Jo 4 punkkia tänään :(
Kommentit (9)
4! Meillä neljää tuskin huomataan. Joka päivä useita itsessä ja koirassa enemmän. Ennätys metsälenkin jälkeen koirassa 42 ja itsessä 6.
Sen siitä saa kun rymyää pitkin pusikoita.
Missäpäin Suomea ap. asut ? Meillä on Keski-Suomessa Jyvässeudulla ihan samanlainen punkitus meneillään tänä kesänä :( Mutta ilmeisesti näilläkin on joku " tuohon tartun, tuohon en", koska paljon minua enemmän puskissa rymyävä työkaverini ei saa ikinä punkkeja, minulla parissa tunnissa on ollut kiinni kaksikin
Millä paikkakunnalla on noin tiuhaan punkkeja? Ja tarttuuko punkit helpommin pitkäkarvaisreen koiraan kuin sileään?
Minulla valkoinen pitkäkarvainen koira, joka on ihan punkki magneetti.
Alkukesästä koirassani Oulussa oli yksi punkki kiinni ja toi eri päivinä 2 turkissa kotiin. Aloitettiin simparica tabletti lääkitys. Ei yhtään punkkia sen jälkeen edes turkissa kiipeilemässä.
Ostin tuommoisen punkkis-suihkeen.
En oo vielä kokeillut.
Perustuu eteerisiin öljyihin.
Syyskuussa joskus ollut borrelioosi itselläni. Vielä noita ötöjä siis riittää.
-1-postaaja
Zemppiä :D mut ei punkeille
Olen huomannut, että nyt punkkeja on taatusti siellä, missä on hirvikärpäsiäkin. Punkithan leviävät eläinten myötä.
Asun Itäisellä Uudellamaalla, ja täällä tosi paljon nykyisin peuroja/kauriita ja supikoiria, ja niiden myötä punkkien määrä räjähtänyt.
Siis hirvikärpästen ja punkkien yhteys on tietty hirvi niiden levittäjänä. Vähän hullusti kirjoitin tuossa yllä. Eli siis kannattaa tehdä punkkisyyni tarkkaan samalla kun kaivelee hirvikärpäsiä niskasta.
Et ole ainoa