Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

77-vuotias nukkuu todella pitkiä yöunia, mistä kertoo?

Vierailija
31.08.2023 |

Kokemuksia tai tietoja kellään.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko rauta-arvot tsekattu? Erityisesti ferritiini. 

Miksi ihminen ei saa nukkua jos nukuttaa? Ei velvollisuuksia enää.

Vierailija
22/33 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 vuotias, terve ja hoikka iloinen nainen. Nukun 10-12 h yöunia, muutaman kerran käyn pissalla. Nukahdan hyvin, nukun hyvin ja herään ilman kelloa joka aamu samaan aikaan. Teen etätöitä ja ulkoilen päivisin, olen tarmokas, minulla on 'montarautaatulessa'. Anna ihmisen nukkua, se parantaa valveilla olemisen elämänlaatua. Luonnollinen elämänrytmi on terveyden kulmakivi. Itse en syö mitään lääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun yhdeksän tuntia yöllä ja tällä unimäärällä olen virkeä koko päivän, eikä tarvitse päiväunia nukkua. Olen eläkkeellä, 60+.

Vierailija
24/33 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukun yhdeksän tuntia yöllä ja tällä unimäärällä olen virkeä koko päivän, eikä tarvitse päiväunia nukkua. Olen eläkkeellä, 60+.

No 20 vuoden päästä kun olet vanhus voit joko tarvita unta enemmän ( joku sukulaisten meluisa piipahdus ja kahvinkeitto väsyttää) tai sitten voit tulla yökuhkijaksi , valvoa yöt ja nukkua päivät.

Vanhuuden erilaiset krempat tekevät unenlaadusta huonompaa joten nukkuma-aika voi tuntua siitä huolehtuneesta pitkältä.

Vierailija
25/33 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema siellä jo odottelee ja valmistaa tulevaan. Sitähän se, ikuista unta.

Vierailija
26/33 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisääntynyt unen tarve- alkava muistisairaus !

Se alkaa sit jo teini-iässä, heillähän unta riittää iltapäiviin.

Vanhuksena sammutan lukuvalot noin 23, yhdeksän maissa heräilen. Jos pitää kahdeksaan mennä jonnekin, tuntuu tosi aikaiselta. (Vaikka tein pitkän työuran)

Kyllä. Teineillä on kasvanut unen tarve, koska elimistö tarvitsee lepoa kasvaakseen. Se yleensä loppuu, kun kasvu loppuu ja alkaa uudestaan, kun vanhuus alkaa rapauttamaan elimistö. 

Vierailija
27/33 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50 vuotias, terve ja hoikka iloinen nainen. Nukun 10-12 h yöunia, muutaman kerran käyn pissalla. Nukahdan hyvin, nukun hyvin ja herään ilman kelloa joka aamu samaan aikaan. Teen etätöitä ja ulkoilen päivisin, olen tarmokas, minulla on 'montarautaatulessa'. Anna ihmisen nukkua, se parantaa valveilla olemisen elämänlaatua. Luonnollinen elämänrytmi on terveyden kulmakivi. Itse en syö mitään lääkkeitä.

Oletpa onnekas! On aika poikkeuksellista että aikuinen saa nukuttua 12h. unia. Tuo ulkoilu ja oletettavasti jonkinasteinen fyysinen rasistus tukee kyllä hyvin nukkumista.

Vierailija
28/33 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä useampi 77 v käy kuitenkin aika ajoin jossain labrakokeissa joten tulisi vaikka alhaiset veriarvot tai korkeat sokeriarvot esiin.

Meillä joillain jaksaminen vaan heikentyy, jotkut ikätoverit ovat touhukkaampia kuin minä, jotkut jaksamattomampia. Yksi tutrava katsoo yöt televisiota ja rupeaa viiden, kuuden maissa nukkumaan. Hänelle ei kannata soittaa kuin iltapäivällä joskus kolmen jälkeen. Teki yötöitä 30 vuotta.

Vierailija
29/33 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin reilu viiskymppisenä eläkeläisvanhuksena tarviin paljon lepoa mm päiväunia

Vierailija
30/33 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä nukuttaa...

Vierailija
31/33 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus voi lisätä nukkumista.

Vierailija
32/33 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään. On normaalia että kaipaa lepoa. Virkeänä parempi elää. Ellei joku lääke väsytä tai ravintoaineen puutos.

Vierailija
33/33 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säätila ja olosuhteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi