Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ja hullut saa mellastaa: Minna ei lähde vaikka mies hakkaa lapsiakin.. IL

Vierailija
20.12.2006 |

Kolmen lapsen äiti: -En eroa hakkaajasta

19.12.2006 19:37

Minna ei lähde, vaikka mies lyö myös lapsia.

Jämsäläinen Paula Björkqvist sai surmansa heinäkuussa. Teosta syytetään aviomiestä. (RIITTA HEISKANEN)

Minna , 38, (nimi muutettu) on pysytellyt väkivaltaisessa liitossaan yli kymmenen vuotta. Parilla on kolme lasta, joista kaksi alakouluikäistä ja yksi päiväkoti-ikäinen. Mies lyö myös heitä.

- Lapsia mies on lyönyt selvin päinkin ja minua humalassa.

Vanhin poika on erityisesti tulilinjalla. Hänelle on ilmaantunut oppimisvaikeuksia.

- On tutkittu, että väkivalta vaikuttaa aivojen kehitykseen. Kaikki lapsethan ovat nähneet minuun kohdistunutta väkivaltaa, Minna sanoo.

Hän on pohtinut, josko kotiäitiyden jälkeen alkanut opiskelu olisi ollut miehelle liikaa.

- Ehkä mies koki, että olen irtaantumassa hänen kontrollistaan.

Alkoholi osana arkea

Aviomies käyttää runsaasti alkoholia.

- Perjantaipullo sekä joka päivä keskikaljaa. Suuttuneena mies on pitelemätön. Hän uhkaa tappaa meidät.

Moni jää väkivaltaiseen liittoon lasten takia.

Pelko leimaa perheen arkea.

- Lapset hiipivät pitkin seinänvieruksia kuten äiti.

- Tosiasiassa lapset eivät kunnioita isäänsä. Pahinta, mitä minulle voisi käydä olisi se, että lapset eivät enää arvostaisi minuakaan, kun en pysty lopettamaan väkivaltaa.

Raivo syttyy täysin sattumanvaraisesti.

- Joskus se on teko tai sana, jonka olen sanonut. Tai jotain, jonka olen jättänyt tekemättä tai lausumatta.

Huoltajuus suurin huoli

Minna ei luota siihen, että saisi erossa lasten huoltajuuden itselleen. Ei, vaikka mies on tuomittu käräjäoikeudessa hänen pahoinpitelystään.

- Uskaltaisin lähteä, jos laki takaisi, ettei väkivaltainen voi saada huoltajuutta. Teen mitä tahansa, etten menetä lapsiani. Vaikka kokisin Paulan kohtalon.

Jämsäläisen kunnallispoliitikko Paula Björkqvistin surma on mietityttänyt paljon. Teostahan syytetään Paulan aviomiestä ja 2-vuotiaan tyttären isää, Jarmo Björkqvistiä.

Lisää aiheesta keskiviikon Iltalehdessä

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kiesus että pistää vihaksi toi eukko!

Vierailija
2/16 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen isä lyä lasta, niin silloin lähdetään pois ja ilmoitetaan poliisille!

Ihme ämmiä suomessa onkaan, harmi kun ei ole pakkostrerilointi lakia, tollaset akat ei saisi edes tehdä lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän saisi häätää kotoa, kun on kerran väkivaltainen.

Vierailija
4/16 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kun ei ne lähde, ellei sitten virkavallan toimesta, kun ovat itse ihan tyytyväisiä tilanteeseen siinä mielessä ettei heillä itsellään ole hätää. Helpompaa ja yksinkertaisempaa on vaimon ja lasten lähteä. Ja kyllä vaimon täytyy lähteä jos lapsia hakataan, kuka äiti sellaista voi katsoa?

Vierailija
5/16 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitta?

" ...teosta syytetään aviomiestä" (RiitaHeiskanen)

Vierailija
6/16 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on sitten " kiva" viettää alkava aikuiselämä vankilassa lusiten. Samperi soikoon, kai näillä turpiinsa ottavilla akoillakin pitäisi olla joku vastuu?

Vierailija
7/16 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Riitta?

" ...teosta syytetään aviomiestä" (RiitaHeiskanen)

Vierailija
8/16 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi haastattelu on kyllä varmaan annettu sillä ehdolla, ettei toimittaja puutu asiaan, vähän luulen. Toivottavasti joku muu hoksaa tilanteen ja ilmoittaa viranomaisille.

Vierailija
9/16 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojelu alkavat toimia...

Vierailija
10/16 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nyt tajusin mitä haettiin

Vierailija
11/16 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän itse kokeneena että se jättää ikuiset jäljet.

meillä isä juo ja haukkui ja kävi käsiksi...

itsellä just ollut sen takia vaikeuksia käydä kouluja ja on tullu kokeiltua vaikka sun mitä.

meillä kans asiaa salattii ja kenellekkään ei sanut kertoa,pahinta oli että äiti häipyi itse paikalta ja jätti meidät yksin isän kanssa kun se raivosi.

olen ikuisesti katkera.

Vierailija
12/16 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämsäläinen Paula Björkqvist sai surmansa heinäkuussa. Teosta syytetään aviomiestä. (RIITTA HEISKANEN)

Vierailija
13/16 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman luin ja kiehahti. Ei miehelle lapsia anneta ja sitä nainen pelkää.

Että oikein helvetin mukavaa joulua heidän lapsilleen. Lapset pois tuollaisilta.

Vierailija
14/16 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toimittaja oli sitä mieltä että tapaus on viranomaisten tiedossa mutta lupasi vielä varmistaa asian.

Vierailija
15/16 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkivallan kierteen lopettamiseksi:esim. poika tappaa oman isänsä jahka tarpeeksi isoksi kasvaa (tästä oma kokemus perhepiirissäni)

Vierailija
16/16 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastausta ei tullut... Ilmeisesti on tullut niin paljon palautetta ettei vastaile kaikille?