Mikä urheiluharrastus jossa kilpailla?
Olisiko vinkkejä ja suosituksia mitä alkaisin harrastamaan? Olen urheillut aina, mutta en ikinä tavoitteellisesti. Nyt aikuisiällä houkuttaisi aloittaa tavoitteellinen harrastus ja kilpailu, mutta en tiedä missä lajissa.
Peruskunto hyvä, voimatasot hyvät. Olen rakenteeltani enemmän siro ja pitkä. Nykyään treenaan pyöräilyä, juoksua ja kuntosalilla.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
No mistähän sinä mahtaisit tykätä? Moneessakin lajissa on aikuisten harrasteryhmiä, joissa on mahdollista päästä kilpailemaan. Ihan vaikka lähtien yleisurheilusta.
Tiedän kyllä nuo lajit, joita itse harrastan. Haluaisin vinkkejä muista lajeista, joita en itse keksi. :)
No juoksu on varmaan yksi helpoimmista lajeista aloittaa kilpaileminen. Senkun osallistuu vaikka polkujuoksutapahtumaan ja lähtee kisaamaan.
Jos haluaa sitten jotain ihan muuta, niin esimerkiksi avomeripurjehdus on suhteellisen helppo laji aloittaa kilpaileminen (ei tosin ehkä juuri tähän aikaan vuodesta). Venekunnat etsivät jatkuvasti gasteja ja vähemmän kilpailullisissa tiimeissä ei välttämättä ole mitään lähtötasovaatimuksia, vaan asiat opetetaan. Joukkueurheiluna se tietenkin vaatii sitoutumista.
Yleisellä tasolla on syytä muistaa, että kilpaileminen on urheilussa hyvin pieni osuus ja siitä treenaamisesta pitää nauttia vähintään yhtä paljon kuin kilpailemisesta tai homma loppuu lyhyeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistähän sinä mahtaisit tykätä? Moneessakin lajissa on aikuisten harrasteryhmiä, joissa on mahdollista päästä kilpailemaan. Ihan vaikka lähtien yleisurheilusta.
Tiedän kyllä nuo lajit, joita itse harrastan. Haluaisin vinkkejä muista lajeista, joita en itse keksi. :)
Suunnistus, hiihto, hiihtosuunnistus, pyöräsuunnistus, maastopyöräily, alamäkipyöräily, ampumahiihto, ampumajuoksu, ammunta, tanssi, voimistelu, lentopallo, koripallo, jalkapallo... jatkanko kaikki maailman urheilulajit tähän? Hyvin monessa lajissa on aikuisharrastajia ja heille omia kilpailuja / sarjoja.
Hankala vastata, kun et oikein kerro mitään tarkempaa kuin että mitä nyt harrastat. Vähän riippuu myös siitä, missä asut, eli että onko paikkakunnallasi / lähiseudulla mahdollista treenata kyseistä lajia kilpailullisesti.