Kyllä nykyisin on ruoka mennyt kalliksi. Melkein samaa hintaan menet kebabille jos haluat valmista!
Katsokaas, kun minulle ei yksi einesateria riitä.
Ostan yhden mikroruuan, johon menee n. 2,80€.
Sitten tarvitsen paketin makkaraa kylkeen. On mennyt jo melkein 5€.
Lisäksi joku juoma niin loppusamma 7€.
Haluan syödä itseni täyteen.
Melkein samaan hintaan saisin kebab ravintolasta ison ja täyttävän annoksen.
Joka on vielä tehty minulle valmiiksi.
Kaupassa käynnillä et enää paljoa säästä.
Kommentit (14)
Litra maitoa 0,68 €
360 g lihapyörykät 0,95 €
450 g valkosipulikuorrutetut lohkoperunat 1,60 €
Yht. 3,23 €, 90+ g proteiinia
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ruoan hinta on noussut järjettömäksi.
Eikä parannusta tilanteeseen kannata odottaa
Koska ostat hölmösti kallista.
Olisit ostanut juuri puoli valmiita.
Olisit saanut vielä isomman annoksen n. 3-4€ hintaluokkaa.
Siihen juomaksi tölkki tuoremehua n. 80 senttiä.
Kämänen maksalaatikko melkein 3 €:a, onhan se ihan ryöstöhinta.
Juo vettä, äläkä mitään juomia pösilö.
Osta sesonkivihanneksia. Nyt on esimerkiksi kesäkurpitsa ja kukkakaali halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska ostat hölmösti kallista.
Olisit ostanut juuri puoli valmiita.
Olisit saanut vielä isomman annoksen n. 3-4€ hintaluokkaa.
Siihen juomaksi tölkki tuoremehua n. 80 senttiä.
Olin juuri sanomassa, ettei tuo ap:n rahan käyttö kyllä järkevältä kuulosta jos pennejä laskee.
Empä olisi edes keksinyt, että yhteen ateria kertaan saa uppoamaan noin paljo rahaa, mutta näköjään.
Ruoka on kallista joten sama mennä kebulle.
Niin, eihän se kebu ruokaa olekaan.
Hinta ei kyllä ole se ongelma tuossa ruokavaliossa.
Vierailija kirjoitti:
Litra maitoa 0,68 €
360 g lihapyörykät 0,95 €
450 g valkosipulikuorrutetut lohkoperunat 1,60 €
Yht. 3,23 €, 90+ g proteiinia
Ostin toissapäivänä 700g jauhelihaa (6e), makaronipussin (olisko ollut 0,40e?), maitoa 1 litra (1e) ja kennon munia.
Munakennosta käytin 3 munaa, joille kertyi hintaa 0,50e eli makaronilaatikon hinnaksi tuli n.8e. Suolaa ja muita mausteita oli kaapissa.
Valmista laatikkoa tuli iso vuoka täyteen ja sitä syötiin (minä ja isoruokainen mies) 2 ruokailulla. Ruokailun hinnaksi tuli 2e/hlö. Ruokajuomana oli vesi itselläni ja miehellä maito, josta joi noin 3-4dl/ruokailu eli miehelle ruokailuun +0,50e maidosta/ruokailu.
Samaa monesti ajatellut. Jos tekee yhtään parempaa ruokaa, eli ei pelkkää sikanautajauhelihaa tai perusbroileria pastalla/riisillä, helposti saa itse menemään kotiruokaan saman verran kuin Kotipizza maksaa. Kebabbiloista nyt puhumattakaan. Onpa vielä 11 euron lounasbuffettejakin tarjolla, mitä en tajua lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Samaa monesti ajatellut. Jos tekee yhtään parempaa ruokaa, eli ei pelkkää sikanautajauhelihaa tai perusbroileria pastalla/riisillä, helposti saa itse menemään kotiruokaan saman verran kuin Kotipizza maksaa. Kebabbiloista nyt puhumattakaan. Onpa vielä 11 euron lounasbuffettejakin tarjolla, mitä en tajua lainkaan.
"Vähän parempaa ruokaa" ei voi rinnastaa Kotipizzaan tai kebabiin. Makaronilaatikko tai jauhelihakeitto vastaa juurikin noita vaihtoehtoja.
Se vähän parempi ruoka vastaa sitten "vähän paremman ravintolan" tarjontaa eikä sitä saa mistään 10-15 eurolla.
Totta. Ruoan hinta on noussut järjettömäksi.