=¤= HELMENKANTAJAT torstaina =¤=
Kommentit (20)
Kohta on jo joulu!!!
Mieskin heräsi ihmettelemään että tarttis tehdä jotain ja käytiinkin kaupassa yhdessä. Huomasin samalla, että eihän ole järjen häivää mun raahautua lasten kanssa kauppaan supistelemaan, kun ostokset voidaan hoitaa myös yhdessä niin että mies kantaa kaiken ja paimentaa lapsia jotka yrittää ostaa kaikkea. Illalla mies vielä mietti ääneen, että siivoaa sitten joulusiivouksen heti lauantaiaamuna ja paistaa kinkun. Piilourputus tuottaa joskus tuloksia. Samalla mies tajusi, että pitäisköhän hänen viettää vähän enemmän aikaa lasten kanssa. Nythän isä ei kelpaa enää edes pyllyn pyyhkimiseen kun on opiskellut kaikki illat töiden jälkeen. Onneksi hänelle koitti illalla ihmeherääminen asiassa (ennenkuin ehdin räjähtää) ja nyt mietitään yhdessä, miten lapset taas hyväksyisivät isän kuten ennen hyväksyivät. Kun vauva syntyy, isän rooli kasvaa myös isompien lasten osalta.
En käynyt illalla saunassa, ja lonkkia särki kaiken yötä. OOn huomannut että jos käy saunassa juuri ennen unia, nukkuu paljon paremmin. On kai ruvettava saunomaan joka ilta vauvan syntymään asti!
Kummallista, mutta viikon sokerittomuuden jälkeen painoni on pudonnut kilon verran vaikka olen syönyt yhtä paljon ruokaa kuin ennenkin. Vain pullat ja suklaat puuttuu nyt ja kaikki sokeri. Ja saman viikon olen hoitanut lapsiani aiemman makaamisen jälkeen. Näköjään pelkällä lastenhoidolla saa enemmän liikuntaa, käydäänhän me joka tapauksessa puistossa joka päivä. On paljon hauskempaa lasten kanssa kotona kuin yksin. Eikä tarvi enää jännittää ennenaikaisuutta, kun on " jo" 34. viikko.
Nyt 3-vuotias karjuu tuossa että kauhee haju täällä. Odottavalla äidillä on ilmavaivoja...
Heinä 33+3
Illalla alkoi vesisade eikä siis maassa ole enää yhtään lunta :(
Heinä76: Osaa ne miehet siis joskus ajatella ihan itsekin, hienoa! Eiköhän se isukkikin pääse taas pian pyllyjä pyyhkimään ;)
Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä. Pari yötä olen nukkunut nyt tosi hyvin, enkä juurikaan ole öisin heräillyt. Olen myös huomannut, että saunapäivien jälkeen ei yöllä tarvitse vaihtaa asentoa niin tiuhaan eikä lonkat särje. Mulla ei tosi ole tuota mahdollisuutta, että saunoisin joka ilta, kun meillä saunaremontti on vielä aivan vaiheessa...(Aloitetaan vasta keväällä.) Käymmekin saunomassa äidilläni ja anoppilassa.
Eilinen päivä meni muutenkin vähillä supisteluilla ja huimauksilla, kun suurimmaksi osaksi vaan makoilin. Esikoinen osaa onneksi leikkiä yksinkin ja touhuilikin paljon omiaan antaen mun lukea kirjaa sohvalla. Välillä köllittiin yhdessä ja lueskeltiin hänen kirjojaan ja kuunneltiin satukasetteja, ihanaa!
Illalla luvattiin pojan kanssa lähteä ystävälleni kylään, että mies saa rauhassa täällä laittaa lattiamaton yläkerran aulaan ja rappusiin, mitkä ovatkin olleet jo toista viikkoa kesken... Joulusiivouksen lupasi tehdä jo huomenna, että lauantaina saataisiin vaan olla! Saa nyt nähdä...
Josko nyt vääntäytyisi loihtimaan jotakin ruokaa...
Pessi80 rv30+5
Meidän beibi hilluu jatkuvasti joko poikittain tai pää ylöspäin. Koskahan suvaitsisi kääntyä pää alaspäin?! On tosi alhaalla ja potkii niin alas että tun tuu että kohta tulee jalka ulos. Aiemmat 2 lastani olivat jo 27 viikon jälkeen neuvolakortin mukaan rintatarjonnassa joka kerta.
33+3
Tuo mainitsemasi " rintatarjonta" tarkoittaa varmaan rt, eli raivotarjontaa. =) Mulla ihan samat mietteet kun sulla - kaks aiempaa ollut muistaakseni aina (siis jokaisessa tarkastelussa) rt:ssa, ja tää taas on ihan miten sattuu, viimeks just poikittain.. Nyt jännään huomista neuvolaa, et miten päin tällä kertaa - toivottavasti pian asettuis jo raivotarjontaan, meillä molemmilla (+tietty muillakin)! bd
Kauhistuin tänä aamuna, kun katsoin peiliin..! Tukka on aivan järkyttävä! Miten en oo sitä aikasemmin huomannu muka.. No onneks sain huomiselle vielä parturiajan!!
Minni: Ne sokerirasitustulokset olis saanu jo eilen iltapäivällä, mutta sovittiin neuvolan tätin kanssa, että soitan sille tänään, niin se kattoo ne koneeltaan. (toivottavasti muistan soittaa!)
Kävin eilen kattomassa kaverin 3 päivän ikäistä poikaa. Kyllä ne on vaan suloisia ja pieniä!!!
Alkaa tässä pikkuhiljaa itekin odottaa oikeen tosissaan, että tulis jo se helmikuu, varsinkin kun mun lähipiiriin on syntynyt ihan hiljattain 2 vauvaa ja lisää on tulossa ensi kuussa! Ja minä tietysti jakaannun porukasta viimeisenä..
Täällä lumet sulaa kohisten pois, mutta toivo elää, että talvi tulis vielä jossain vaiheessa kunnolla!
Tosin jouluksi ei nyt taida enää ehtiä, mutta onhan sitä elämää joulun jälkeenkin!
Unohdin sitten kaikki teidän jutut, joten ne on lukaistava uudestaan.
mammutti ja Vilppu rv 31+6
Vilppu on ilmeisesti raivotarjonnassa ollut jo hetken aikaa, mutta kääntyilee kyllä välillä vinottain ja kaksinkerroin..tai ainakin siltä tuntuu, mutta palaa sitten takaisin pää alaspäin.
Välillä tuntuu tosi ilkeeltä, kun vauvan pää muljuu tuolla lonkkaluiden(?) päällä ja jalat samaan aikaan kylkiluissa. Ihan tuntuu siltä kun se ei kunnolla mahtuis oleen tuolla mahassa!
Siis raivotarjontaa tarkotin tai mikä se nyt onkaan se " normaali" eli rt
Pitkästä aikaa. Lueskelemassa olen kyllä käynyt joka päivä, mut ei vaan saa kirjotettua mitään. Kävin myös eilen lukemassa sitä ketjua kun joku sai aikaan erimielisyyksiä noista sairaslomalle jäämisistä. Vähän samankaltaisen jutun luin joskus teeveen chatistä ku joku oli kirjottanut että aikoo ainaskin meikata itsensä synnytystä varten, koska haluaa näyttää hyvältä miehensä silmissä. No siitäkös se riemu repes siellä ja oltiin jos jotain mieltä. Mutta anyway.
Me ollaan saatu molemmilla kerroilla esitietolomake täytettäväksi neuvolasta ja se sit lähetetään tyksiin. Viime ekalla kerralla tyttö sai nimekseen sen mikä lapussa oli mut pojalle en ois sitä nimee suostunu antamaan se oli vaan isän heitto. Tällä kerralla ei oo keretty miettimään vielä mitään nimiä valmiiksi vaan katotaan nyt ensin et kumpi tulee ja päätetään vasta sitten ni laitettiin meijän toiset nimet.
