Pikakotiruokaa ilman pastaa/leipää?
Hesarissa oli taas loistavia pikaruokareseptejä, kaikissa pastaa ja vehnää. Oikeastaan missä tahansa tämän tapaisia nopeita ruokia julkaistaan, on leipää (gluteenia) ja hiilareita.
Kiinnostaisi kuulla reseptejä, jotka eivät sisällä yllä olevia, eli proteiinipitoisia, urheilijalle ja gluteenia välttävälle sopivia nopeita ruokia? Tiedän että leipää ja pastaa saa vähähiilarisena ja gluteenittomana, nyt kiinnostaisi ruuat, jotka ei sisällä ollenkaan edellämainittuja :)
Kommentit (63)
Mun mies tekee jauhelihasalaattia. Siis paistettua jauhelihaa salaatin sekaan.
Pakastevihanneksista keittoa ja protskut vaan sinne sekaan.
Kasvismunakas vaikka kesäkurpitsaa ja herkkusieniä.
Seuraan.
Vielä kun lisätään keliakian päälle kala-ja muna-allergia, niin ei ole helppoa keksiä uusia ruokia.
Pakaste/wokkikasvikset tulee korvista, niitä syönyt vuosikausia kanan ja jauhelihan kaverina. Raejuusto ja rahka tympii myös jo. Palkokasvit on hyviä, mutta kerää kaasua vatsaan, ja sopii vain silloin, kun ei tarvitse lähteä kodin ulkopuolelle.
Raha myös rajoittaa, esim. mifua en raaski ostaa.
Kaurapuuro jos kaura käy ja raejuusto sekaan.
Hk sinistä kylmänä huuleen tulisella sinapilla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuossa ole jauhoa eli ei ole gluteeniton?
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro jos kaura käy ja raejuusto sekaan.
Edellisenä iltana voisi laittaa jo jääkaappiin tuorepuuroa tulemaan.
Maksapihvit ja paistettua sipulia.. maksa kuumalle pannulle ja ilman mitään jauhotuksia. Ei montaa minuuttia tarvitse paistaa ja hyvää on. Ja on myöskin halpaa lihaan verrattuna.
Paista kalaa, paistuu siis parissa minuutissa ja salaattia lisukkeeksi.
Minä syön joka päivä 8 minuutin aterian eli höyrytetty parsakaali ja paistetut (pannussa kypsennetty) kanasuikaleet/kanapihvi/jauheliha. Eipä tarvita edes kummoisia valmisteluja, ei monia tarveaineita.
Otetaan tonnikalapurkki. Aukaistaan. Syödään haarukalla ( tai lusikalla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuossa ole jauhoa eli ei ole gluteeniton?
Perunajauhoa. Käy kyllä gluteenittomalle.
En tiedä onko pikaruokaa mutta pastan voi korvata kukkakaalilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön joka päivä 8 minuutin aterian eli höyrytetty parsakaali ja paistetut (pannussa kypsennetty) kanasuikaleet/kanapihvi/jauheliha. Eipä tarvita edes kummoisia valmisteluja, ei monia tarveaineita.
Mulla ihan sama kokkausperiaate. Max 10 minuutin vihannekset ja nopeasti paistetaan kanaa, kalaa tai jauhelihapihvi siihen päälle.
Samat kuin pastaruoat MUTTA pasta korvataan raastetuilla juureksilla, joita kuullotetaan hetki pannulla. Omat suosikit ovat porkkana ja bataatti, itse laitan välillä myös sipulia mutta tosiaan kotoilupäivinä. Myös Kesäkurpitsa ja palsternakka, sokeriherneet, tms. ovat hyviä vaihtoehtoja.
Näiden kasvisten kanssa sitten jokin liha/kala/kana/soosi.
Helpottaa myös jos raastaa valmiiksi rasiaan jääkaappiin vaikka parin pvän setin.
Maustaa voi myös mielensä mukaan ja tosiaan menee pastan korvikkeena.
Toimii myös huippuhyvin erilaisissa "nuudeli"keitoissa. Itse teen "thai-soppaa" kuulottamalla Juureksia, sipulia, paistan lihalisukkeen, lisään pannulle nestettä, inkivääritahnaa, currya, chiliä +mausteita maun mukaan, sit vaan kaikki kulhoon ja NAM!
Tölkkikiherneitä tai -papuja ja jauhelihaa vaan pannulle. Valmistuu muutamassa minuutissa.