Lutikkaongelma, pitääkö koko asunto tyhjentää jos se myrkytetään?
Samalla vaivalla muuttaisin sitten muutenkin kokonaan.
Yököttää ja masentaa, tässä talossa siis tulossa lutikkatarkastus. Ja jos niitä kerta jossain asunnossa havaittu, luulis että koko talo pitää myrkyttää
Kiitos ukrainalaiset, niitä asuu talossa. Olin varma että näin siinä käy. Moni ei taida ymmärtää mitä kaikkea noi tuovat mukanaan. Suomessa ei lutikkaongelmia ollut vuosisataan.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009448658.html
Kommentit (4)
No ei myrkytä koko taloa vain ne missä havaittu. Edellisessä talossa missä asuin näitä tarkastuksia tehtiin 3v putkeen eli ne ei häviä ikinä. Omassa kämpässä ei ollut
Luulen ettei ukrainalaisten vähissä tavaroissa ole lutikoita. Niitä lutikoita tulee pääasiassa Virosta niiden raksamiesten mukana.
Mun kotipaikkakunnalla on paljon ukrainalaisia. Ihmisetmajoittivat heitä omakotitaloihin alussa. En ole kuullut että olisi ollut ludeoongelmaa. Mutta täytyy kysellä. Meilläkin on iso talo ja mahtuisi esim pieni perhe.
Meidän talossa muutamassa asunnossa lutikoita. Höyryttivät sohvat ja sängyn. Laittoivat sänkyihin muovisen ludesuojan ja ludeansat sängynjalkoihin ja sohvanjalkoihin. Kaikki tekstiilit piti pestä 60 asteessa ja tunnin kuivausrummussa.
Omaani ja muihin lutikkavapaisiin asuntoihin laitettiin vain ludeansat sänkyihin ja sohviin.
Kuulemma oli aikamoista siivoamista ja yhdeltä vietiin sohva hävitettäväksi.
Ei siis tarvitse koko kämppää tyhjentää.