Kannattaako maksaa F-securesta 79.99 vuosimaksu?
Sain sähköpostina F-securesta ilmoituksen, että nykyinen sopimukseni on päättymässä viikon kuluttua ja olisi aika päivittää virustorjunta jälleen vuodeksi eteenpäin. Hinta on 79.99 euroa. (kolmelle koneelle, tosin minähän en tarvitse kuin vain tähän yhteen koneeseen).
Sitten huomasin googlettaessani, että F-securen samainen paketti maksaa halvimmillaan 23,68 euroa eräässä verkkokaupassa.
Miten se on mahdollista? Minä en tiedä tietoturva-asioista juurikaan mitään, joten en pysty vertailemaan eri ohjelmia keskenään, mutta ihmettelen vaan, miten tuo hinta voi vaihdella noin paljon, kun kuitenkin on kysymys samasta tuotteesta, samalle ajanjaksolle ja samalle määrälle koneita.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Hakkerit sai kytkettyä Defenderin pois päältä lukuisia kertoja. Siksi minulla on toinen virustorjunta ja maksan siitä.
Jos näin naurettava väite pitäisi paikkansa niin Microsoft olisi todella pulassa ja asiasta olisit uutisoitu isosti. Todennäköisempää on että jonkun F-securen voi hakkeroida kuin Windowsin oman tutkan jonka nollapäivähaavoittuvuudet huomataan ja korjataan nopeammin.
129e ja voimassa 18.3.2027asti, joskus viime syksynä lisä aika ostettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kannata maksaa mistään virusturvasta mitään. Windowsin oma sisäänrakennettu Defender on aivan yhtä hyvä ellei parempikin. Paljon kevyempi myös eli koneesi toimii jouhevammin.
Suojaako se myös verkkopankkitoiminnot?
ei,jos jotain mentät, niin et ole huolehtinut turvallisuudesta, mikäli tuon varassa olet
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sitten varmaan niiden ainoa asiakas, kun maksan. Mutta en tiedä onko se järkevää. Ei kai siitä haittaakaan ole ja saa puhelimeenkin suojauksen.
mulla on 5 eri laitetta saman alla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kannata maksaa mistään virusturvasta mitään. Windowsin oma sisäänrakennettu Defender on aivan yhtä hyvä ellei parempikin. Paljon kevyempi myös eli koneesi toimii jouhevammin.
Suojaako se myös verkkopankkitoiminnot?
ei,jos jotain mentät, niin et ole huolehtinut turvallisuudesta, mikäli tuon varassa olet
Mikään pankki ei vaadi eikä edes suosittele F-securen asentamista.
Virustutkia ei tarvita. Olen toiminut ohjelmistokehityksen alalla 30 vuotta. Yhdessäkään koneessani ei ole virusohjelmistoja.
Windowsin oma Defender riittää. Lisäksi kannattaa käyttää nettiä järkevästi. Siinä kaikki.
Tuskin mikään ohjelma suojaa täysin käyttäjän typeryydeltä. Pahinta on just tuo "en minä näistä ymmärrä".
Nää törkyhintaiset virusturvat on just samaa "tyhmiltä rahat pois"-sarjaa, eri ääripäät vaan yrittää kusettaa käyttäjältä rahat pois.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin mikään ohjelma suojaa täysin käyttäjän typeryydeltä. Pahinta on just tuo "en minä näistä ymmärrä".
Tämä on juuri se ideaalinen kohderyhmä jolle näitä maksullisia ohjelmistoja mainostetaan että kun tämän ostat niin ei tarvitse huolehtia mistään vaikka tosiasiassa olet entistä alttiimpi tietoturvariskeille.
Maksan mielelläni F-securesta. Koskaan ei ole ollut koneessa mitään viruksia. Tuo Windowsin defender on aivan vitsi. Välillä menee muuten vaan pois päältä. F-Secure toimii taustalla todella hyvin eikä mitään hidasta konetta.