Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vapaaehtoisesti työtön, haluatko kommentoida?

Vierailija
31.08.2023 |

Taustaa: kaksi loppuunpalamista ja sen jälkeen totaalinen kyynistyminen työelämään. Elän hyvin vaatimatonta ja sosiaalisesti eristäytynyttä elämää, ymmärrettävästä syystä. En ole työkyvytön enkä sairaslomalla.

Peukku ylös: kommentti on asiallinen ja sen voi hyvin sanoa toiselle ihmiselle.

Peukku alas: kommentti on henkistä väkivaltaa.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä se harmittaa, kun toiset ovat työttöminä tahallaan, vaikka pystyisivät töihin.

Suomen valtio kouluttaa lähes ilmaiseksi ammattiin, ja se panos valuu tahallisessa työttömyydessä hukkaan.

Olen siis palanut kaksi kertaa loppuun. Se vaikuttaa korvien väliin ja työmotivaatioon huiiiimasti. Toivotaan, että saat joskus kokea sen, niin ymmärrät sitten paremmin.

Ap

Jos olet palannut loppuun kaksi kertaa, ymmärtäisit välttää kolmannen tekemällä töitä jaksamisesi mukaan. Vai onko ongelma siinä, ettet tunnista omaa jaksamistasi, ennen kuin on liian myöhäistä?

Sinänsä hyvät kysymykset, mutta kuinka mahdollista itse kullakin on saada määrittää juuri se itselle sopiva määrä/tahti ja saada työnantaja mukaan meininkiin. Itse olen työkyvytön ja elän asianmukaisilla tuilla, mutta periaatteessa silloin tällöin voisi olla voimia tehdä jotain vaikkapa pari päivää kuukaudessa. Seuraavat pari kuukautta saattaa vastavuoroisesti mennä sängyn pohjalla juuri ja juuri välillä kauppaan ja apteekkiin raahautuen. Kuka tällaisessa tilanteessa olevan edes palkkaisi?

Vierailija
42/53 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas todiste siitä, miten helppo työhaluttomien on nostaa tukia, jotka on tarkoitettu vain töitä etsiville. Laskee kovasti minun veronmaksuhalujani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas todiste siitä, miten helppo työhaluttomien on nostaa tukia, jotka on tarkoitettu vain töitä etsiville. Laskee kovasti minun veronmaksuhalujani.

Minäminäminäminä :)

Vierailija
44/53 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päätynyt myös vapaaehtoisesti työttömäksi. Ymmärrän hyvin ap:n tilannetta omien kokemuksieni pohjalta.

Olen aina pitänyt työn tekemisestä ja mennyt mielelläni töihin, opiskellut iltaisin lisää, ja hokenut, miten ihmisen pitää rassata aivojaan ja laajentaa osaamistaan entistä paremmaksi. Saanut hyviä työpaikkoja ja päässyt eteenpäin. Lopulta  päätin ryhtyä yrittäjäksi, joka ei ollutkaan tuottoisa idea ja noin kymmenen vuoden sinnittelyn jälkeen lopetin. Tapahtui myös ikäviä asioita henkilökohtaisessa elämässäni ,jotka veivät minulta koko elämänhalun ja jota en ole enää täysin saanut takaisin. 

Maksoin itse terapiani kolmen vuoden ajan toivoessani, että päivä paistaisi minullekin. Ei paistanut, vaikka terapeutti oli todella hyvä.

Kutsun itsäni elämän invalidisoimaksi ihmiseksi. Menen sillä energialla, mitä minulla on vielä jäljellä. Vuokrasin ihanan kesäpaikan moneksi vuodeksi ja olen siellä yhä onnellinen. Tapaan ihmisiä silloin, kun koen jaksavani. 

Saan työttömyystukea ja käytän säästöjäni, joita onneksi on.

Toivotan ap:lle kaikkea hyvää. 

Kiitos ja kaikkea hyvää myös sinulle

Ap

Vierailija
45/53 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan OK, jos et elä veronmaksajien piikkiin, eli rahoitat itse oman elämäntapasi.

Tuilla elän, kuinkas muutenkaan.

Ap

No nythän tuilla eläminen loppuu.

Vierailija
46/53 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet pois.

Miksi?

Jospa rupeaisi työt maistumaan kun vaihtoehtona on nälkä.

