Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus, koko ajan heikko olo

Vierailija
27.08.2023 |

Laihdutan, en tosiaan millään kitudieetillä vaan ruokavaliota olen säätänyt vähäkalorisemmaksi ja karsinut ylimääräisiä mussuttamisia. Olen nyt 3 kk ollut näin ja viitisen kiloa laihtunut, eli ei tosiaan mikään kova tahti.

Syöminen on muuten jees, mutta minulla on aivan koko ajan heikko olo. Ihan kuin ei jaksaisi mitään, väsyttää, liikkuessa alkaa huimata jne. Ajattelin, että näin voisi olla pari viikkoa ja sitten tottuu, mutta tämä vain jatkuu ja jatkuu.

Mikä tällaisen aiheuttaa? Jos syön enemmän, on parempi olo (pidän välillä päiviä, kun syön jonkin verran enemmän), mutta silloin ei paino putoa, vaan saattaa päinvastoin nousta.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa aikansa, että sopeutuu uuteen tapaan syödä. Ei se välttämättä sen kummempaa ole. Laihdutustapasi kuulostaa minusta ihan fiksulta.

Kolmessa kuukaudessa voisi tosin olettaa, että kroppasi alkaisi sopeutua. Jos tuo jatkuu, kannattaa kyllä ehkä pyytää peruslabroja tai muuten jutella lääkärin kanssa. Niinkuin jossain kommentissa oli, esimerkiksi diabeteksen kanssa laihduttaminen on herkempää puuhaa kuin ihan täysin terveenä.

Joo, kipuilen vähän sen kanssa, että onko tämä normaalia vai pitäisikö huolestua asiasta. Ap

Vierailija
22/37 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on se syy, miksi itse en laihduta, vaikka hyvin voisin olla vähän hoikempi. En vaan jaksa sitä kurjaa oloa jatkuvasti. Olen mieluummin vähän ylipainoinen, energinen ja liikunnallinen kuin koko ajan niin väsynyt, että jaksan vain aivan pakollisen minimin. Enkä ole löytänyt sellaista ruokavaliota, millä saa edes jonkinlaisia tuloksia edes hitaasti ja olo pysyy hyvänä.

Ymmärrän sinua niin hyvin. Olen monet kerrat tässä pohtinut, että pitäisi vaan luovuttaa. Mutta jotenkin olen itseni kanssa, että puoli vuotta menen näin ja katson, paljonko olen saanut pois. En ole mitenkään pahasti ylipainoinen ja nyt jo hyvin lähellä normaalipainon ylärajaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lisäisit vaikka yhden terveellisen ja vähäkalorisen välipalan päivääsi? Hedelmä, kupillinen marjoja, porkkana tms? Tasaisiko se huonoa oloa? Verensokerin heittelyltä kuvaamasi tila minusta kuulostaa.

En sinänsä kannata jatkuvaa napostelua vaan sitä, että syö ruoka-aikoina järkevästi. Mutta me olemme niin yksilöitä siinä, mikä jokaiselle sopii.

Vierailija
24/37 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lisäisit vaikka yhden terveellisen ja vähäkalorisen välipalan päivääsi? Hedelmä, kupillinen marjoja, porkkana tms? Tasaisiko se huonoa oloa? Verensokerin heittelyltä kuvaamasi tila minusta kuulostaa.

En sinänsä kannata jatkuvaa napostelua vaan sitä, että syö ruoka-aikoina järkevästi. Mutta me olemme niin yksilöitä siinä, mikä jokaiselle sopii.

Syön nyt aamupalan, lounaan ja iltaruuan. Yritän välttää välinaposteluita, jotenkin ne ovat aina ylläpitäneet sitä, että tulee haettua vähän lisää jotain pientä vielä. On helpompi olla aterioiden välit syömättä mitään. Ap

Vierailija
25/37 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on matala verenpaine ja olen herkkä sokerille ja sen puutteelle, muutamaa annosta isompi alkoholimäärä vetää molemmat sekaisin koko seuraavaksi päiväksikin.

Pitää syödä tiheästi, myös vielä myöhään illalla ja heti aamulla tai kohta on huono olo ja lähtee taju. Tietenkään ei tarvi syödä mitään sokerista eikä paljon, myöhään illalla saatan syödä vielä pikkuannoksem oikeaa ruokaa, salaatin tai leivän. Heti aamulla ruisleipä tai puuro. Hyviä hiilareita siis, pysyy verensokeri tasaisena. Suolaa ei tarvi rajoittaa.

Vierailija
26/37 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kg kuukaudessa on paljon ellei sitä ylipainoa ole ihan tosi reilusti. Itse olen laihtunut kilon puolessa vuodessa ja se on hyvä, ei ole tarvinnut kitua ja elimistöllä on hyvin aikaa tottua muutokseen, toki minulla ei ole sitä ylimääräistä kymmeniä kiloja.

