Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä oikein että autokorjaamopalvelut on lähes ainut paikka, jossa et tiedä paljonko tulet maksamaan?

Vierailija
30.08.2023 |

Itse pelkään aina mielivaltaista hinnoittelua, tietämättömänä autoasioista en koskaan voi tietää maksanko vain tarpeellisesta. Koskaan eivät osaa sanoa hinta-arviota huoltoon/korjaukseen viedessä vaan saat varautua maksamaan jotakin 100-1000€ välillä, minusta tämä ei ole oikein. Ymmärrän kyllä sen etteivät he voi tietää tutkimatta mikä vikana ja välttämättä siltikään ei löydy selkeää vikaa. Ei silti ole reilua ettet tiedä käyttämäsi palvelun hintaa. Olisiko kampaajalla mukava istahtaa tuoliin ja pyytää värjäyksiä ja leikkauksia ja sitten lopuksi kerrottaisiin että joo tarvittiin sitä ja sitä kallista ainetta enemmän sekä sinun hiuksesi olivat paksut ja pitkät. Käsittääkseni sähkäreillä ja putkimiehillä on selkeä tuntitaksa, toki et niistäkään voi tietää näpertelevätkö turhia ajankuluttamiseksi. Turhauttaa.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä selitän minkälainen ongelma, kertovat mikä vikana ja laskevat korjausarvion. Näin toimittu viimeiset 20 vuotta ja koskaan ei ole tullut yllätyksiä. Mikan Asentamo Jyväskylä.

Minä kun selitän niin sanovat että joo ja sitten tarjoavat aikoja, ei puhettakaan hinnasta. Ap

Ja sinähän et kysy?

Vierailija
22/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda korjaamoa. Joka kerta olen saanut hinta-arvion ennakkoon kerrotun korjaustarpeen perusteella. Jos sitten tarkemmissa selvityksissä on ilmennyt lisäkorjattavaa on tästä oltu yhteydessä lisähinta-arvion kera ennen töiden jatkamista.

Ja olen käyttänyt useampaa korjaamoa joissa kaikissa ollut sama toimintamalli.

Joskus tarkka työn ja varaosien tarve selviää vasta, kun asiaa tutkitaan tarkemmin. Esim. jonkun osan rikkoontuminen on saattanut vaikuttaa toiseen asiaan, jos vikaa ei ole huomannut ajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne hinta arvion kertoo kun tietävät mitä autosta pitää korjata.

Aika usein se menee niin että viet auton korjaamolle ne katsoo mikä on vikana ja sitten ne tilaa osat ja tuot auton korjattavaksi.

Vierailija
24/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on selkeästi paikkakuntakohtaisia eroja. Aiemmin asuin Satakunnassa ja siellä sai aina hinta-arvion, jos vika ei ollut tiedossa, arvioivat kauanko menee tutkia mikä on vikana ja tuntitaksan. Soittivat kun löysivät vian ja sitten sille hinta-arvio.

Nykyään asun Pohjanmaalla ja täällä ei meinaa saada raastamallakaan hinta-arviota, vaikka vika on selvitetty ja tiedetään tarkalleen mitä pitää tehdä, mitä osia vaihtaa jne. Joka paikasta vaan sanotaan ettei voi antaa hinta-arviota, mutta ehkä 200e-900e välillä liikutaan.

Etelä-Pohjanmaalla riippui paljon paikasta, muutama paikka antoi hinta-arvion, joissakin paikoissa taas ei saanut millään hinta-arviota.

Vierailija
25/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä auton korjauksen hinta ole ikinä tullut yllätyksenä. Mikäli jotain suurempaa yllätystä ja korjattavaa tulee, soittavat aina etukäteen ja kysyvät tehdäänkö vai ei ja mihin hintaan. Ja aina on tämä hinta pitänyt.

Vierailija
26/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun olen vierestä seurannut, niin on selvinnyt että pieni korjaamo voi saada varaosan joko 50 euron hintaan tai sitten 100 euron hintaan. Autossani vaihdettiin tulpat ja osa niistä sai halvemmalla ja osan kalliimmalla. Halvemmat hajosivat muutaman kuukauden jälkeen, joten täsä tapauksessa nuo kalliimmat olivat myös parempia ja kestävämpiä.

Korjaaja voi kertoa hinta-arvion. Itse voi sanoa että jos hinta menee yli XXX määrän niin antaa sitten olla kokonaan.

On käytössä ns. merkkiosia ja bulkkiosia. Bulkki on yleensä merkkituotetta halvempi, usein on myös osan laadussa eroa.

Vierailija
27/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä selitän minkälainen ongelma, kertovat mikä vikana ja laskevat korjausarvion. Näin toimittu viimeiset 20 vuotta ja koskaan ei ole tullut yllätyksiä. Mikan Asentamo Jyväskylä.

Wautsi.  Reilua.    👍

Vierailija
28/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisiin paikkoihin sinä olet sen auton vienyt? Juuri käytin autoa huollossa ja kertoivat hinnan ennen kuin varasin ajan. Ja hinta oli juuri sen. Toisella kertaa soittivat, että jarrupalat ovat hoikassa kunnossa. Vaihto maksaa näin ja näin paljon, saavatko tehdä. 