Duunarina ja työpaikan kovimpana olen erimieltä. Nälkäisenä ei jaksa tehdä töitä. Ruoka on tärkein perusasia ihmiselle kaikessa. Ensin ravinto ja sitten muut asiat.

Vierailija
47/53 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulakib kela maksa palkan. Miksi olai järkevä käydä töisä? Kusi lasta saa olla ilmainen päiväkoti myös.

Vierailija
48/53 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työtätekevä enemmistö joutuu vuoden aikana työttömäksi. Mitä järkeä on leikata tukia kun kokoaikaisia töitä ei ole?

Vierailija
49/53 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulakib kela maksa palkan. Miksi olai järkevä käydä töisä? Kusi lasta saa olla ilmainen päiväkoti myös.

Olet todella hedelmällinen! Se on hyvä merkki terveestä ihmisestä. Nykyään moni ei ole.

Vierailija
50/53 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vapaaehtoisesti työtön mutta nostan silti ansiosidonnaista päivärahaa. En hae oikeasti sitä yhtä työpaikkaa jota muka pitäisi hakea. 

Vierailija
51/53 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta asti olen vihannut heräämistä ja sitä että joku toinen määrää aikani käytön, joten ei kiitos pysyn poissa työelämästä = kauhea sananakin jo 😆😁

Siinähän säästää hurjasti maapalloa kun ei saa liikaa rahaa ja näinollen ei tule ostettua turhaa krääsää kotiin ruostumaan ja pölyttymään sekä turhanpäiväistä matkustelua, töissä ollessa rahaa paloi kaikkeen tuhuuteen ja nyt näemme luonnokatstrofit ja tuhot mitä ylikulutus aiheuttaa.mm uutiiss viimeksi Biden eilen pahenevista luontokatastrofeista mitä yli elintaso aiheuttaa, täysillä päin seinää.😆

Loppui pelinappulana ja hyväksikäytettynä olo vapaus antaa siivet! 😁

Vierailija
52/53 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminäminä :)

Eikös tämä ketju perustu vasemmistolaisen vuodatukselle? Luulisi silloin kestettävän sen, jos myös kunnon kansalainen käyttää kerran ensimmäisen persoonan pronominia.

Vierailija
53/53 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta asti olen vihannut heräämistä ja sitä että joku toinen määrää aikani käytön, joten ei kiitos pysyn poissa työelämästä = kauhea sananakin jo 😆😁

Siinähän säästää hurjasti maapalloa kun ei saa liikaa rahaa ja näinollen ei tule ostettua turhaa krääsää kotiin ruostumaan ja pölyttymään sekä turhanpäiväistä matkustelua, töissä ollessa rahaa paloi kaikkeen tuhuuteen ja nyt näemme luonnokatstrofit ja tuhot mitä ylikulutus aiheuttaa.mm uutiiss viimeksi Biden eilen pahenevista luontokatastrofeista mitä yli elintaso aiheuttaa, täysillä päin seinää.😆

Loppui pelinappulana ja hyväksikäytettynä olo vapaus antaa siivet! 😁

Kun on sisäistänyt, miten aika on rahaa, on mielestäni äärettömän vaikea olla haluamatta saavuttaa FIRE:ä tavalla tai toisella. Olen jo pitkään kokenut, että ainoa oikea luksus elämässä on aika – ja vapaus käyttää omaa aikaa niin paljon kuin mahdollista, juuri niin kuin haluaa. Materia, varallisuus ja raha tulee jossain kaukana perässä ajan tarpeen – eli itsensä toteuttamisen – perässä.

FIRE:stä puhuttaessa keskittyminen kuitenkin menee lähes aina puhtaasti rahaan, euroihin ja niistä syntyvään elämän”laatuun”. Ja tätä laatua siis mitataan jonkun ihmeen takia yhteiskunnassa kuitenkin juuri materialla ja kulutuksella, ei oikeasti mielekkäällä omannäköisellä elämällä. Usein moni haluaakin lisää rahaa, vaikka ei tiedä, mitä sillä rahalla tekisi – markkinavoimat kuitenkin keksivät kaikille eksyneille sieluille jonkun uuden tarpeen, johon rahat voi kuluttaa, vaikka se ei oikeaa elämänlaatua mihinkään muuttaisi.

https://www.omavaraisuushaaste.com/onko-fire/

991