Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tulla toimeen manipuloivan puolison kanssa?

Vierailija
26.08.2023 |

Joka ei osaa ottaa vastaan kritiikkiä, vaan jättää sen kylmästi noteeraamatta. Kääntää puheenaiheen joksikin muuksi tai kieltää vaan kaiken. Toteaa: ei se ole noin. Vaikka kysymys on siitä miten hän on käyttäytynyt loukkaavasti minua kohtaan, ja siis sillä tavalla josta 90% ihmisistä olisi samaa mieltä. Ei silleen, että olen loukkaantunut jostain pikkujutusta.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Vierailija
2/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille, että sinä et päätä mistä minä loukkaannun. Jos minun mielestä sinä olet loukannut minua, sinä olet. Sen jälkeen otat vastuun siitä että loukkasit minua etkä vänkää vastaan. Näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en miettisi miten tulla toimeen. Olen mielummin yksin kuin jaksan jotain ihme leikkejä. 

Vierailija
4/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna muutama esimerkki meille. Mistä loukkaannut ja puoliso sitten vähättelee tätä?

Vierailija
5/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma exä loukkaantui kun en muistanut mistä karkkipussista pitää. Ostin väärän ja mies mökötti illan.

Vierailija
6/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommi vai Mikkikö se siellä? Jännä nähdä juurikin näin kuulustelujen alla kahden idiootin siltikin luulevan olevansa suhteessa. Ette ole, ettekä tule olemaankaan. Koittakaa jaksaa!

Vierailija
7/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna muutama esimerkki meille. Mistä loukkaannut ja puoliso sitten vähättelee tätä?

Meillä siis lapsia, ja mies herkästi jättää lapset ja kodin minun vastuulleni. Tasaisin väliajoin joudun tästä huomauttamaan, mutta mies vähättelee sanomisiani ja liioittelee omaa osallistumistaan. Hän keskittyy ihan epäolennaisiin asioihin, esim jos sanon että ei ole reilua että joudun aina siivoamaan, että kyllä se kuuluu yhtä lailla hänellekin. Sitten hän saattaa vaikka syyttää huonoja siivousvälineitä, että siksi hän ei siivoa. Tai hän sanoo, että kylläpäs hän siivoaa kun kerää välillä leluja ja laittaa tiskejä, mutta lapsiperheessä on muutama muukin asia tehtävänä. Tai kaupassa käynnit kun yhtä lailla jättää mun vastuulle, niin aina väittää silti että kyllä hänkin käy, sitten kun ollaan ihan katsottu tarkasti mitenkäs se kaupassa käynti on jakautunut, niin on saattanut mennä monta viikkoa ettei hän ole käynyt, mutta silti koska oli sitä ennen käynyt kaksi kertaa peräkkäin, niin en voi syyttää häntä siitä ettei hän käy kaupassa. Siis sellaista ihmeellistä saivartelua joka asiasta. Tai sitten hän saattaa tuossa tilanteessa sanoa että monissa perheissä tilataan kauppaostokset, et olis paljon järkevämpää tilata ne, juu ehkä, mutta hän ei tee elettäkään sen eteen että tilaisi ne. -ap

Vierailija
8/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot sille, että sinä et päätä mistä minä loukkaannun. Jos minun mielestä sinä olet loukannut minua, sinä olet. Sen jälkeen otat vastuun siitä että loukkasit minua etkä vänkää vastaan. Näin.

Näinhän sen pitäisi mennä. Ja mies saattaa jopa pahoitella asiaa, mutta ei aidosti, koska kuitenkaan mikään ei muutu. -ap

Vierailija
9/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tommosten ihmisten kanssa pärjää. Testaa sua joka päivä, miten pitkälle voi mennä. Eikö lopeta sitä ikinä.

Vierailija
10/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä siis lapsia, ja mies herkästi jättää lapset ja kodin minun vastuulleni. Tasaisin väliajoin joudun tästä huomauttamaan, mutta mies vähättelee sanomisiani ja liioittelee omaa osallistumistaan. Hän keskittyy ihan epäolennaisiin asioihin, esim jos sanon että ei ole reilua että joudun aina siivoamaan, että kyllä se kuuluu yhtä lailla hänellekin. Sitten hän saattaa vaikka syyttää huonoja siivousvälineitä, että siksi hän ei siivoa. Tai hän sanoo, että kylläpäs hän siivoaa kun kerää välillä leluja ja laittaa tiskejä, mutta lapsiperheessä on muutama muukin asia tehtävänä. Tai kaupassa käynnit kun yhtä lailla jättää mun vastuulle, niin aina väittää silti että kyllä hänkin käy, sitten kun ollaan ihan katsottu tarkasti mitenkäs se kaupassa käynti on jakautunut, niin on saattanut mennä monta viikkoa ettei hän ole käynyt, mutta silti koska oli sitä ennen käynyt kaksi kertaa peräkkäin, niin en voi syyttää häntä siitä ettei hän käy kaupassa. Siis sellaista ihmeellistä saivartelua joka asiasta. Tai sitten hän saattaa tuossa tilanteessa sanoa että monissa perheissä tilataan kauppaostokset, et olis paljon järkevämpää tilata ne, juu ehkä, mutta hän ei tee elettäkään sen eteen että tilaisi ne. -ap

Tuota, yleensä olen helposti naisen puolella, mutta noissa asioissa on kaikissa suhteissa silloin tällöin ongelmia, koska ette näe asioita samoin tavoin. Koita olla syyttämättä ja kokeilkaa keksiä joku rakentava tapa, jolla saatte enemmän tasapainoa. Yksikään suhde ei koskaan täysin tasapuolinen, koska ihmiset näkevät asiat eri kulmasta. manipuloinnista ei ole tässä kysymys.

m54

Vierailija
11/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tällaisia suhteita, mitä miehen lompakko pitää koossa.

Vierailija
12/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐖🐷-jättöaika. Ei kannata olla tuollaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
13/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota, yleensä olen helposti naisen puolella, mutta noissa asioissa on kaikissa suhteissa silloin tällöin ongelmia, koska ette näe asioita samoin tavoin. Koita olla syyttämättä ja kokeilkaa keksiä joku rakentava tapa, jolla saatte enemmän tasapainoa. Yksikään suhde ei koskaan täysin tasapuolinen, koska ihmiset näkevät asiat eri kulmasta. manipuloinnista ei ole tässä kysymys.

m54

Voisitko selittää tarkemmin? Miten sen selität että miehelle on ihan ok kuitenkin maata sohvalla, samalla kun minä siivoan ja laitan ruokaa, mutta jos se tapahtuisi toisinpäin, hän alkaisi välittömästi kiukutella ja ilkeillä minulle, tai keksiä jonkun typerän jutun johon tiuskien pyytää apua. Esim tarvii apuani siihen että ottaa pastakattilasta vedet pois. Ikinä ei ole ehdottanut että kuitenkaan itse auttaisi minua vastaavasti samassa tilanteessa. -ap

Vierailija
14/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroamalla. Tai sanomalla jotenkin nätisti muotoillen. Mutta ei voi sanoa jos ei noteeraa. Joten ei järkeä jatkaa jos toinen on kylmis. Onko jotain mitä et itse huomaa, esim. sanot turhasta, jos toinen ei vain halua esimerkiksi kompostoida. Sitä on turha jankuttaa.

Vierailija
15/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ymmärrä, olet lespo.

Vierailija
16/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, toki kaksilla tuloilla saa paremman elintason. Omat tuloni ovat kyllä paremmat kuin mieheni. -ap

Vierailija
17/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tulla toimeen? Pistä pihalle. Elämää ei kannata haaskata huonoon kumppaniin.

Vierailija
18/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ex mieleen..

Vierailija
19/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pidätät itsellesi oikeuden päättää mikä on loukkaus ja vaadit sen pohjalta toista vänkäämättä kantamaan vastuun. Mitenköhän en usko, että tuota samaa olisi sovellettavissa sinuun itseesi.

Vierailija
20/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulitko paksuksi eka treffeillä?