Vierailija
29/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina pyydän hinta-arvion ja on pitänyt aina. Monesti ollut pari kymppiä halvempikin.

Vierailija
30/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen saanut hinta-arvion etukäteen. Sanovat, että mikä osa pitää tilata ja tekevät työstä vielä arvion. Kerran soittivat, että täältä löytyi vielä tällainen vika, että mitä tehdään nyt. Eivät siis korjanneet ilman lupaa.

Vierailija
31/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä tuohon pitäisi myös saada kuri. Hinnasto esille. Mitään ei tehdä ennenkuin asiakkaalla hinta tiedossa.

Aina olen saanut tietää hinnan etukäteen ja jos jotain yllättävää on tullut vastaan, niin on soitettu ja kysytty lupaa saako tehdä.

Vierailija
32/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette korjaa itse autoanne? Oletteko uusavuttomia?

Vierailija
33/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä perushuollon hinnan tietää etukäteen, jos on vaikka aika vaihttaa jakopäänhihna tai jotkut jarrupalat jne...

Ap kertoo korjauksesta ei perushuollosta.

AP kirjoitti: Koskaan eivät osaa sanoa hinta-arviota huoltoon/korjaukseen viedessä. 

Huollon hinnan saa varmasti etukäteen. Korjauksessa voi tulla yllätyksiä, mutta kunnollinen korjaamo ilmoittaa tiedot etukäteen.

Vierailija
34/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia kokemuksia. Kerran oli niin että auto hajosi, vietiin huoltoon. Minkäänlaista hinta-arviota ei ollut antaa koska vika oli epäselvä. Siinä sitten tutkivat ja vika mukamas löytyi. Tehtiin hinta-arvio ja remppa käyntiin mutta ei se sillä tullut valmiiksi. Korjattiin siis turhaa ja hinta lappu siinä kohtaan jo 520€. Seuraavaksi olisi pitänyt tutkia lisää missä vika ja lopulta sanottiin että ei voi korjata. Auto vietiin sitten toiseen korjaamoon joka laittoi kuntoon yhden päivän aikana, hinta 200€.

Vierailija
35/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen vähän vastaava on eläinlääkäri asemat. Aina on pitänyt tehdä sitä sun tätä ekstraa ja hinta ihan muu kuin hinnastossa. Evidenssia ainakin tällainen.

Jos on lemmikin hankkinut, kyllä pitäisi pystyä mukisematta maksamaan myös siitä aiheutuvat kulut.

Vierailija
36/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla asiat taitaa olla paremmin. Saan hinta-arvion 5 euron tarkkuudella, toki siihen sisältyy vain sovitut asiat. Jos samalla löytyy jotain muuta, soittavat ja kysyvät, että korjataanko ja antavat summittaisen arvion (paitsi esim. palaneesta polttimosta, sen määrittelevät tarkasti).

Jos sanoo, että laittakaa kaikki kuntoon, mitä maksaa, niin summaa on mahdoton arvioida.

Vierailija
37/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oktomurske rikkoo autoja vielä pitkään, korvauksia jouduttaneen hakemaan käräjien kautta

Korvaushakemuksia keskitetysti käsittelevä Lapin Ely-keskus on tehnyt kielteisen päätöksen kaikissa tähän mennessä käsitellyissä oktomurskevaurioita koskevissa vahingonkorvaushakemuksissa.

Tuossakaan keississä ei olisi kannattanut olla omaa vaan leasing auto muuten menee omaan piikkiin.

https://yle.fi/a/74-20047043

Vierailija
38/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oktomurske rikkoo autoja vielä pitkään, korvauksia jouduttaneen hakemaan käräjien kautta

Korvaushakemuksia keskitetysti käsittelevä Lapin Ely-keskus on tehnyt kielteisen päätöksen kaikissa tähän mennessä käsitellyissä oktomurskevaurioita koskevissa vahingonkorvaushakemuksissa.

Tuossakaan keississä ei olisi kannattanut olla omaa vaan leasing auto muuten menee omaan piikkiin.

https://yle.fi/a/74-20047043

Kallis testaus veronmaksajille, ensin maksat verot tien rakentamisesta ja sitten autojen korjauksista, ikiliikkuja on keksitty ja rahan tuloa valtiolla ja rahan menoa kansalaisilta ei voi estää  😁

Vierailija
39/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntitaksa täytyy korjaamon aina ilmoittaa. Ensin tutkitaan vika ja maksetaan siitä. Sitten saa hinta arvion. Sen mukaan toimitaan. Pyydä kaikki kirjallisena. Aika tietysti kauanko remontti kestää.

Minä monta kertaa seisonut auton vieressä ja seurannut mitä tehdään tai odottanut odotushuoneessa.

Minulla ei ole mihinkään kiire. Varaan aina aikaa vaikka 10 h. Ei tule huijatuksi.

Vierailija
40/71 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää pikkupajoja jos mahdollista. Hinnat shht koht hyvät ja työnjälki hyvä.