yhdelle päivällä parin tunnin aikana
malliesimerkkejä varsinaissuomalaisista käyttäytyvistä.
Asuintalolta lähtiessä, talo on siis slummissa, joku näistä käyttäytyjistä oli kyttäämässä parvekkeellaan tai ikkunassaan ja sieltä se sitten rupesi huutamaan "määräyskirjojaan", ihan en tiedä mitä määräyskirjoja, ja juu, jos sille tämä paikkakunta määräyskirjoja palkkatyöhön jakelee niin sepä kertoilee ihan tämän paikkakunnan yleisestä tasosta joka kyllä on tiedossa muutenkin, mutta se voi kyllä tarkoittaa niillä määräyskirjoillaan ihan siis vaikka juomatölkkejään ja juomapullojaan joita se käy palauttelemassa "vakituisiin töihin" tuolla automaateilla. Sekopää, hullu, ja juu, hyvässä mallissa tämän seudun mielisairaanhoito!
Sitten kun oltiin palailemassa takaisin, bussipysäkille katoksen alle tulee kaksi jätkää... Vettä sataa, mulla on kauppakassi siinä penkillä, painava kassi, itse seison... no, toinen jätkä penkille istuu ja pistää tupakin palamaan, mutta kaverille ei sitten sen mun kassin takia niin kuin ollut tilaa, niin se röökaaja rupes tökkimään mua jalkaan, että pitäs linkkarin odottamien päästä istumaan, sulla kun on sateenvarjo niin mee ulkopuolelle... Ja rööki haisee! Paljonko oli aikaa bussin tuloon.... alle 10 minuuttia, että jätkä ei sen aikaa sitten olis jaksanut seistä katoksen alla, piti päästä istumaan... Mut ei se mitään minä kun sain jäätelöin syötyä, niin mieluusti siitä käryn hajusta menin ulkopuolelle.
Tätä ennen kun kuljin kauppakeskuksen parkkialueella, katettu, sinne pysäkille, joku sekopää huuteli ja hillui jossain taustalla... Hirvee mökä ja höhöttely, ihan sairaan kuulonen jätkä sekin!
Tää on tää raisio ja varsinais-suomi tällasta sakkia täynnä!
Mut ylpeitä ovat kuntalaisistaan ja heidän käyttäytymisestään.
Mut siis röökaajille ne katokset on tarkotettu.... Miksei siellä kauppakeskuksen pysäkkialueella vois olla vaikka kaks katosta... mahtuisivat kaikki röökiensä kanssa istumaan!
Tökkii jalkaan ja pitäs linkkarin odottajien päästä istumaan.
Ai niin, olen muuten niitä jätkiä huomattavasti vanhempi ihminen, ja sitten kun mä häivyin siitä niin taisi tulla joku mua vanhempi naisihminen siihen, ja kun bussi sitten tuli, niin näytti hänkin seisovan vesisateessa mut ilman sateenvarjoa!
RÖÖKIII!
Ja tää slummi, no, täällähän nää bussikatokset piistetään päreiksi, että siellä sitten ollaan sateissa ja tuulissa alttiina kastumiselle ja etenkin kun talvi tulee... ja tuiskut! HIENOO, mut kehukaa vaan lisää itteänne, käyttäytymisestänne!