Meillä myös masuasukki viettää päiviään poikittain pötkötellen, eli ei vielä tietoo raivotarjonnasta, mut ekakaan ei kääntyny mitään turhan aikaisin, että odotellaan.
Sit vielä haluisin ottaa puheeksi, elikkäs ihmiset joilla aikaisemmat lapset pienellä ikäerolla. Ni kaksostenrattaat, sisaristuin vai seisomalauta??? Ja millasessa käytössä olleet??? Meillä ikäeroa noin 1 v 10 kk ja pähkäilen taas asiaa.
Ja tosiaan " kolme yötä jouluun on"
Emylis 32+4
Meillä esikoinen oli 1v4kk kun kuopus syntyi, ja tuplarattaat oli paras ratkaisu. Nyt on esikoinen jo 3v9kk ja kuopus siis 2v5kk, ja edelleen meillä silloin tälöin tuplarattaat käytössä. Ja niistäkin suosittelen sellaisia peräkkäin istuttavia - on molemmilla sit omat paikat ja nahistelu hankalampaa + mahtuu kaikista ovista paremmin jne.. =)
EMYLIS. Meillä on kokemusta vaikka minkälaisista rattaista kun on nyt viides muksu tulossa ja vanhin täyttää kohta vasta 6-vuotta eli kaikki on syntynyt pienillä ikäeroilla.
Ekan ja tokan aikana mulla oli käytössä sisaristuin ja en tykännyt ollenkaan ku oli aika raskaat työntää ne vaunut sitten. Kesällä vedin esikoista kolmirattaisella pyörällä kun työnsin vaunuja ja talvella pulkalla.
Kun kolmas lapsi syntyi ostin vierekkäin istuttavat kaksosten rattaat mut pienellä pudjetilla matkarattaat. oli asvaltilla hyvät mut lumessa hankalat. Joten talvella taas esikko käveli seuraava pulkassa ja vauva vaunuissa.
Neljännen syntymän aikoihin ostettiin kunnolliset emmaljungan kaksosten vierekkäin istuttavat rattaat ja ne ovat ilmapyörien ansiosta talvellakin hyvät.
Nyt niissä rattaissa istuu meidän 1½-vuotias ja kohta 3-vuotias. ¤ ja 5-vuotiaat jo kävelevät reippaasti.
Helmikuusta lähtien sit vauva ja nykyinen kuopus on rattaissa ja 3-vuotias varmaan osittain kävelee muiden kans tai istuu pulkassa.
Suosittelen että ostat heti kunnolliset kaksostenrattaat, varsinkin jos liikutta epätasaisissa maastoissa. Mut jos käyttö on vähäistä niin huonommillakin selviää.
( . ) Kävimme lasten kanssa ulkoilemassa ja vieläkin on vähän lunta maassa. Nyt vois m,ennä vähäksi aikaa levähtelemään sohvalle,kun kuopus nukahti ja muut muovailee sulassa sovussa. :)
Olotila on hyvä, paitsi ulkoilessa meinaa alavatsassa tuntua tympeälle kun muksuja nostelee ja vetää pulkassa. Ei kuitenkaan supistele.
Terkkari meinas et vauva on RT:ssä, mut vaihtelee kyllä asentoa tää meidänkin tulokas. Välillä on poikittain ja välillä jalat maata kohti.
Jomppana 31+4
Mulla ei vielä käytännön kokemusta noista kaksostenrattaista, mutta ostin jo valmiiksi odottamaan vierekkäin istuttavat tuplat. Ikäeroa lapsille tulee n. 2v. Toivottavasti rattaille tulee käyttöä. Pitää vielä ostaa vauvalle rattaisiin pehmeä kantokassi.
Meidän piti viimeksi täyttää esitietolomake vasta synnytyssairaalaan tutustuessa. Neuvolasta sitä ei siis annettu täytettäväksi. Sitä pitikin kysyä, että mites muut joilla on jo ennestään lapsia- menettekö vielä tutustumaan synnytysosastoon? Itse mietin miehen kanssa, että vois vielä käydä kertaamassa niitä eri kivunlievitysmenetelmiä yms.
Kyselen vielä samalla oliko kellään muulla kokemusta siitä, että istukka on kohdunsuun päällä? Ois kiva kuulla kokemuksia, kun hieman huolestuttaa mitä siitä voi seurata. Minä haluaisin ehdottomasti mieluummin synnyttää alakautta kuin sektiolla, mutta voi olla että sektio on ainoa vaihtoehto...
Tuiskuliina ja Kusti rv30+5
Tulin juuri neuvolasta ja kaikki oli ok. Hemppa noussut 120, mutta neuvolatäti sanoikin, että 34-36 viikoilla hemppa alkaa nousta yleensä itsestäänkin. Pikkuherra oli kovin aktiivisella tuulella, sai neuvolatädinkin moneen otteeseen nauramaan. Pikkuherra on ollut jo yli kuukauden raivotarjonassa ja siellä viihtyilee edelleen. Supistukset ovat hellittäneet, ainakin hetkeksi.
Tänään alkoi muuten virallisesti äitiysloma, eilen tarjosin kakkua työporukalle ja sain joululahjaksi 100 euron lahjakortin lastentarvikeliikkeeseen työporukalta, oli tosi ihana yllätys. Mä tietty haluaisin heti lähteä tuhlaamaan:)
Joulua odotellessa ja sen jälkeen odottelen kovasti päivämäärää 3.1., kun mennään synnärille suunnittelemaan synnytystä ja nähdään pikkuherra taas ultrassa. Viimeksi nähtiin hänet 4D-ultrassa viikolla 22 vai 23...
sjt+pikkumies jouluisissa tunnelmissa 34+2
kaikille tasapuolisesti.
Kovasti alkaa olla raihnaista porukkaa mutta sehän ei suuresti näillä viikoilla yllätä. Voimia kaikille!
Itse kuulun vielä joukkoon ei supistuksia, muita vaivoja sen edestä sitten =)
Kysymys niille joilla aikaisempi lapsia on. Millä raskausviikoilla ovat syntyneet?
Alkuviikosta neuvolan täti ennusti että yli menee tämäkin vauva, koska edellinenkin syntyi 42+2. Tulin todella onnelliseksi =/ Oli jo niin kiva ajatella että enää reilu kuukausi mutta kai täytyy taas alkaa laskemaan kahden kuukauden mukaan...
sjt, onnittelut yllätyksestä. Se on aina ihanaa kun ihmiset muistavat, varsinkin jos tulee yllätyksenä =)
MyQ 33+1
Meillä kaks ekaa lasta tuli puolentoista vuoden ikäerolla ja alkuun kuljettiin jotenkin (en oikeen enää muista miten) yksillä vaunuilla ilman sisarisuinta tms. Kesällä (toka syntyi huhtikuussa) isoveli istui vauvan kanssa vaunun kopassa jalat levällään, selkä minuunpäin ja pikkuveli nukkui veljen jälkojen välissä! Vaunun koppa oli tosi tilavaa mallia (vaunut oli Chicco-merkkiset). Oltiin varmaan aika erikoinen näky ja vaunujen jouset oli kovalla koetuksella, mutta matka taittui niinkin. Talvella isoveli kulki pulkassa ja välillä kolmipyöräisellä ja jossain kohtaa saatiin lainaksi tuplarattaat, joita kyllä suosittelen!
kaikista paras ratkaisu, kun lapsilla on pieni ikäero!
Sjt(?) oli saanut mahtavan yllärin työkavereilta! Tosi tarpeellinen ja käytännöllinen kun saa ite ostaa mitä tarvii!!
~~hitto kun nikit karkaa päästä, vaikka kuinka yrittää muistaa..pitäs varmaan kirjottaa lapulle!~~
eipä taas muuta
mammutti ja vilppu
Eli piti vastata jonkun kysymykseen -millä raskausviikoilla aikaisemmat on syntyneet;
Molemmat on meillä syntyneet rv 39 ja toivonkin, ettei tämä kolmaskaan sen pisemmälle mene!
Ja sitten toinen kysymys oli siitä synnäriin tutustumisesta;
Me ei olla käyty etukäteen tutustumassa synnäriin, eikä varmaan mennä nytkään.
Ei osallistuttu ekaa (eikä tokaa) odottaessa edes valmennukseen ja hyvin pärjättiin.
Se esitietolomake on mullekin aina annettu ja tälläkertaa se tuli mulle jo alkuraskaudessa lapseivesipunktio-kutsun mukana ja vein sen mennessäni siihen punktioon, joten se on sairaalalla ollut odottamassa jo pitkän aikaa!
Nimet siihen lappuun nykäistiin menomatkalla sairaalalle, joten ei todellakaan mietitty niitä etukäteen, eikä niitä tulla käyttämään, kun en edes muista niitä kunnolla!
..olikohan muuta...en ainakaan muista
m
Neuvola meilläkin takana ja kahdella viimeisellä kerralla on taas ollu pissassa sokeria... Hitsiläinen! Sokerirasitus tehtiin jo viikolla 22 ja nyt ehkä uusinta edessä veilä tammikuussa! Muuten kaikki ok ja vauva varsin aktiivisena potkiskeli doppleria. Syke oli huima 160...
Kyselin tänään tuolta neuvolasta tuota synnytyssairalajuttua ja vapaaehtoisesti sais kai mennä Kättärille tutustumaan halutessan. Viimeksi oltiin Haikaranpesässä ja tuntui, että ravattiin siellä vähän väliä, mutta nyt ollaan menossa " normaalille" osastolle, kun mies tulee kuitenkin esikoisen kanssa kotiin hetimiten, kun vauva on maailmassa. Eikä me ainakaan mitään esitietolomakkeita / hätäkastenimiä olla saatu täytettäväksi.
Meidän esikko syntyi rv 39 ja toivottavasti tämä uusi tulokaskin tulisi tuohon mennessä. Ollaan nyt lähdössä jouluksi " mummolaan" 600 km:n päähän. Tosin välillä yövytään matkalla, mutta saas nähdä, kuinka sujuu matkustus tämän joulupallomasun kanssa. Toivottavasti pysyy helmi kyydissä, ettei tarvi kesken matkaa käydä pyöräyttämässä vauvelia maailmaan :-)
Joku kyseli istukasta synnytyskanavan edellä... Minullakin se siinä alkuun oli, mutta kontrolliultrassa rv:lla 28 se oli kohdun seinämän venyessä siirtynyt pois edestä, joten itse " pääsen" synnyttämään alakautta. Muuten olisi kai sektio ollut ainoa vaihtoehto.
Oikein mukavaa ja rentouttavaa joulun aikaa kaikille!
En ookaan saanu pariin päivään pinouduttua. Laiskuus iskeny! Ja on tässä oikeestaan ollu vähän tekemistäkin..
Olipas täällä monella vauva jo tosi alhaalla, ja vielä useemmalla ilmeisesti kuitenkin raivotarjonnassa. Minä sitten erotun joukosta sillä vauva on ihan tuossa kylkiluiden alla ja poikittain suurimman osan ajastaan! Välistä kääntyy perätilaan ja potkii ilkeästi virtsarakkoon! Ei siis mitenkään helppo tapaus.. Olo on todella tukala ja mietityttää tuo vauvan iso koko, että pääseekö enää edes oikeaan asentoon. No huomenna selviää kokoarviossa asioita, toivottavasti mahdollisimman paljon! :)
Teimme tänään miehen kanssa sovinnon, tai siis hän oli yöllä asioita miettinyt ja ymmärtänyt että nyt ei ole kaikki hyvin. Itse ei kyllä tuo mieheni olisi sitä tajunnut, luullut vain minun olleen hankala vaikka on keskenään riidellyt kohta pari viikkoa. Illalla sitten käskin hänen pohtia käytöstään tai ei tarvitse tulla perheeni luokse joulua juhlimaan kanssamme. Aluksi hän otti sen vittuiluna ja minä sitten nukahdin suuttuneena ja loukattuna enkä sen vuoksi nukkunut kunnolla koko yönä. Heräilin vain vähän väliä. No tänään onneksi kaikki hyvin, kävimme jouluostoksilla ja saimme kaksi autoamme myytyä käteisellä! :) Ei tullut yhtään huonoon kohtaan nuo rahat, kun laskut alkaa tammikuulla kertymään tästä remontista. ;)
Esitietolomake on meiltäkin jo kerätty ja siihen nimet merkattu. Luultavasti myös käytämme noita nimiä, ainakin jos tästä tytöstä sittenkin tulee poika! (Pojan nimi ollut meinaan jo pitkään tiedossa, ennen raskautumistakin!) Tytölle on vielä pari muutakin vaihtoehtoa, sillä itse olen aina pitänyt tärkeänä nähdä lapsi ensin ennen kuin nimen voi päättää. Tietysti vaikka olisi poikakin vaihdamme tuon nimen johonkin muuhun jos tuntuu ettei se ollenkaan sovi ko. lapselle. Tutustumiskäynti tuonne sairaalaan tarjottiin meille vasta 2.2.07 (LA siis 3.2.07) joten voipi olla ettemme siihen kerkeä tai saamme jäädä suoraan osastolle. Tietysti minun säkälläni kun näin nyt puhun lapsi menee kaksi viikkoa yliaikaiseksi ja saan kärvistellä tämän vatsani kanssa mahd. pitkään!;)
-frog2 ja rv33+5
Kiitos kaikille vastauksista ja näköjään enemmistö on noitten tuplarattaiden puolella ja niihin aloin jo itsekin kallistua. Ensin vaan ajattelin et jos hankkis ne vasta vauvan syntymän jälkeen, mutta taitaa olla parempi jos kävis jo valmiiksi vähän kurkistelemassa.
Meillä esikoinen synty tasan 40+0 ja toivon ettei tää toinenkaan menis ainakaan yli. Muttei tietty kauheesti ennenkään tarvis syntyy. Helmikuun alku ois hyvä.
Huomenna pitäs lähtee jouluruokaostoksille, ja varmaan vähän siivota. Kuusi koristeltiin tänään ja lahjat on paketoitu, joten nyt ku mitään superflunssaa iske päälle ni kaikki on suht hyvin meinaan joulua ajatellen. Mä oon vaan porukan ainut ketä ei viel oo ollu kipeenä, paitsi että tänään on jo kurkku ollut kipee. Ekassa raskaudessa en sairastanut ku yhen korvatulehduksen ja siinä yhteydessä pienen flunssan ja nyt oon ollu varmaan koko odotusajan jonkin asteen flunssassa tai jotain muuta. Tietty toi pikkuneitikin on kantanut kaikkea pöpöä sieltä tarhasta, mut silti.
No mutta siitä huolimatta hyvää illlanjatkoa kaikille ja tässä vaiheessa minä toivotan jo hyvät joulutkin. Syökää vatsanne vieläkin pömpömmälle jos mahdollista ja yrittäkää levätä.
Tänään alkoi minunikin äitiyslomani - tarjoilin kakkua ja keliaakikoille omaa viineriä.
Mä olen jotenkin hieman allapäin kun ei työkaverit milläänlailla muistaneet...=Jotenkin on siis haikea olo..( Kun kaikkien 50-v - 60-v jne. päiviä muistetaan mutta ei sitten äitiyslomalle jäämistä näemmä. Sanoivat kyllä, että ilmoittele sitten kun olet synnyttänyt niin muistetaan. Mutta musta tuntui etteivät vaan olleet muistaneet koko asiaa.
Sitten harmittaa (onkohan tää jotain hormonaalista?) mieskin jollainlailla. Ihana mies minulla on mutta kun katsoin eilen sitä " elämän ihme" dokkaria kolmoselta niin siinä tämä odottava mies toi naiselle aamupalat sänkyyn jne.. Ei täällä kyllä mitään vastaavaa ole tapahtunut, en ole saanut jalkahierontoja tai erikoiskohtelua raskauden takia. Miestä ei edes huvittanut katsoa tuota dokkari vaan höristeli netin ääressä jollekin. Olisin aatellut että odotus innostaisi/kiinnostaisi miestäkin. Pyytämällä saan pyytää että tule nyt kokeilemaan kun masu-asukki liikkuu ja sitten kun mies laittaa käden ja jos liike lakkaa (yleensä jostain syystä) niin ei jätä kättä vaan ottaa sen heti pois mahan päältä...Ja kamala jurputus joulusiivouksesta jne..
Tää nyt varmaan siis on jotain hormoniperäistä ajatusten virtaa vaikka todellisuudessa olen yleensä iloinen/tasainen henkilö...
No mutta, kaikille hyvät joulut ja uudet vuodet! Helmikuu 2007 on lähellä=)
limppari ja poika
[color=deeppink]Henniina: [/color]Niin kuin moni muukin on jo todennut, totean minäkin, että [color=agua]Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan! Eli heti vaan rohkeasti kysymään kun jokin mietityttää. =) [/color]
[color=lime]Mammutti: [/color]Kiva, että sokerirasitustesti menikin helpommin kuin olit kuvitellut! En tunne systeemiä, joten kysäisenkin, että saako sieltä tulokset heti, vai pitääkö niitä odotella (kauanko?)? Pidän peukkuja, että tulokset olisi hyvät! Ainiin, ja onneksi sat voitettua alatiesynnytyspelkosi! Hyvin kaikki menee tälläkin kertaa. ;)
Nyt en nikkejä muista, mutta monella on vatsa/vauva todella alhaalla. Mulla on kans aina tää vauvamasu ollut alhaalla (ja edessä) - niin nytkin, vaikka vauveli kyllä ilmeisesti vielä pyörähteleekin masussa (oli viime neuvolassa poikittain..). Toivottavasti se raivotarjonta löytyy ennen kuin tila loppuu!
[color=agua] Nyt sitten vaan otatte/otamme loppuvuoden ainakin ihan rauhallisesti tosiaan, jotta helmet pysyy kyydissä ainakin ens vuoden puolelle! [/color]
Moni on muuten tuntunut saavan jo painoarvion, mutta meilläpäin ei sellaista anneta missään vaiheessa. Olisi kyllä kiva kuulla, että mitä koko luokkaa tää vauveli nyt olisi - ei varmaan kuitenkaan ihan pieni, kun käyrällä ollaan keski-yläkäyrän välissä. Eli samassa mennään kuin esikoisen kanssa, joka oli syntyessään rv39+3 4110g (poika, kuten melko varmasti siis tämäkin). Kuopus menikin sit keskikäyrän toisella puolella, ja olikin syntyessään rv39+4 puoli kiloa pienempi, 3610g - mutta olikin tyttö.
[color=green]Esitietolomake [/color]on munkin pitänyt täyttää joka raskaus, ja aina siinä on kysytty myös lupaa hätäkasteeseen sekä nimivaihtoehdot. Meillä on sattumalta sit kumpikin saanut vieläpä kasteessa sen nimen, mikä jo papereihin laitettiin, vaikka siis nimi ollut sen paperin palautuksen jälkeenkin vielä hakusessa. Nyt ei mies otannut oikein osaa eikä arpaa niihin nimiin, joten laitoin vaan omat suosikkini - saa nähdä, mikä joskus sit on lopullinen päätös! =)
No mutta, kohta jo loppuu nuo lastenohjelmat, joten aamupala pitää mennä väsäämään. Huomenna on neuvola, kovasti odotan sinne pääsyä, eniten odotan varmaan juuri sitä tietoa, että mitenpäin tämä pikkuinen nyt tällä kertaa oleilee (ja toivon, että rt jo olisi löytynyt, muuten alkaa pikku stressi..).
Mukavaa torstaita kaikille! Ja tosiaan, jouluun on enää se 3 yötä..! =O
Minni & [color=teal]Mulperi [/color]31+3