Vierailija
27/37 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet aiemmin syönyt paljon sipsejä ja vastaavaa, niin ehkä ruokavaliota fiksatessa myös suolan määrä on laskenut yllättävänkin paljon ja se voi vaikuttaa taas verenpaineeseen. Ehkä kannattaa ainakin hieman seurailla verenpainetta ja katsoa onko ne järkevillä tasoilla.

Vierailija
28/37 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön nyt aamupalan, lounaan ja iltaruuan. Yritän välttää välinaposteluita, jotenkin ne ovat aina ylläpitäneet sitä, että tulee haettua vähän lisää jotain pientä vielä. On helpompi olla aterioiden välit syömättä mitään. Ap

Valmistele naposteltaksi väliruuaksi porkkanaa, kurkkua ja kukkakaalta valmiiksi pilkottuna. Noita pitää aika paljon vetää, että se massiivisesti vaikuttaisi laihtumiseen.

Vierailija
29/37 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2kg kuukaudessa on paljon ellei sitä ylipainoa ole ihan tosi reilusti. Itse olen laihtunut kilon puolessa vuodessa ja se on hyvä, ei ole tarvinnut kitua ja elimistöllä on hyvin aikaa tottua muutokseen, toki minulla ei ole sitä ylimääräistä kymmeniä kiloja.

Ei ole 2 kg kuukaudessa paljoa vaan juuri sopivasti, ellei nyt sitten laihduta jossain normaalipainon alarajoilla. Aloittajalla kuulostaa siltä, että joku on ruokavaliossa pielessä, ja siksi keho oireilee. Itse lisäisin ainakin monivitamiinia päivään, jos ei vielä sellaista syö ja kokeilisin lisätä joko hiilaria tai rasvaa, kummankin liian vähä saanti aiheuttaa heikotusta.

Vierailija
30/37 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatkohan suolaa riittävästi?

Kalium myös tärkeä.

Vierailija
31/37 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauta-arvojen lasku voi myös aiheuttaa tuota. Et tosin kertonut syötkö sellaisia ruokia, jotka ovat rautapitoisia.

Vierailija
32/37 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla vähäkalorisen sijaan vähähiilihydraattista, niin ei heikotus/nälkä vaivaa. Hiilihydraatit max 20 gr/pvä, vähintään 2 litraa vettä/pvä ja muista ottaa keto elektrolyyttijauhe vähintään 1 krt/pvä (ettei tule se keto flu, joka tulee ellei huolehdi elektrolyytti tasapainosta).

Eli ruokavaliossa korvaat hiilihydraatit kuten pastan, perunat ja riisit kasvis vaihtoehdoilla kuten kesäkurpitsa pastalla, kukkakaali muussilla tai kukkakaali riisillä ja muilla hyvillä kasviksilla. Ei tietenkään mitä leipiä, sokereita, jogurtteja, muroja yms hiilari höhhöjä.

Ei tule nälkä kun saa syödä hyviä rasvoja kuten voita, kuohukermaa ym. Ja kunnolla proteiineja kuten lihaa, kalaa, kanaa, munia. Kypsytetyissä juustoissa yleensä  0 gr/hiilihydraatteja.

Aamulla esimerkiksi paistetut munat ja pekoni ja jos tykkäät niin ns rasvakahvi. Päivällä kunnon annos proteiineja (liha, kala, kana, munat) kasvisten kanssa ja lounas samanlainen kuin päivällinen.

Alussa tulee syötyä enemmän, mutta nälkä vähenee. Ei tarvitse laskea muuta kuin, että hiilihydraatit pysää siinä noin 20 gr/pvä. Alussa menee paljon nestettä, mutta jos reilusti painoa voi ekalla viikolla mennä jo 5-6 kg ja siis ilman nälkää :D

Vierailija
33/37 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun salainen ase on kaurahiutaleista tehty tuorepuuro hedelmien, jogurtin ja marjojen kera. Kahvin kanssa tosi ihanaa.

Vierailija
34/37 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatkohan tarpeeksi hiilareita? Ne ovat tosi tärkeä energianantaja aktiiviselle liikkujalle. Toinen juttu mitä helposti tulee karsineeksi liikaakin kun alkaa muuttamaan ruokavaliota terveellisemmäksi on suola, etenkin jos samalla on skarpannut vedenjuontia.

Vierailija
35/37 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää suolaa ruokaan, tuo vetämätön olo johtuu suolan puutteesta

Vierailija
36/37 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syöt vähemmän kuin ennen saat myös ruuassa vähemmän suolaa kuin ennen. Silti kehosi suolan tarve ei muutu laihtumisen myötä. Suola on ihmiselle elintärkeä ravintoaine jota ilman elimistö ei toimi normaalisti. Joten kuten moni täällä sanoo niin syö suolaisempaa ruokaa. Suolaa ei tarvitse pelätä.

Vierailija
37/37 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää suolaa ruokaan, tuo vetämätön olo johtuu suolan puutteesta

Mulla oli myös laihduttaessani koko ajan huono olo. Aloin syödä suolakurkkua leivän päällä ja joskus muutenkin. Kummasti olo parani eikä ollut muutenkaan ruoan jälkeen aina nälkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme