Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä oikein että autokorjaamopalvelut on lähes ainut paikka, jossa et tiedä paljonko tulet maksamaan?

Vierailija
30.08.2023 |

Itse pelkään aina mielivaltaista hinnoittelua, tietämättömänä autoasioista en koskaan voi tietää maksanko vain tarpeellisesta. Koskaan eivät osaa sanoa hinta-arviota huoltoon/korjaukseen viedessä vaan saat varautua maksamaan jotakin 100-1000€ välillä, minusta tämä ei ole oikein. Ymmärrän kyllä sen etteivät he voi tietää tutkimatta mikä vikana ja välttämättä siltikään ei löydy selkeää vikaa. Ei silti ole reilua ettet tiedä käyttämäsi palvelun hintaa. Olisiko kampaajalla mukava istahtaa tuoliin ja pyytää värjäyksiä ja leikkauksia ja sitten lopuksi kerrottaisiin että joo tarvittiin sitä ja sitä kallista ainetta enemmän sekä sinun hiuksesi olivat paksut ja pitkät. Käsittääkseni sähkäreillä ja putkimiehillä on selkeä tuntitaksa, toki et niistäkään voi tietää näpertelevätkö turhia ajankuluttamiseksi. Turhauttaa.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein auton korjaamolle ja ne sanoi, että tässä on nyt sen verran iso vika, että me ei tätä työtä oteta vastaan vaan mene paikalliseen merkkihuoltamoon. 

Mitä outoa tuossa oli?

Merkkihuolto on erikoistunut juuri sen merkin korjaamiseen ja heiltä löytyy osaaminen, koneet ja laitteet ja varaosat, toisin kuin korjaamoilla tai toisen auton merkkihuollossa.

Vierailija
62/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää pikkupajoja jos mahdollista. Hinnat shht koht hyvät ja työnjälki hyvä.

Ei voi yleistää,eritasoisia löytyy.Jos löydät hyvän,käytä samaa jatkossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokorjaamo Isä Poika ja Pyhä Henki Oy kirjoitti:

Mulla koomisin kokemus autokorjaamosta Etelä-Pohjanmaalla pikkukylässä, isä ja poika. Näköjään kyläläiset vääristelleet asiakaskokemuksia nettiin, kun oli niin ylistäviä ja mulla kyllä pelkkää outoutta alusta loppuun. Heti soittaessa:

Minä: "hei varaisin ajan bla blaa, bensakoneella".

Korjaamon vanha isäntä: "kyllä nämä yleensä on dieseleitä".

Minä: "no tämä on bensa." (juu olen nainen mutta tiedän sentään jotain)

Sitten korjattiin, taas vanhaisäntä soitti kun oli valmista. Yritin kysyä puhelussa mitä uusittiin. 

"en tiedä, jotakin johtoja".

Maksoin pojalle hakiessa ja katsoin laskua kotona että mitä oli uusittu. Kuitissa pelkästään "työ".

Että en tiedä minäkään. Ilmeisesti pyhän hengen puhalluksella auto tuli kuntoon. Isä poika ja pyhä henki.

Siellä ei turhia puhuta,vaan toimitaan.

Vierailija
64/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delta-auto on paras. Kun viet auton perushuoltoon, he rikkovat jotain uutta. Vauriota ei kuvata asiakkaalle oikein ja korjaus hinnoitellaan aivan yliampuvaksi.

Kun viet auton toiseen merkkihuoltoon, siellä vaurio kuvataan aivan toisin ja korjauksen hinta on alle puolet Deltan hinnoittelusta.

Vierailija
65/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käyttää pienempää pajaa esim vuosihuoltoihin. Hinnoissa suuria eroja. Esim atoy mainostaa että hintaan kuuluu ilmainen sijaisauto. Niinpä niin, kun huollon hinta on satasia kalliimpi kuin muualla.

Missä saa ilmaisia huoltoja,corollan vuosihuolto Toyotalla 220 e,ja varmasti oikeat vaatimuksen mukaiset öljyt.

en ole koskaan maksanut edes satasta vuosihuollosta. nyt olen itse tehnyt muutaman vuoden kaikki huollot ja korjaukset. ukon ei tarvitse enää edes neuvoa. merkkihuollot ne vaan on kalliita, ja tyhmät ne vaan makselee. mikä tahansa nyrkkipaja voi ne öljyt ja suodattimet vaihtaa. siihen uusin juttu olikin se sähköinen huoltokirja. eli vaihtaessa autoa ei ole esittää paperista huoltokirjaa, joka taas vaikuttaa ostopäätökseen ainakin minulla.

Vierailija
66/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yleensä työ 60-120e/h + osat. minä olen itse korjannut lähes kaikki viat ja tehnyt huollot. jos en ole osannut, on ukko antanut ohjeet. ei ne osat ole kalliita, työ on. tuo kampaamokäyntiin vertaus oli hauska. se ei ole pakollinen, auton huolto on. ja miksi naisten hiusten käsittely on todella kallista, kun taas miesten ei maksa juuri mitään? viimeksi kun olen käynyt kampaajalla, lasku oli 240e. ja ukko ei huomannut mitään eroa. ukko aikoinaan kävi parturissa: 45e. enkä meinannut tunnistaa herraa. nyt se onneksi ajelee päänsä samalla kun siistii partansa, eli jouluna ja juhannuksena. eikä maksa mitään. 

Auton huolto ei ole pakollinen,se on ihan sinusta kiinni.

Vierailija
67/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käyttää pienempää pajaa esim vuosihuoltoihin. Hinnoissa suuria eroja. Esim atoy mainostaa että hintaan kuuluu ilmainen sijaisauto. Niinpä niin, kun huollon hinta on satasia kalliimpi kuin muualla.

Missä saa ilmaisia huoltoja,corollan vuosihuolto Toyotalla 220 e,ja varmasti oikeat vaatimuksen mukaiset öljyt.

en ole koskaan maksanut edes satasta vuosihuollosta. nyt olen itse tehnyt muutaman vuoden kaikki huollot ja korjaukset. ukon ei tarvitse enää edes neuvoa. merkkihuollot ne vaan on kalliita, ja tyhmät ne vaan makselee. mikä tahansa nyrkkipaja voi ne öljyt ja suodattimet vaihtaa. siihen uusin juttu olikin se sähköinen huoltokirja. eli vaihtaessa autoa ei ole esittää paperista huoltokirjaa, joka taas vaikuttaa ostopäätökseen ainakin minulla.

Takuun vuoksi käytän.

Vierailija
68/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tähän vastata, mutta olen työukko. Olet viikon poissa työmaalta koronan takia ja tulet takaisin rappaamaan eikä herrat tai kukaan muukaan ole tehnyt sillä välin mitään että voisi jatkaa rappausta. Samat raksamiesten hommat joutuu taas tekemään itse. Ehkä autokorjaus ei ole lähellekään tätä, mutta muuttujia aina on elämässä sen olen huomannut.

Vierailija
69/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks on luottoautokorjaamo.

Viimeks ainakin mulle eläinlääkäristä soitettiin kun koira oli nukutuksessa ja kerrottiin hinta-arvio, onko ok. Eli tehdäänkö koko hammashoito kerralla kun röntgenissä löyty lisäongelmaa. Ei Evidensia.

Vierailija
70/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen vähän vastaava on eläinlääkäri asemat. Aina on pitänyt tehdä sitä sun tätä ekstraa ja hinta ihan muu kuin hinnastossa. Evidenssia ainakin tällainen.

Jos on lemmikin hankkinut, kyllä pitäisi pystyä mukisematta maksamaan myös siitä aiheutuvat kulut.

Siitähän ei ollut kyse. Mutta joskus on tullut aika kyseenalaisia kuluja, turhia lääkemääräyksiä ja ylimääräisiä labroja.

Vierailija
71/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on kannattavinta luopua auton korjauttamisesta ja jos autoon tulee vikaa, myy sen vikoineen jollekin jota kiinnostaa korjata se ja ostaa tilalle katsastetun budjettiin sopivan toisen auton, jolla ajelee taas sen vuoden eteenpäin, ainakin leiman puolesta. Näin ainakin kulut tietää etukäteen.

Copart taitaa mainostaa ostavansa epäkuntoisiakin autoja. Toki viallisesta autosta ei varmasti saa ehjän hintaa, mutta eipä tarvitse maksaa ehkä kalliitakin remontteja.

Autojen tekniikan monimutkaistuminen on tehnyt korjaamisestakin niin kallista, että monelle käy ylivoimaiseksi maksaa niitä korjauksia, tuhansia euroja.

En ymmärrä, miksi tämä sai näin paljon alapeukutusta, kun on täyttä asiaa. Itse jäin just eläkkeelle ja luovuin autosta, kun olisi ollut moottoriremppa, useita tuhansia. Jos jossain vaiheessa tarvitsen autoa, ostan nimenomaan halvan katsastetun auton, johon ei tarvitse edes kaskoa hankkia, ja ajelen sillä niin kauan kuin pystyn.

Yllättävä oli muuten se helpotuksen tunne, jonka autosta luopuminen toi mukanaan. Olen nainen, leski, enkä tiedä mitään autoista. Asun kaupunkialueella, joten bussilla liikkuminen ei ole ongelma. Siksi helpotus ja vapautus päästä eroon autosta, jota pitää aina korjata, katsastaa, ostaa uusia renkaita ja vaihtaa niitä, vaihtaa öljyjä, maksaa veroa ja vakuutusta. Ja tietysti ostaa bensaa. :)

Itsekin tarvitsin autoa töissä ollessa, joten en tuomitse auton omistajia. :) Mutta nyt eläkkeellä huomasin, että en enää tarvitsekaan. Nyt ei tarvitse hermoilla alkutalven liukkailla teillä ajoakaan. - Sori vähän off-topic.

Ps. Niin, ja Copart ostaa myös poistoon meneviä autoja varaosiksi. Saan omastani 260 e. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä