mut sain hyvän reseptilääkkeen lääkäriltä..sitä vaan taas tämänkin asian suhteen tuli mieleen, että onko sittenkään turvallista syödä niitäkään lääkkeitä..kun sillon 60-luvullahan äideille annettiin pahoinvointiin dalidom-lääkettä joka teki lapsista raajattomia!! kauheeta sentään...

Vierailija
9/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä toivottelemme " kirpun" kanssa myöskin hvyää joulua kaikille, ja reissaaville turvallista matkaa!

Cana & " kirppu" 14 + 3

Vierailija
10/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu hiljaista on ollut ,itsekkin olen aina lukaissut ketjut nyt päätin kirjoittaakkin,meitä kyssiin synnyttämään tulioitakin ihan kivasti,voi pahoittelut bambiinolle ,mutta lohdutukseksi voin sanoa että hyvä että meni näin " alkuviikoilla" itselläni ed.kaksois raskaudessa kohtukuolema 26 viikolla ja toinen manehtyi 8 viikon ikäisenä syntyi 33viik,keskosena.

miten muut joko liikkeet tuntuu? minä olen odotellut jo kovasti mutta mitään ei vielä tunnu ,no eihän viikkojakaan vielä paljon,turhan pitkä väli tässä ultra oli pariviikkoa sitten ja ens to vasta nla,ja toivottavasti sydänäänet kuuluu,eihän sitä ikinä tiedä

masu kivasti jo pyöristynyt housut ei enää mahdu joten äp-housut suosiolla käyttöön,liivitkin tuntuu tiukoille.

minä sain eilen siivottua,kaikki matot ja petivaatteet oli tuulettuu,siinä välissä oli ilasten joulujuhlat ,huomenna vielä viimeiset lahjat niin kaikki on valmista,saa syödä suklaata ja loikoilla!hyvää joulua kaikille !

Vierailija
11/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu hiljaista on ollut ,itsekkin olen aina lukaissut ketjut nyt päätin kirjoittaakkin,meitä kyssiin synnyttämään tulioitakin ihan kivasti,voi pahoittelut bambiinolle ,mutta lohdutukseksi voin sanoa että hyvä että meni näin " alkuviikoilla" itselläni ed.kaksois raskaudessa kohtukuolema 26 viikolla ja toinen manehtyi 8 viikon ikäisenä syntyi 33viik,keskosena.

miten muut joko liikkeet tuntuu? minä olen odotellut jo kovasti mutta mitään ei vielä tunnu ,no eihän viikkojakaan vielä paljon,turhan pitkä väli tässä ultra oli pariviikkoa sitten ja ens to vasta nla,ja toivottavasti sydänäänet kuuluu,eihän sitä ikinä tiedä

masu kivasti jo pyöristynyt housut ei enää mahdu joten äp-housut suosiolla käyttöön,liivitkin tuntuu tiukoille.

minä sain eilen siivottua,kaikki matot ja petivaatteet oli tuulettuu,siinä välissä oli ilasten joulujuhlat ,huomenna vielä viimeiset lahjat niin kaikki on valmista,saa syödä suklaata ja loikoilla!hyvää joulua kaikille !

14+3

Vierailija
12/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Ja mukavaa kun löysit tälle palstalle. :)

Mulla on vähän ollut kiire noiden muuttolaatikoiden kanssa kun lauantaina pitäisi siirtää kamat miehen (jatkossa yhteiselle) asunnolle. Huh. Mies on tänään pitkään töissä ja olen joutunut yksinäni raahaamaan noita kevyempiä laatikoita alavarastosta tänne ylös. Kaksi jätesäkillistä olen jo roskiin heittänyt täysin turhaa tavaraa -kovalla kädellä siis. On pakko välillä istua alas, kun mahaan ja selkään alkaa vihloa kovasti.

Nyt täytyy yrittää jatkaa, ettei yöhön asti veny, mutta lupaan palailla illemmalla tervehtimään uusiks teitä kaikkia.

T: Odessa79 ja Milli 16+5

Vierailija
13/20 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa suurin osa porukastamme olla jo joululomilla, mutta jos tänne vielä joku eksyisi minunkin läksi...

Katsoiko joku eilen illalla mtv3.doc:in, jossa oli aiheena elämän ihme: Dokumenttikertomus yhden pariskunnan esikoisen kasvusta äidin masussa. Oli aika mukava ohjelma, ja liikutuksen kyyneliäkin minulla muutama vierähti. Toisaalta tuntui että ohjelma loppui kun seinään... tuleekohan siitä jatko-osa?

Cana & " kirppu" 14+4

Vierailija
14/20 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt on annettu " virallinen lupa" valittaa niin...:)

Yleensä olen aina se optimisti ja hymysuu joten en tajua mikä on! Olen niiiin väsynyt ja itkuherkkä koko ajan. Voisin vaan nukkua ja hereillä olo ajan kiukuttelen ja itken...Huoh...

Olen varmaan vaan niin totaalisen väsynyt näihin töihin...Tekis mieli ottaa saikkua kuukausi niin opittaisiin arvostamaan munkin työpanosta. No ei, mutta jotenkin vaan niin finaalissa että nämä neljä lomapäivää tulee todella enemmän kuin tarpeeseen. Välipäivät oon tietty töissä.

Ja tv:stä ei pysty kattomaan m itään herkempää ettei itku tuu heti. täällä on itketty niin Pakoa katsoessa kuin eilen sitä Tsunami-sarjaa. Ei sais kattoa mitään tommosta. En katsonut eilen mtv3:n dokkaria, oisin varmaan itkenyt siinäkin.

Onneks tulee joulu: Oikein rauhallista joulua kaikille, rentoudutaan ja nautitaan, ei oteta stressiä mistään:)!!

Vierailija
15/20 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä lukenut pinon joka päivä, mutta mä olen ollut jotenkin aivan armottoman väsynyt.. Koska tämä väsymys oikein helpottaa?

Mistäs on ollutkaan puhetta. Vaatteista ainakin. Mulle menee vielä kaikki omat housut ja muutenkaan raskaus ei näy ulospäin. Nyt tällä viikolla ollaan sitten kerrottu lopuille tutuille ja sanottu että vapaasti saa kertoa eteenpäin jos mieli tekee. Monet eivät ole meinnanneet uskoa kun ei vielä näy. Vähän sitä itsekin olen ihmetellyt kun muistakseni esikoinen näkyi jo näillä viikoilla. Tai sitten muista väärin. Tai sitten nuo muutamat liikakilot peittävät masun alun..

Me olemme jouluna kotona. Tai aattona menemme minun vanhemmille ja joulupäivänä miehen vanhemmille. Mutta samassa kaupungissa kaikki asutaan niin minnekään ei reissata. Tänään aiotaan ottaa joulukuusi sisään ja koristella, kivaa!

Välillä tuntuu että tuntisin liikkeitä mutta en ole varma. Kovasti niitä jo odotan. Kuten moni muukin on sanonut niin mullakin on jotenkin hirmu epävarma olo tämän raskauden kanssa. Kokoajan tarttisi jotain varmistusta että kaikki on kunnossa. Onneksi mulla on " jo" 11.1 seuraava neuvola. Vaikka tuntuu sekin kaukaiselta mutta eihän sinne enään kovin kauaa ole.

Jep, menen päiväunille kun poikakin nukkuu.

Oikein hyvää joulun aika kaikille!

Iiran

Vierailija
16/20 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankohan olla viimeinen tässä pinossa??=D

Meillä netti tökkinyt ja ti kirjoitin kamalan pitkän romaanin tänne ja kun olin valmis yhteys katkes.. nyt sit vihdoin ja viimein taas toimii-- *koputtaa puuta*

Kävin eilen lääkärissä näistä päänsäryistä ja muutenkin katto noi verenpaine arvot.. vihdoin alkaa asettuun kohdalleen.

Sain migreenilääkkeet jotka soveltuu raskaana oleville (mulla siis aikasempi migreeni tausta ja kaikki estolääkityksiä myöten).

SIt se ultras=D Siellä pähkinä uinu rauhallisena ja yritin tiirata kanssa jalkoväliä ja meinasin jo sanoo että onko sille kulkuset jo kehittyny( kun jotain sinne päin mun mielestä siinä oli), mutta sit kierrellen kysyin mikä toi on niin se olikin lantioluut... =D onneks en menny kysyyn. Eikä ne edes näillä viikoilla oo kehittyny.. reppana alkaa vasta muokkaan niitä. KAIKKI KUNNOSSA=D

Kävin aamulla aikasin yksin kaupassa ja kukkia hakemassa ja onneks menin, koska kun olin kotiin lähössä niin alko jo oleen sellaset ruuhkat kaupassa ettei siellä olis kärryjen kanssa enään halunnu liikkua!

Mies on hakemassa kuusta ja saa nähä saadaanko se jo sisälle vai tartteeko sitä sulatella (just joo... ihan kun niin kun mistä?)

Kaikki kummnkin melkein jo hankittu.. kaloja lukuunottamatta..

Jos en enään kerkee kirjotella ennen joulua, niin sit sen jälkeen..

IHANAA JOULUA JA NAUTTIKAA HYVÄSTÄ RUOASTA=D

mani ja pähkinä rv 16+1

Vierailija
17/20 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cana:

Toisaalta tuntui että ohjelma loppui kun seinään... tuleekohan siitä jatko-osa?

Cana & " kirppu" 14+4

Katoin, mutta nukahdin sohvalle. Olen nyt ollut nii-in todella väsynyt, harmi! Mun mielestä siihen tulee toinen osa vielä (olixe viikon päästä, tai jotain!) - toivottavasti silloin pysyn jo hereillä!

Tämä päivä meni laatikoita paistellessa, sitten tein pellillisen jauhelihapasteijaa ja vielä yhden omena-maustekakun, että kohta alkaa olla joulua varten kaikki valmiina... Huomenna pitäisi jaksaa siivota ja lupasin pojalle, että kuusi laitetaan myös jo huomenna, kun on tämä joulu niin lyhyt muutoin. Huomenna pitäisi vielä käydä kaupassa juomat ja leikkeleet on ostamatta - lihahyytelö, maksapasteija ja lohi (joita ikävä kyllä en sitten itse pääse syömään), sienisalaattiakaan en viitsinyt tänä vuonna tehdä itse ja tietty maksalaatikkoa täytyy olla. No, ei auta tämä joulu on vaan haisteltava herkkuja!

Iloista joulua vaan täältäkin suunnasta

=O nikki

Vierailija
18/20 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin ehdin koneelle. Töissä on minullakin ollut niin kiire että oon iltaisin kuukahtanut sohvalle jo yhdeksän jälkeen. Olen ala-asteen opettaja ja kyllä on tämä joulunaika ehdottomasti vuoden kiireisintä aikaa kaikkine kokeineen ja kirjojen ja vihkojen tarkistamisineen ja joulujuhlaharjoituksineen ja todistusten kirjoittamisineen. Mutta nyt on joululoma ja päätin unohtaa kaiken stressaamisen!

Täällä on moni ollut huolissaan että onko kaikki masussa hyvin ja siihen seuraan liityn minäkin. Viimeksi viikko sitten heräsin keskellä yötä koiran haukahdukseen enkä saanut heti unta. Siinä sitten mietin että kun kerran melkein kaikki raskausoireetkin on hävinneet niin kaikki ei voi olla kunnossa. Ajatukset kiersi vaan samaa rataa ja lopulta herätin miehenkin ja itkeä tihrustin varmaan tunnin ajan ihan varmana siitä että jotakin on vialla... Aamulla sitten tunsin itseni tosi järkeväksi...

No, sitä saa mitä tilaa, reilun viikon kadoksissa ollut pahoinvointi palasi takaisin ja muutaman päivän olin taas tosi huonovointinen. Eikä edes inkivääri auttanut tällä kertaa. Nyt on ollut välillä ihan hyviä päiviä ja esimerkiksi tänään illalla on ollut taas tosi paha olo. No, täytyy nauttia siitä että edes välillä on niitä hyviä päiviä. Nyt on siis jo rv 16+3 joten pian alan menettää toivoani siitä että pahoinvointi joskus hellittäisi kokonaan.

Mulla ei masu vielä kauheasti näy mutta liikkeitä olen nyt tuntenut muutaman päivän ajan. Se rauhoittaa kyllä kummasti ja saa hymyn huulille! Kyllä se raskaus tässä vaiheessa alkaa muuttua paljon todellisemmaksi. Tähän asti on aina aika ajoin ollut niin epävarma olo.

Mutta nyt iltapalalle ja nukkumaan! Rauhallista mieltä teille kaikille ja kiireetöntä joulunaikaa.

rosmariini & sintti rv16+3

Vierailija
19/20 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva " törmätä" täälläkin =) tämä on vielä vähän outo ja hankala palsta 24 verrattuna, mutta enköhän mää opi ja totu =)

Kuinka olet jaksanut?

Vierailija
20/20 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä mummolasta joulunvietosta! Täytyy kirjoitella, kun en ehtinyt joulun alla toivottaa mitään, eli HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE JA ILOISTA UUTTA VUOTTA!!

Vatsa on erittäin turvoksissa vähäisen liikunnan ja kovan syönnin ansiosta! Eli näyttää kyllä siltä kuin raskaus olisi pidemmälläkin. Joku kesäkuinen pähkäili erillisessä pinossa tätä asiaa - muitakin masukkaita siis löytyy!

Vähän närästää, kun en ole voinut syödä joulun kalaherkkuja - graavilohta, silakkaa yms. Mutta ehkä sitä jaksaa tän yhden joulun kinkun, rosollien ja laatikoiden voimalla.

Nyt takas joulunviettoon!