Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko autottomana vaikea matkustaa Lappiin kaksin lapsen kanssa?

Vierailija
26.08.2023 |

Eli lähtö Länsi-Uudeltamaalta bussilla Helsinkiin, siitä kävely rautatieasemalle junalle, yöjuna Kolariin, sieltä bussi Ylläkselle, kävely tai taksi (onko niissä lasten turvaistuimet??) vuokramökkiin, viikko siellä ja sama takaisin. Lapsi ei ole tottunut matkustamaan ja arastelee kaikkea uutta. Minun pitää yksin raahata kaikki kahden hengen matkatavarat ja huolehtia neljävuotiaasta lapsesta. Paikan päällä jotenkin ruokakauppareissut ja muut tekemiset. Ylläs ei ole ennestään tuttu paikka minulle.

Onko liian hankala reissu ja liikaa säätöä ollakseen mukava reissu?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläs ja etenkin se Äkäslompolon puoli ovat kivoja, koska siellä on peruspalvelut muttei oikeastaan muuta elämää. Saa rauhassa keskittyä luontoon ja pitkiin lenkkeihin. Mutta esimerkiksi rinteeseen on keskustasta matkaa useampi kilometri, eikä siellä oikein hiihtämisen lisäksi ollut muuta puuhaa. Kaksi poroa aitauksessa. Kuukkeleita näki, jos hiihtäminen sujuu.

Vierailija
62/64 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että matka sinne ei ole ongelma. Perillä voi olla hankalampaa ilman autoa. Onnistuu, mutta helpompaa olisi auton kanssa. Me on perheen kanssa tehty vastaava reissu erääseen toiseen laskettelukeskukseen junalla. Paikalliset ihmettelivät kovasti, ettei olla autolla liikkeellä.

Milloin olette menossa? Syksyllä? Talvella? Varaa taksi valmiiksi sinne juna-asemalle ja ota selvää liikkumisesta perillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitä ihmettä aiot tehdä Lapissa mökillä viikon 4 vuotiaan kanssa? Tuon ikäinen tuskin jaksaa kovin pitkiä matkoja kulkea tunturissa ja ihastella maisemia ja ruskaa. Porot on nopeasti katsottu.

Onhan siellä varmasti kaikenlaista katseltavaa lapselle, häntä kiinnostaa ihan ötökätkin ja tykkää heitellä kiviä järveen ym. En minä siitä ole huolissani että lapsella tylsää siellä olisi, kunhan on mökki ja mökissä piha eikä vain joku hotellihuone. Ap

Minä en todellakaan lähtisi Lappiin viikoksi, että lapsi voi katsella ötököitä ja heitellä kiviä järveen. Vuokramökkejä löytyy paljon lähempääkin.

Missä muualla on vuoramökkejä niin, että lyhyen kävelymatkan päähän mökistä pääsee bussilla, lyhyen kävelymatkan päässä mökistä on ruokakauppa, apteekki, ravintola, jätskipaikka ja vielä lisäksi lähellä kivat maisemat ja eläimiä?

Ap

Nonni, tämän päivän suunnitelma käydään jätskillä ja apteekissa. Huomenna ulkona syömässä ja katsomassa maisemia. Kolmantena päivänä ruokakaupassa ja katsotaan eläimiä. Mitäs sit?

Vierailija
64/64 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton vuokraus paikan päältä, niin pystyy kulkemaan ja hoitamaan kauppakäynnit.