Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentti: Kuukauden vaihteessa internetissä tapahtuu muutos, jollaista ei ole ennen nähty

Vierailija
31.08.2023 |

https://www.is.fi/digitoday/art-2000009818218.html

"Uuden sääntelyn velvoitteita on muun muassa raportointivelvollisuus, luotettuihin raportoijiin perustuva ilmiantojärjestelmä, läpinäkyvät suosittelualgoritmit sekä velvollisuus avata dataa tutkijoille sekä tarkastajille"

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiantojärjestelmä? Tulee joku Itä-Saksa mieleen...

Vierailija
2/103 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveli valvoo 🧐

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

George Orwell: 1984. Lukekaa ja miettikää!

Vierailija
4/103 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vuonna_1984

Henkilöpalvonnan kohteena oleva diktaattori nimeltä Isoveli valvoo kansalaisten kaikkia liikkeitä. Päähenkilö Winston Smith on virkamies Totuusministeriössä, joka väärentää historiaa vallanpitäjien haluamaksi. Kirjan maailmasta on tullut totalitaristisen yhteiskunnan vertauskuva. Kirjassa kuvataan valtion tapaa valvoa kansalaisia heidän yksityisyydestään välittämättä ja kykyä muokata yleistä mielipidettä vallanpitäjien kulloistenkin etujen mukaan. Kansalaisten valvonta huipentuu uuskieleen, jota käyttäen on jopa mahdotonta ajatella väärin, koska kielestä puuttuvat Puolueelle vahingollisten ajatusten ilmaisuun tarvittavat sanat.

Vierailija
5/103 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/digitoday/art-2000009818218.html

EU-komissio voi myös ottaa sanktioinnin hartioilleen kansallisilta viranomaisilta. Eli jos pienten maiden muskelit eivät riitä, tarjolla on koko EU:n vipuvartta.

Toiseksi EU:n suunnitelmissa kirjoittamaton taka-ajatus: niiden ei ole tarkoitus koskea vain EU-aluetta, vaan muodostua maailmanlaajuiseksi standardiksi. Toisin sanoen keikauttaa ympäri internetin maailmanjärjestys.

Muodostuuko EU:sta se paljon puhuttu "Uusi Maailmanjärjestys"?

Ja tämänhän piti olla vain joku fo lio hattujen sala liitto teoria...Näyttää siltä että on aika piankin käymässä toteen

Vierailija
6/103 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Todellinen deadline on helmikuussa 2024, kun jokaisella EU-maalla on oltava nimetty virkamies, digipalvelu­koordinaattori, sekä lautakunta valvontatehtävään asetettuna.

Sen jälkeisestä ajasta tiedetään aika vähän. Mutta ainakin se, että tuomioistuimet saavat rutkasti lisätöitä lähivuosina. Säädöksen noudattamisesta ja korvauksista nähdään isoja ja pitkiä riitoja"

Valvontaa pukkaa oikealta ja vasemmalta...

Vierailija
7/103 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa trollaajilla hätä. Minua ei ainakaan yhtään haittaa, jos tältäkin sivustolta häviää daphnepedofiili, holvikaaret, kaikki venäjän ukraina- ja politiikkavouhotus, ja yleinen trollaus.

Vierailija
8/103 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa trollaajilla hätä. Minua ei ainakaan yhtään haittaa, jos tältäkin sivustolta häviää daphnepedofiili, holvikaaret, kaikki venäjän ukraina- ja politiikkavouhotus, ja yleinen trollaus.

Naiivia ajatella että tuo koskee ainoastaan tätä palstaa. Jeesus teitä tolloja.

Vierailija
9/103 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiivia ajatella että tuo koskee ainoastaan tätä palstaa. Jeesus teitä tolloja.

Ai pelkäät että yyyliiilautakin menee? Cry me a river trolli

Vierailija
10/103 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dream on. Ei noita lautakuntia mitkään holvikaaret ja daphnefanaatikot kiinnosta.

Vierailija
11/103 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistö kulkee laput silmillä eikä tajua, ennen kuin on myöhäistä ja teknodystopia Kiinan malliin rakennettu. Normi kansalainen hokee "minulla ei ole mitään salattavaa!" eikä ymmärrä, että kun pirulle antaa pikkusormen niin se vie koko käden lopulta

Vierailija
12/103 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dream on. Ei noita lautakuntia mitkään holvikaaret ja daphnefanaatikot kiinnosta.

Ei niin. Tärkeintä on ettei kukaan sano n-sanaa.

Vierailija
13/103 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä miten se katoaa??

Miten tuo vaikuttaa palstaan?

Ei mitenkään?

Vierailija
14/103 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli keskustelu jatkossa kielletty "trolleilta". Kuka päättää, mikä määritellään trollaukseksi ja mikä ei? Kun sananvapaus kerran viedään niin sitä on vaikea, ellei mahdoton saada takaisin...

EU päättää pian, mitä saat sanoa, kirjoittaa ja ylipäätään ajatella

Vierailija
15/103 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmistö kulkee laput silmillä eikä tajua, ennen kuin on myöhäistä ja teknodystopia Kiinan malliin rakennettu. Normi kansalainen hokee "minulla ei ole mitään salattavaa!" eikä ymmärrä, että kun pirulle antaa pikkusormen niin se vie koko käden lopulta

Tämän tarkoituksena on vähentää digijättien tekemää vakoilua ja ihmisten luokittelua ja täällä impivaaralaiset huutavat kurkkusuorana vastutavansa sitä.

Orjat huutavat ja vaativat lisää orjuutta.

Vierailija
16/103 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sota on rauhaa, vapaus on orjuutta, tietämättömyys on voimaa"

t. Orwell

Vierailija
17/103 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aktuaalista nyt taas, Hermannit? Tuo sääntely koskee 19 nimettyä jättiyritystä ja on nimenomaan kuluttajan suojaksi.

Ettekö te koskaan lue yhtään mitä te olette kommentoimassa ennen kuin julkituotte nuo aivopierunne kaikelle kansalle?

Vierailija
18/103 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän tarkoituksena on vähentää digijättien tekemää vakoilua ja ihmisten luokittelua ja täällä impivaaralaiset huutavat kurkkusuorana vastutavansa sitä.

Kuulostaako "ilmiantojärjestelmä" sinusta hyvältä?" Minusta ei

Ja tuskin se tuohon tulee jäämään. Aina voidaan keksiä, mitä seuraavaksi pitäisi ilmiantaa...

Vierailija
19/103 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, Jeesus tulee pian <3

Vierailija
20/103 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaako "ilmiantojärjestelmä" sinusta hyvältä?" Minusta ei

Ja tuskin se tuohon tulee jäämään. Aina voidaan keksiä, mitä seuraavaksi pitäisi ilmiantaa...

Mitä pelkäät itsestäsi ilmiannettavan? *koittaa ymmärtää pelkoa*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi