Leipooko amerikkaiset vain valmiista kekseistä ja karkeista?
Olen katsonut somesta ja youtubesta paljon amerikkalaisia leipomisvideoita. Ei ammattilaisten leipureiden vaan erilaisten harrasteleipojien, vloggaajien ym aika tavallisten ihmisten tekemiä videoita. Ja niissä käytetään aineksina aina jotain valmiita keksejä, karkkeja, vaahtokarkkeja, suklaapatukoita, valmiita suklaakastikkeita, valmiita jelloja ym, joita sitten sekoitellaan ja sulatellaan ja niistä muodostetaan joku kakku tai jälkiruoka tms. Ja ehkä pursotetaan jotain kaupan valmiskreemiä päälle.
Meikäläiset taas leipoo käyttämällä aineksina vehnäjauhoja, kaakaojauhetta ym. Eli leivomme itse alusta saakka kun amerikkalaiset käyttää kaupan valmista. Minusta sellainen ei edes ole leipomista.
Olenko saanut ihan väärän käsityksen vai onko tosiaan tavallisten amerikkalaisten tapa leipoa tuollainen?
Kommentit (7)
Amerikassa 70% väestöstä on reilusti ylipainoisia ja sairaita
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa 70% väestöstä on reilusti ylipainoisia ja sairaita
Mitenhän tämäkin liittyy aloitukseen?
Ehkä puolivalmisreseptit ovat suosittuja. Tuotemerkin tms. mukana olo voi lisätä hakuosumia?
On helpompi vain pinota oreoita valmiin kreemin kanssa kerroksittain pinoon kuin leipoa nollasta oikea kakkupohja.
En tiedä, mutta kun olin Seattlessa vaihto-oppilaana aikoinaan, perhe leipoi kyllä ihan jauhoista ym. Oi sitä banana breadia, vieläkin valuu kuola!