Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä painostaa juoksemaan :(

Vierailija
27.08.2023 |

Hän on itse niin innostunut juoksemisesta ja käy lenkeillä. Hyvä juttu, olen iloinen hänen puolestaan että on löytänyt harrastuksen.

Mutta hän puhuu koko ajan "sun kannattaisi myös aloittaa", "aloita sinäkin juokseminen" jne jne. Kuulen tätä todella usein.

Olen normaalipainoinen ja käyn koiran kanssa päivittäin kävelylenkeillä eli en vain makaa sohvalla. Mutta inhoan juoksemista. Olen aina inhonnut.

Tuntuu etten kuitenkaan riitä hänelle tällaisena kuin olen. Eikä minun tarvitse harrastaa mitää yhdessä. Tykkään tehdä itseksenikin asioita.

Pelkään että tästä tulee isompikin ongelma meidän suhteessa juuri siitä riittämättömyyden tunteesta joka minulla on.

Onko muilla vastaavia kokemuksia ja kuinka olette asian ratkaisseet?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on niinkuin mun mies, niin kyllästyy alle vuodessa ja kohta on uusi harrastus. Älä siis ota turhia paineita. On vaan innostunut ja haluaa jakaa innostustaan ympärilleen.

Vierailija
22/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa miehesi haluaisi, että teillä olisi joku yhteinen harrastus? Hän on löytänyt mieleisen harrastuksen ja haluaisi käydä juoksemassa kanssasi.

Ei kaikki miesten sanomat asiat tarkoita, ettei nainen riittäisi sellaisena kuin on.

Miksi pitäisi riittää sellaisena kuin on? Ainakin itse koko ajan pyrin kehittämään itseäni aina vain paremmaksi ihmiseksi ja hakeudun sellaisten ihmisten seuraan, joilla on samanlainen ajattelutapa. Voin hyvin heidän seurassaan, ja he ovatkin keskimäärin älykkäitä, liikunnallisia, uusista asioista kiinnostuvia ja sosiaalisia. Minun on vaikea tulla toimeen ihmisten kanssa, joilla ei ole kiinnostusta kehittää itseään, enkä voi hyvin heidän seurassaan. Ei minua oma epätäydellisyyteni tietenkään vaivaa, vaan otan rennosti silloin kun en tee kehittäviä juttuja.

Tietysti eri asia on se, että ettei jotenkin hyväksy toisen sisäistä persoonaa, tms, mutta tämä onkin jo patologista narsismia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatko siis ap muuta liikuntaa kuin koiran ulkoiluttamista? Jos et, niin kannattaisi joku muu liikuntaharrastus ottaa tuohon oheen, et saa riittävästi liikuntaa.

Tässä UKK-instituutin suositukset:

https://ukkinstituutti.fi/liikkuminen/liikkumisen-suositukset/aikuisten…

Reipasta liikkumista terveydeksi 

ainakin 2 tuntia 30 minuuttia viikossa 

Kaikki sydämesi sykettä nopeuttava liikkuminen kelpaa. 

Valitse oma tapasi kuten uinti, sauvakävely, jumppa, tanssi ja retkeily. 

TAI

Rasittavaa liikkumista kunnon vuoksi 

ainakin 1 tunti ja 15 minuuttia viikossa 

Saat samat terveyshyödyt lyhyemmässä ajassa, kun lisäät liikkumisesi tehoa. 

Valitse oma tapasi kuten juoksu, pyöräily, hiihto ja pallopelit.

Lihaskuntoa ja liikehallintaa toimintakyvyn tueksi 

ainakin 2 kertaa viikossa 

Kuormita suuria lihasryhmiä ja haasta tasapainoa tavallista enemmän. 

Valitse oma tapasi kuten porraskävely, raskaat pihatyöt, ryhmäliikunta, kuntosali ja pallopelit. 

Vierailija
24/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kysymys. Toisaalta ymmärrän ap:tä, jos kokee tuon painostavana. Toisaalta ymmärrän myös miestä, että haluaa yhteisen harrastuksen ja toisaalta kannustaa ap:ta terveellisempiin elintapoihin, koska pelkästä koiran ulkoiluttamisesta ei saa riittävästi liikuntaa. 

Jotenkin toivoisi, että ap:llä olisi sisäinen motivaatio liikuntaan. En nyt mitään eroakaan oikein suosittele näin pienestä, jos ei yhteisymmärrystä löydy.

Entäpä, jos juttelisit miehesi kanssa, että onko taustalla halu yhteiseen harrastukseen, vai mistä on kyse? Voisitte keskenänne miettiä kummallekin mieluisaa yhteistä (liikunta)harrastusta.

Vierailija
25/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on yksi patriarkaalisen sorron muoto, kun mies ei anna naisen tai muunsukupuolisen elää omaa elämäänsä vaan vaatii tätä mukautumaan miehen elintapoihin.

Onko sillekin oma sanansa, jos nainen tekee vastaavaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi