Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säädättekö te muut työmarkkinatuella olevat veroprosenttia loppuvuodesta?

Vierailija
31.08.2023 |

Itse laitoin taas veroprosentin kymmeneen, niin käteen jää loppuvuodesta n.700e, sen n.600e/kk sijaan. En ole kovin monen kuullut tekevän näin, vaikka se on nykyisin tosi helppoa Omaveron kautta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin heinäkuussa veroprosentin kahteentoista, viime vuonna tein saman jo kesäkuussa, joten loppuvuosi taisi mennä jonnekkin 14-15% tienoille.

Vierailija
2/11 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään mä laitan sen veroprosentin kohdilleen jo vuoden alussa, niin ei tule ongelmia veronpalautuksen kanssa. Kun saa toimeentulotukea, kaikki lasketaan tuloksi, myös se veronpalautus. Siksi pitää laittaa heti prosentit oikein.

Sinänsä tympeää, että köyhät on ainoat, jotka eivät saa pitää veronpalautustaan, mutta näillä mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavampi saada veronpalautusta.

Vierailija
4/11 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään mä laitan sen veroprosentin kohdilleen jo vuoden alussa, niin ei tule ongelmia veronpalautuksen kanssa. Kun saa toimeentulotukea, kaikki lasketaan tuloksi, myös se veronpalautus. Siksi pitää laittaa heti prosentit oikein.

Sinänsä tympeää, että köyhät on ainoat, jotka eivät saa pitää veronpalautustaan, mutta näillä mennään.

Ei se toimeentulotuen kokonaismäärä miksikään muutu tällä tempulla.

Vierailija
5/11 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa saada veronpalautusta ainakin 50€, jonka saa pitää itsellään. Jos säätää liian tarkalle saattaa tulla maksettavaksi jäännösveroa palautuksen sijaan. Jäännösvero jää kokonaisuudessaan omaksi tappioksi.

Vierailija
6/11 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lopputulos ole aika sama, jos siis saat toimeentulotukea?

Vierailija
7/11 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa saada veronpalautusta ainakin 50€, jonka saa pitää itsellään. Jos säätää liian tarkalle saattaa tulla maksettavaksi jäännösveroa palautuksen sijaan. Jäännösvero jää kokonaisuudessaan omaksi tappioksi.

Tuolla ei ole mitään väliä jos on ulosotossa. Mielummin pidän rahat omassa näpissä. Vaihdan yleensä veroprosentin tässä kohtaa vuotta 10-12% kohdille. Palautuksia saattaa tulla 25e, mutta se ei kirpaise.

Vierailija
8/11 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli monta vuotta kotitalousvähennykset maksimit ja koko vuoden veroprosentti sen ja muiden vähennysten lisäksi 0% työmarkkinatuesta. Eli olen säätänyt jopa jo alkuvuodesta jonain vuonna nolliin.

Vierailija
9/11 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi muitakin jotka ovat tajunneet tämän! Tuttavapiirissä ollaan yleisesti sitä mieltä, että se on kiinteä 20%, eikä sitä saa muuttaa.

Vierailija
10/11 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee töihin, niin veroprosentti nousee peruspäivärahassa/työmarkkinatuessa, palkassa se alenee. Tämä siis osa-aikatyöstä.

Vierailija
11/11 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo